Hjælp til kæmpe lagkage :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.615 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. september 2009

N1

Jeg skal bruge noget hjælp piger  Min bror skal holde svendegilde i starten af oktober, og til hans overraskelse skal jeg lave en kæmpe lagkage (måske 2? ) Men men men.. har lige nogle spørgsmål..

1. Hvor mange personer vil i skyde på at en stor bradepande (Lige så stor som en alm. ovn) med 3 lag, kan dække af antal personer?

Det skal lige siges at der også bliver en anden form for dessert

2. Har overvejet at lave med hindbærmousse og tobleronecreme, eller noget med rutebiler? Eller noget helt andet?  Er lidt idé forladt på dét punkt..
Det skal smage godt! Men ikke blive for kvalment.. Har i nogle forslag?

3. Kagen skal pyntes med MMF. Men hvad gør jeg lige med smørecremen?
Det bliver en firkantet lagkage, men smørcremen vil jo bare flyde ind i selve kagen? (nogen der forstår hvad jeg mener? ) Eller skal jeg bare overtrække med MMF uden smørcremen?

Puha alle de spørgsmål - håber i kan hjælpe
(Har tidladt mig at indsætte et billede af min første kage)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

linemus

1. Prøv at læse denne tråd ang. størrelse:  www.min-mave.dk/grupper/kager/thread-1739051.htm

2. Hindbærmousse og tobleronecreme lyder lækkert. Det er den klassiske - den slår aldrig fejl.

3. Du skal have smørcreme på. Smørcremen forhindre frugtsyre i at ødelægge mmf'en, samt udjævner huller, så den bliver flot. Er det på siderne, du mener, smørcremen flyder ind i kagen? Når du har lagt kagen sammen, sætter du den på køl, så den sætter sig. Så kommer du smørcreme på i et generøst lag også på siderne. Derefter skal den køles i mindst en time, så smørcremen er hård. Nu kan du så finpudse. Stik en kniv i kogt vand, tør den, og brug den til at glatte smørcremen med, så den bliver helt jævn. Brug fingrene til den sidste finpudsning. Køl kagen igen, inden du lægger mmf over.

Anmeld

18. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg lavede en der var 20x30 cm i tre lag og den dækker 20 personer, der godt kan lide kage

Jeg skal simpelthen prøve det der smørcreme næste gang. Troede ikke det var nødvændigt, men mmf'en har haft det med at smelte lidt... mmm...

SÅ nu skal der sku smørcreme

Anmeld

18. september 2009

N1

linemus skriver:

1. Prøv at læse denne tråd ang. størrelse:  www.min-mave.dk/grupper/kager/thread-1739051.htm

2. Hindbærmousse og tobleronecreme lyder lækkert. Det er den klassiske - den slår aldrig fejl.

3. Du skal have smørcreme på. Smørcremen forhindre frugtsyre i at ødelægge mmf'en, samt udjævner huller, så den bliver flot. Er det på siderne, du mener, smørcremen flyder ind i kagen? Når du har lagt kagen sammen, sætter du den på køl, så den sætter sig. Så kommer du smørcreme på i et generøst lag også på siderne. Derefter skal den køles i mindst en time, så smørcremen er hård. Nu kan du så finpudse. Stik en kniv i kogt vand, tør den, og brug den til at glatte smørcremen med, så den bliver helt jævn. Brug fingrene til den sidste finpudsning. Køl kagen igen, inden du lægger mmf over.

Tusind tak for dit svar  nu er str. i hvert fald i hus

Ja mente i siderne, men jeg må prøve mig lidt frem inden.

Anmeld

18. september 2009

linemus

Nat93 skriver:

Tusind tak for dit svar  nu er str. i hvert fald i hus

Ja mente i siderne, men jeg må prøve mig lidt frem inden.

Du skal sørge for, at smørcremen er rigtig godt blød, når du kommer det på. Så er det lettere at lægge et lag på siderne, og så tænk ikke så meget over, at det bliver pænt, bare det dækker, for så retter du til senere, når det er koldt og hårdt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.