Eksperthjælp: Baby 4,5 måned vil ammes meget om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. oktober 2015

Lisbeth Jess

Hej, jeg har en datter på 4.5 måned, der stadig vil ammes meget om natten. Jeg forsøger at få så meget i hende om dagen som muligt, og lægger en stofble over hendes hoved, så hun ikke bliver distraheret af alt muligt andet. Om aftenen får hun også et supplement af mme, ca. 100-130 ml, uden at det føles som om der skal ammes lidt mindre. Hun spiser minimum 4 gange og op til 6-7 gange om natten. Har prøvet at berolige med sut, nusning og 'shhhh' i stedet for bryst, men hun bliver enormt sur og vågner så helt af det.

Hun får antibiotika på daglig basis pga. gentagende nyrebækkenbetændelser, og hun er i et udredningsforløb på Rigshospitalet. Jeg tænker, om antibiotikaen spiller ind og giver urolig mave, som måske bedst lindres ved amning? Vi blander mælkesyrebakterier i en flaske med modermælk eller mme, for at lindre lidt, men hun har afføring ca. 4 gange dagligt.

Mvh. Charlotte

Lisbeths svar

Hej Charlotte!

Nu skriver du ikke ,hvad hun vejer. Det er ikke ualmindeligt at mange små skal ammes hyppigt om natten for at stimulere mælkeproduktionen.

Når hun ammes, får hun sin nærvær og tryghed opfyldt. hun har været meget syg og det er ubehageligt og smertefuldt En stressfaktor er at være i et udredningsforløb, det påvirker både hende og jer.

Du kan arbejde på at  bruge nogle dage på at  øge mælkeproduktionen i dagtimerne. Tag en dag på sofaen. am, sov, am, sov. am igen og igen. Drik rigeligt og få hvilt dig. Det skulle kunne øge produktionen.

Udover I giver hende mælkesyrebakterier, kan du også spise dem, så hun får via din mælk.

Antibiotica giver uro i maven, når hun ammes får hun både mad og lidt lindring.

Håber dette kan inspirere, rigtig meget held og lykke med det hele.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.