Barsels DP og b-indkomst?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.499 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Må man tjene en b-indkomst når man er på barselsdagpenge? Har en Instagram profil der er ret stor og får sommetider tilbudt at tjene en skilling på sponsoreret indlæg. Må man det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2015

Flomse

Det må du gerne, men du skal oplyse hvor meget tid du bruger på det. Så bliver det modregnet timemæssigt og ikke beløbsmæssigt fra dine barselsdagpenge. Dvs. Hvis du får 10.000 for 10 min arbejde, så er det de 10 min der bliver modregnet:-)  men ellers ring til udbetaling Danmark,  de er super søde til at hjælpe:-)

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Abrazos skriver:

Det må du gerne, men du skal oplyse hvor meget tid du bruger på det. Så bliver det modregnet timemæssigt og ikke beløbsmæssigt fra dine barselsdagpenge. Dvs. Hvis du får 10.000 for 10 min arbejde, så er det de 10 min der bliver modregnet:-)  men ellers ring til udbetaling Danmark,  de er super søde til at hjælpe:-)

Hvad betyder det med tid? :-) får man så kortere barsel? 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hvad betyder det med tid? :-) får man så kortere barsel? 

Nej. Det har formentlig ikke noget med din barselsperiode at gøre. 

Når du arbejder og samtidig er på dagpenge, modtager du en timesats efter en fast takst. Arbejder du så ved siden af, modtager du differencen. 

Eksempel: Timesatsen på dagpenge er 80 kr. (jeg har ikke tjekket efter) - og du tjener 150 kr. i timen ved at arbejde lidt. Differencen er dermed på kr. 70 - som du får udbetalt.

Jeg forestiller mig at det samme gælder barselsdagpenge?

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Nej. Det har formentlig ikke noget med din barselsperiode at gøre. 

Når du arbejder og samtidig er på dagpenge, modtager du en timesats efter en fast takst. Arbejder du så ved siden af, modtager du differencen. 

Eksempel: Timesatsen på dagpenge er 80 kr. (jeg har ikke tjekket efter) - og du tjener 150 kr. i timen ved at arbejde lidt. Differencen er dermed på kr. 70 - som du får udbetalt.

Jeg forestiller mig at det samme gælder barselsdagpenge?

Så uanset hvad bliver man trukket i BD? 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

(august)

Du må ikke arbejde hvis du skal modtage fulde barselsdagpenge=37 timer om ugen. 

Mener firmaet godt må tjene penge men personligt må du ikke have nogen indkomst og ikke lægge nogen timer på at arbejde. Så hvis du arbejder skal du melde ind hvor mange timer som så bliver fratrukket dine bdp. 

Ring evt til din revisor og få et helt klart svar, da han også er inde i hvilken type virksomhed og hvordan virksomhedens økonomi er skruet sammen i forhold til din private. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Så uanset hvad bliver man trukket i BD? 

Ja, det tror jeg bestemt - ligesom på almindelige dagpenge. Tanken er jo at man modtager dagpengene fordi man ikke selv har et arbejde - og begynder man så at tjene penge ved siden af, modregnes dette i ydelsen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.