Hvor meget overtøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.469 visninger
14 svar
2 synes godt om
8. oktober 2015

A. Nonymsen

Ja jeg hader de her overgange, med skiftende vejr osv.

Jeg ville høre hvad i har givet jeres børnehave børn på af overtøj i dag. Vores "problem" er lidt at vi skal cykle tre kilometer til børnehaven og hjem igen, om morgenen hvor det blæser. 

Både i går og i dag, har vores datter fået, termobukser, vinterjakke, tophue, og vanter på. Men kan se på de andre pladser i børnehaven at de ikke har nær så meget på (evt fordi de kommer i bil)

Men hvad har i givet jeres på? synes bare når det blæser sådan. I går havde hun faktisk kolde hænder da vi kom hjem, til trods for at hun havde (tynde, bomulds) vanter på.

Ved ikke om det er mig der overdriver i tøjet, for tænker også at det bliver vinter snart, og hvad skal jeg mon så give hende på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2015

modesty

A. Nonymsen skriver:

Jeg ville høre hvad i har givet jeres børnehave børn på af overtøj i dag. Vores "problem" er lidt at vi skal cykle tre kilometer til børnehaven og hjem igen, om morgenen hvor det blæser. 

Både i går og i dag, har vores datter fået, termobukser, vinterjakke, tophue, og vanter på. Men kan se på de andre pladser i børnehaven at de ikke har nær så meget på (evt fordi de kommer i bil)

Men hvad har i givet jeres på? synes bare når det blæser sådan. I går havde hun faktisk kolde hænder da vi kom hjem, til trods for at hun havde (tynde, bomulds) vanter på.

Ved ikke om det er mig der overdriver i tøjet, for tænker også at det bliver vinter snart, og hvad skal jeg mon så give hende på

Nu bor vi lige overfor børnehaven, men hvis vi skulle ud at cykle ville jeg give en god, tyk fleece eller uldtrøje, og termotøj på. Og måske en bomuldshue. Jeg tænker helt klart at det er bedre at give flere lag på, så der kan tages af og på. Intet andet end en vinterjakke er meget enten/eller.

Jeg tænker at hun i hvert fald skal have noget andet liggende på sin plads end en vinterjakke. I kan jo evt. have en ekstra termojakke som ligger fast i børnehaven så pædagogerne har lidt at vælge imellem. 

Og der sker jo ikke noget ved at et børnehavebarn har lidt kolde hænder efter en cykeltur, det har vi voksne jo også.

Anmeld Citér

8. oktober 2015

A. Nonymsen

modesty skriver:

Nu bor vi lige overfor børnehaven, men hvis vi skulle ud at cykle ville jeg give en god, tyk fleece eller uldtrøje, og termotøj på. Og måske en bomuldshue. Jeg tænker helt klart at det er bedre at give flere lag på, så der kan tages af og på. Intet andet end en vinterjakke er meget enten/eller.

Jeg tænker at hun i hvert fald skal have noget andet liggende på sin plads end en vinterjakke. I kan jo evt. have en ekstra termojakke som ligger fast i børnehaven så pædagogerne har lidt at vælge imellem. 

Og der sker jo ikke noget ved at et børnehavebarn har lidt kolde hænder efter en cykeltur, det har vi voksne jo også.

Haha nej du har nok ret i det med de kolde hænder. hader det bare selv ville ønske man bare kunne ligge under dynen hele vinteren

Termotøj har hun der ovre, og en fleece. men nøj hvor ville jeg ønske vi havde bil på denne årstid

Anmeld Citér

8. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
A. Nonymsen skriver:

Jeg synes det er fint. Hun sidder nok bare på en cykel og tager imod vind ig vejr. 

Når hun så leger udenfor er det måske en anden sag, for der er hun aktiv. 

I dag havde min datter vinterjakke på og alm sko. men det var en lille køretur i bil. Dagplejen har et stort udvalg af overtøj, så det vurderer hun. 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter (vuggestue barn)

Har en soft-shell dragt og en fleecetrøje og luffer på når vi cykler om morgenen. Og så alm sko.

Vi skal ikke så langt, men hun bliver kold uden trøjen.  

Anmeld Citér

8. oktober 2015

De3Guldklumper

Nu køre vi i bil - men hvis vi cyklede ville jeg en dag som i dag give en fleece på under en softshell og så termobukser på. 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

mine drenge har termotøj buker og jakke med fleece i. Skat strik vanter og tynd hue.

vi har ca 25 mine gang til børnehave og skole.

Anmeld Citér

8. oktober 2015

FruStolpe

A. Nonymsen skriver:

Vi har. 

Regntøj.  Termotøj. Termo-regntøj. En fleece og en softshell.  

Vi køre i bil,  og der har de bare softshell på. 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Mami

Min søn har en fleece foret regn dragt på den er lækker til den årstid, og termo støvler  vi cykler også  

Anmeld Citér

8. oktober 2015

serinasmor

Her er hun så stor så hun til dels selv mærker efter ... (storbørnsgruppe i børnehaven) 

Hun har de sidste 14 dage haft vinterjakke på om morgenen (bortset fra i går hvor det regnede så der var det termojakke og regntøj) nogle koldere morgener har det været med termobukser... En enkelt morgen har det været så koldt at det var med tynde vanter og hue ...  Ovenpå jakke har hun refleksvest 

Vi går 15 minutter hver morgen og er hjemmefra inden kl 7

I børnehaven bruger de termotøj og regntøj og gummistøvler for tiden og når hun har fri er det jo slet ikke lige så koldt som det er om morgenen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.