hvordan tolker I det her?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.615 visninger
7 svar
2 synes godt om
6. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg har samvær med min søn hveranden weekend og skal egentlig have ham fra fredag til søndag i denne uge, men kan se det er efterårsferie i næste uge så jeg fandt lige samværsaftalen frem for at se hvordan det nu var med ferier...

der står der så følgende:

Efterårsferie: Lige år har Victor samvær med mor fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag 9 dage efter.

og længere nede står der så

Feriesamværet starter fredag eftermiddag og slutter fredag eftermiddag 7 dage efter med mindre ferien falder op til mors samværsweekend, hvilket medfører, at ferien udvides med det løbende samvær.

samt

Bortfald af samværet Weekend- og hverdagssamvær bortfalder helt, hvis samværet helt eller bare delvis ligger i
bopælsforælderens ferier med barnet fra onsdag før Skærtorsdag kl. 15.00 til tirsdag morgen efter 2. påskedag fra den 23. december kl. 15.00 til den 2. januar om morgenen.

hvad betyder det for os i år?... skal jeg have ham på fredag til søndag eller bortfalder samvær pga. ferie? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

Fremad

Ms.Sunshine skriver:

jeg har samvær med min søn hveranden weekend og skal egentlig have ham fra fredag til søndag i denne uge, men kan se det er efterårsferie i næste uge så jeg fandt lige samværsaftalen frem for at se hvordan det nu var med ferier...

der står der så følgende:

Efterårsferie: Lige år har Victor samvær med mor fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag 9 dage efter.

og længere nede står der så

Feriesamværet starter fredag eftermiddag og slutter fredag eftermiddag 7 dage efter med mindre ferien falder op til mors samværsweekend, hvilket medfører, at ferien udvides med det løbende samvær.

samt

Bortfald af samværet Weekend- og hverdagssamvær bortfalder helt, hvis samværet helt eller bare delvis ligger i
bopælsforælderens ferier med barnet fra onsdag før Skærtorsdag kl. 15.00 til tirsdag morgen efter 2. påskedag fra den 23. december kl. 15.00 til den 2. januar om morgenen.

hvad betyder det for os i år?... skal jeg have ham på fredag til søndag eller bortfalder samvær pga. ferie? 

At du skal have ham næste år i ferien....altså fra fredag til søndagen ugen efter....

Det sidste forstår jeg ikke helt 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Fremad

sscm skriver:

At du skal have ham næste år i ferien....altså fra fredag til søndagen ugen efter....

Hov... Ja du skal have ham som alm weekend i år ;-) 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Ms.Momo

sscm skriver:

det sidste er noget med at hvis far f.eks. har to ugers sommerferie og min "alm." samvær ligger midt i ferien, så får jeg ikke samvær...

mit spørgsmål drejede sig mest om hvorvidt mit samvær her i weekenden så frafaldt når han nu skulle være hos far i efterårsferien... men hans far har skrevet her til aften og sagt at han regnede med at jeg skulle have ham, så jeg skal hente ham på fredag... 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Bshizzle

Altså.. Ved ik om jeg er forkert på den. 

Men jeg tyder det som om at du skal ha ham i Lige år.. 

Dvs Far skal ha ham i de Ulige år? 

- Weekend samvær bortfalder helt hvis det går ind over ferien.. 

Men hvis du normalt skal ha ham i den kommende weekend, så skal du selvfølgelig ha barnet dér. 

- Ferien begynder i uge 42.. Dvs på Mandag? 

HVIS du skulle ha haft ham næste weekend igen, så ville den bortfalde, da uge 42 først slutter Søndag kl xx?. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Bshizzle skriver:

Altså.. Ved ik om jeg er forkert på den. 

Men jeg tyder det som om at du skal ha ham i Lige år.. 

Dvs Far skal ha ham i de Ulige år? 

- Weekend samvær bortfalder helt hvis det går ind over ferien.. 

Men hvis du normalt skal ha ham i den kommende weekend, så skal du selvfølgelig ha barnet dér. 

- Ferien begynder i uge 42.. Dvs på Mandag? 

HVIS du skulle ha haft ham næste weekend igen, så ville den bortfalde, da uge 42 først slutter Søndag kl xx?. 

Det samme læser jeg! Vh stine

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Newsence

Ring til SF og hør dem.. Jeg tyder at du har din søn i lige år men ring og sikre dig 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Ms.Momo

Newsence skriver:

Ring til SF og hør dem.. Jeg tyder at du har din søn i lige år men ring og sikre dig 

Jeg har snakket med min søns far og vi er enige om at jeg skal hente ham i skole i morgen...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.