Hjælp til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.485 visninger
4 svar
13 synes godt om
6. oktober 2015

modesty

Hej alle,

min søn bliver snart 4 (gisp!) og vi skal have 5 drenge fra børnehaven på besøg (6 inkl. min søn).

Jeg er i tvivl om, om tidsrummet skal være 13-16 eller 13-17. Bliver det for meget med 4 timer??

Dernæst skal vi have en skattejagt, som både kan være indendørs (loft og kælder) eller ude i vores gård (stor græsplæne). Men jeg har aldrig prøvet sådan noget før, så er lidt i tvivl om hvordan man gør det. Der skal vel være en 4-5 poster, tænker jeg? Skal opgaverne der løses være fysiske, eller spørgsmål de skal svare på? Eller en blanding? Og skal man lave en eller anden historie/et tema der binder dem sammen? Hvordan har I andre gjort?

Han elsker Ninjago og vi skal have en Ninjago-kage, men jeg tænker at skattejagten også sagtens kunne have et andet tema.

Gode råd modtages med kyshånd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

lineog4

modesty skriver:

Hej alle,

min søn bliver snart 4 (gisp!) og vi skal have 5 drenge fra børnehaven på besøg (6 inkl. min søn).

Jeg er i tvivl om, om tidsrummet skal være 13-16 eller 13-17. Bliver det for meget med 4 timer??

Dernæst skal vi have en skattejagt, som både kan være indendørs (loft og kælder) eller ude i vores gård (stor græsplæne). Men jeg har aldrig prøvet sådan noget før, så er lidt i tvivl om hvordan man gør det. Der skal vel være en 4-5 poster, tænker jeg? Skal opgaverne der løses være fysiske, eller spørgsmål de skal svare på? Eller en blanding? Og skal man lave en eller anden historie/et tema der binder dem sammen? Hvordan har I andre gjort?

Han elsker Ninjago og vi skal have en Ninjago-kage, men jeg tænker at skattejagten også sagtens kunne have et andet tema.

Gode råd modtages med kyshånd!

Tror du vil blive glad for at holde det til 3 timer 

med hensyn til skattejagt så afhænger det jo lidt af hvor mange voksne i er. Men jeg ville nok når de er så små lave et hold og følge dem rundt. Og så ville jeg lave en skattejagt alla: vi mangler 5 ninjaer (ninjagoer) fordi slangeherren har taget en skat - problemet er slangeherren spiser børn, men er bange for ninjagoer, så I skal igennem x antal øvelser for at blive ninjaer og kunne erobre skatten fra slangeherren. Så ville jeg lave poster hvor de skal lave en eller ting: en gid Ninja skal kunne slå kolbøtter når de alle har gjort det får de er Ninja tørklæde osv. (Har lavet det med pirater og det var et kæmpe hit og da skattejagten var færdig var de alle sammen pirater)...

god fornøjelse 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Carina:-)

3 timer er rigeligt :)

Skattejagt kunne være en historie der giver hints til gemmesteder hvor der ligger puslebrikker.

Når alle puslebrikkerne er fundet skal puslespillet samles og så er det billedet der viser gemmestedet for skatten -F-eks et foto af din søns seng .

Anmeld Citér

7. oktober 2015

modesty

Fedt, tak for idéer. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

De3Guldklumper

Vil også sige at 3 timer er længe fint  

da de ældste var mindre oh jeg lavede skattejagt var der er spg som de skulle svare på og svaret var så der de kunne finde den næste post osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.