vil lige høre, om nogle af jer herinde oplever det samme, som vi pt. Står i med vores datter på knap 5 år (bliver hun til december).
vi har en meget temperamentsfuld pige herhjemme, det har hun alle dage været - dog er vi inde i en periode nu, hvor jeg synes at det er rigtig slemt...
jeg står alene med børnene hver morgen og er generelt primær omsorgsperson herhjemme, da min mand árbejder meget. derfor oplever jeg også at hendes vrede er rettet mod mig.
vi har pludselig fået en pige der råber og skriger, hvis det ikke er fordi at jeg har flyttet en ting , som jeg ikke skulle flytte, kan hun finde på at råbe og skrige af mig over en bizar ting, som at jeg er gået ind på hendes værelse og det skulle jeg ikke lige... kort sagt råber, skriger hun og bliver sur over alt.
Hver morgen starter vi med konflikter og skrig og skrål over, at jeg ikke må gå ind på hendes værelse - er jeg nød til, da jeg skal vække hende! Generelt er det alt hun vil bestemme og får hun ikke sin vilje stejler hun i surhed og råber og skriger.
vi har efterhånden sjældent nogle gode stunder sammen, da vi kun Kan have det, hvis hun får sin vilje... Jeg har forsøgt at imødekomme hende og gå på kompromis med mine egne overbevisninger om, at det er os der bestemmer - altså at give hende lidt snor, så vi får nogle gode stunder sammen. Men Jeg er kørt pænt sur i det og får det sværere og sværere ved at rumme hende!
Lige nu har hun fx. Skreget, skældt ud og grædt i en halv time over, at jeg har flyttet på hendes dyne... - og hun er ikke stoppet endnu!!!!!
Hun er generelt meget træt for tiden ogvderaf selvfølgelig også mindre overskud. Men det er lidt en skrue uden ende.. Hun er gået fra at falde i søvn med det samme hun Kommer i seng til, at hun skal tisse, have noget at drikke etc. 140 undskyldninger for at lave alt andet end at sove og tager længere tid om at falde i søvn - og det kan mærkes...
Jeg tænker det er en periode, dog ikke en af de sjove... Og hendes adfærd er faktisk så "streng" når hun er sammen med os, at vi i en lang periode ikke har besøgt andre og især ikke andre med børn, da hun bliver ekstrem strid overfor børnene - så strid at jeg bliver helt flov over hende og føler, at jeg hele tiden skal undskkylde for hendes ubehøvlede adfærd...
andre der oplever nogle meget hidsige og vrede knap 5 årige???