Amning og billeder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
8 svar
26 synes godt om
4. oktober 2015

hejmeddig10

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/denne-mors-amme-selfie-har-taget-nettet-med-storm/5759210

Jeg ved ikke hvor mange af jer der måske har læst denne artikel og evt. også set nogle af de meget hadefulde kommentare omkring amning og kvinder.. 

Jeg personligt kan virkelig ikke se hvad der er "klamt og ulækkert" ved at en kvinde sidder og ammer i offentligheden? Før jeg blev gravid og selv fik barn arbejde jeg i en baresso, bager og fastfood som var slået sammen til et sted, hvor folk kunne sidde og hygge sig, og ja, der sad da tit mødre med deres lækre babyer og ammede fordi barnet var sultent? Og jeg kunne virkelig ikke se et problem i det? Ingen gang selvom jeg ikke selv var gravid eller mor? Jeg mener bare, at det er jo noget af det mest naturlige der findes i hele verden, så jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor dælen at mænd skal køre så meget hate på kvinder der ammer? Jeg kan virkelig ikke se hvad der er galt i det? De kan da bare lade vær med at kigge? Deres hoved kan da vende mere end en vej? 

Eller er det bare mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2015

Os&lilledig

hejmeddig10 skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/denne-mors-amme-selfie-har-taget-nettet-med-storm/5759210

Jeg ved ikke hvor mange af jer der måske har læst denne artikel og evt. også set nogle af de meget hadefulde kommentare omkring amning og kvinder.. 

Jeg personligt kan virkelig ikke se hvad der er "klamt og ulækkert" ved at en kvinde sidder og ammer i offentligheden? Før jeg blev gravid og selv fik barn arbejde jeg i en baresso, bager og fastfood som var slået sammen til et sted, hvor folk kunne sidde og hygge sig, og ja, der sad da tit mødre med deres lækre babyer og ammede fordi barnet var sultent? Og jeg kunne virkelig ikke se et problem i det? Ingen gang selvom jeg ikke selv var gravid eller mor? Jeg mener bare, at det er jo noget af det mest naturlige der findes i hele verden, så jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor dælen at mænd skal køre så meget hate på kvinder der ammer? Jeg kan virkelig ikke se hvad der er galt i det? De kan da bare lade vær med at kigge? Deres hoved kan da vende mere end en vej? 

Eller er det bare mig?

Synes absolut ikke det er klamt.. Men har også den holdning at det bør gøres diskret. Vi lever i et land hvor man ikke må blotte sig, og jeg kan godt blive sådan lidt "ej pak dem lige ind"..!! Jeg bliver genert og forlegen når nogen bare hiver babserne frem. Så man må gerne tage hensyn og lige pakke dem lidt ind. Men selvfølgelig må de amme <3 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

stm2812

Eller er det bare mig?

Jeg er helt enig med dig og synes faktisk det er skræmmende, at det er mere acceptabelt at se et barn med flaske end et barn der bliver ammet. For ja! Det er dælme det brysterne er der til for og ikke for at mændene kan blive seksuelt opstemt. 

Har tit hørt og set folk ytre sig om, at man som ammende mor skal gå ind på et toilet eller et afsides sted og give mad, hvilket er noget fis. Man burde have lov til at fodre sit barn der hvor man har lyst, og ikke gemme noget så smukt og naturligt væk.

og vil lige tilføje, at jeg er meget blufærdig, Så for min egen skyld 'gemmer' jeg mig væk, men det rører mig ikke, at se en mor give sit barn næring.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Vaya

Selvfølgelig er det ikke klamt, men jeg synes, at det kan blive mega akavet, når der er bryster fremme. Man kæmper for at kigge andre steder hen, så man ikke glor, og må man ikke tænke på lyserød elefant, så kan man næsten ikke andet. Kan godt forstå mænd bliver lidt beklemt til mode, så synes man som ammende godt kan tage hensyn.

Synes så i øvrigt slet ikke argumentet om at noget er naturligt holder. Sex og prutter er også meget naturligt, men det gør man heller ikke offentligt

Normalt er det ikke acceptabelt at hive bryster frem, så forstår ikke helt, at det på magisk vis bliver det, fordi der hænger et barn deri. 

Det er helt fint at amme offentligt, men man må godt vise hensyn

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anna2706

Jeg er helt enig! Har det lidt sådan, at hvis der er nogen som føler sig stødt over en kvinde som sidder og ammer, så må de kigge væk, svære er det ikke.. ☺

Og lige en anden ting, jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være så forfærdeligt at en kvinde ammer sit barn, når vi konstant ser bryster/numser på busserne... ��

Anmeld Citér

4. oktober 2015

LOL

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor og hvordan amme-debatten er kørt ud hvor den er  Jeg synes virkelig det er total latterligt at folk kan blive harm over et barn der ammes, altså come on. Der er ski så mange andre ting i offentligheden der kunne kategoriseres som grænseoverskridende, klamt, akavet, privat og hvad folk ellers synes om amning, men personligt er jeg fuldstændig kold i måsen når det kommer til amning, er mit barn sulten får han mad, ligesom jeg ville trøste ham hvis han græd, det er det mest naturlige at han spiser fra mine bander,  og selvfølgelig er jeg "diskret", men det er ligeså meget for min egen skyld for jeg synes det er mindst ligeså træls som publikum når der kigger en vildfaren babs frem 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Muffinmus

Mændene er hadefulde fordi de fine bryster i den tid ikke er "deres" men en madfabrik... De vil velsagtens beholde deres seksuelle billede af kvinden.

Jeg har personligt ammet mange steder... Fly, charterbureauer,restauranter, i et busser, på trapper, bænke, i bilen...

Don't giver shit, mine børn kommer før andres behov for ikke at se mig amme....  

Anmeld Citér

4. oktober 2015

lineog4

Nu er jeg af den generation det badede topløs og der var bare bryster helt normalt, mens man kiggede en ekstra gang på dem der havde bikini top på - så for mig er bryster ikke noget forfærdeligt, mit blik bliver ikke draget med mindre vi taler Linse bryster, og ja er så tilpas kronisk skruk så jeg faktisk kun ser babyen 

Med det in mente er min holdning næsten givet på forhånd: jeg ser intet forkert i at amme i offentligheden og kan ikke forstå hvordan det kan genere andre. 

Jeg kan forstå man kan blive rimelig træt af 4 unger mellem 4 og 10 der drøner rundt i restauranten når nu man endelig fik arrangeret daten med sin mand, men en lille prut der får noget at spise på en cafe en solrig søndag - nej det fatter jeg ikke kan sætte pisset i kog. 

Med de udringninger jeg ser, med busreklamer, film osv. Så er er ammende bryst skisme da meget meget uskyldigt. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

lineog4

Nu er jeg af den generation det badede topløs og der var bare bryster helt normalt, mens man kiggede en ekstra gang på dem der havde bikini top på - så for mig er bryster ikke noget forfærdeligt, mit blik bliver ikke draget med mindre vi taler Linse bryster, og ja er så tilpas kronisk skruk så jeg faktisk kun ser babyen 

Med det in mente er min holdning næsten givet på forhånd: jeg ser intet forkert i at amme i offentligheden og kan ikke forstå hvordan det kan genere andre. 

Jeg kan forstå man kan blive rimelig træt af 4 unger mellem 4 og 10 der drøner rundt i restauranten når nu man endelig fik arrangeret daten med sin mand, men en lille prut der får noget at spise på en cafe en solrig søndag - nej det fatter jeg ikke kan sætte pisset i kog. 

Med de udringninger jeg ser, med busreklamer, film osv. Så er er ammende bryst skisme da meget meget uskyldigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.