Gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

284 visninger
4 svar
4 synes godt om
5. oktober 2015

Tilde1988

wuhuuu, imorges tog jeg en test og den sagde sku positiv  Tager en igen imorgen, bare for en sikkerheds skyld  Har så bare et par spørgsmål, da det er første gang, selvom man selvfølgelig kan finde alt på nettet, men ikke altid lige nemt 

hvornår skal jeg begynde at bruge ventetøj? 

Hvor meget må man træne? (Cykler meget til og fra arbejde)

kom gerne med andre gode råd og tips, til første gangs gravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

morsiden2014

Tilde1988 skriver:

wuhuuu, imorges tog jeg en test og den sagde sku positiv  Tager en igen imorgen, bare for en sikkerheds skyld  Har så bare et par spørgsmål, da det er første gang, selvom man selvfølgelig kan finde alt på nettet, men ikke altid lige nemt 

Alt med måde og er der noget du er nervøs over eller bange for søg ALTID til en læge eller din jordemoder er mine bedste råd :-)

Jeg svømmede, cyklede og red rigtig meget fra start og frem til fødsel, min læge sagde så længe jeg ikke mærkede ubehag :-)

Jeg begyndte med ventetøj 15+ fordi jeg altid var så oppustet men det er forskelligt, eller gik jeg altid i leggings i alle afskygninger, man kan jo få nogle der ligner rigtige jeans hvis man er til det :-)

Tillykke med graviditeten :-)

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Pige91

Hej 

Kan ikke svare på spørgsmålene eftersom  jeg er i samme situation som dig. Testene positiv i lørdags, så er simpelthen bare helt på en lyserød sky pt. Det er bare så dejligt.. Tillykke med graviditeten, bliver hyggeligt at følges ad 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du må træne det du gør nu. Altså du beholder samme niveau, medmindre kroppen siger noget andet. Tro mig, du bliver ikke i tvivl.

jeg begyndte med ventetøj omkring halvvejs. Jeg brugte dig medt leggings inden. Man kan godt få en del luft i systemet her tidligt i graviditeten. Så du kan godt opleve at ligne en højgravid hen ad aftenen.

stort tillykke med graviditeten. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Rockertand

Tilde1988 skriver:

Man "skal" ikke bruge ventetøj, der er nogle, der klarer sig med leggings og tunikaer og kjoler gennem hele graviditeten, men det giver sig selv den dag, du ikke kan lukke dine bukser, hvilket nok sker et sted mellem uge 15-20.

Det vigtigste er dog at tage folinsyre, hvilket du formentligt allerede har taget i et stykke tid (allerhelst 3 måneder før graviditet, men mindre er bedre end ingenting).

Du kan gå ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside, der ligger mange oplysninger, som du kan bruge som gode råd, men lad være med at være alt for hysterisk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.