Navn - jeres ærlige mening!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
2 svar
8 synes godt om
7. oktober 2015

Frk. Borup

Har fået en datter. Hun skal hedde Julie, have mit mellemnavn og min kærestes efternavn.

Min mor døde for et år siden. Jeg ville rigtig gerne at min datter skulle opkaldes efter hende. Men min mor hed Jette, og det skal min datter ikke hedde. 

Hun blev født samme dag som hendes oldemor, min mormor. Hun hed Karen Elisabeth. Desværre nåede vi ikke at drøfte navnet Karen, inden Julie var bestemt.

Mine overvejelser går nu på at give min datter mellemnavnet Elisabeth. Dette for at opkalde efter oldemor for på den måde at kæde til min mor og hendes familie. 

Men... Jeg er i tvivl.. Er det for "søgt" ift. at ville ære min mor? Vil andre kunne forstå en sammenhæng? Skulle hun så ikke i det mindste have heddet Karen?

Hjælp! Jeg har brug for jeres ærlige mening, for hun skal ikke bare have Elisabeth med for at have 4 navne!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Frk. Borup skriver:

Har fået en datter. Hun skal hedde Julie, have mit mellemnavn og min kærestes efternavn.

Min mor døde for et år siden. Jeg ville rigtig gerne at min datter skulle opkaldes efter hende. Men min mor hed Jette, og det skal min datter ikke hedde. 

Hun blev født samme dag som hendes oldemor, min mormor. Hun hed Karen Elisabeth. Desværre nåede vi ikke at drøfte navnet Karen, inden Julie var bestemt.

Mine overvejelser går nu på at give min datter mellemnavnet Elisabeth. Dette for at opkalde efter oldemor for på den måde at kæde til min mor og hendes familie. 

Men... Jeg er i tvivl.. Er det for "søgt" ift. at ville ære min mor? Vil andre kunne forstå en sammenhæng? Skulle hun så ikke i det mindste have heddet Karen?

Hjælp! Jeg har brug for jeres ærlige mening, for hun skal ikke bare have Elisabeth med for at have 4 navne!

hvis oldemor er en person der har en særlig betydning for dig. Syntes jeg helt klart at du skal give hende navnet.

mine børn har også navn efter deres oldeforældre på min side.

mine drenge hedder begge tage som andet navn efter min morfar en person jeg desværre ikke nåede at møde da han kun lige nåede at få besked om jeg var i vente da han døde. Men stadig en morfar jeg har hørt om gennem hele min opvækst.

min datter hedder Vivia som ånde navn efter min mormor som døde da jeg var barn men stadig i dag har en stor plads i mit hjerte.

Anmeld Citér

7. oktober 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Frk. Borup skriver:

Hvis du vil ære din mor så bør hun hedde Jette 

Hvis du vil ære din mormor så er det Karen eller Elisabeth.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.