Oprette hundedagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2015

Anonym trådstarter

1. Hej ;-) .. Nogle der kender til hundedagpleje? Eksistere det overhovedet ? Kom bare til at tænke på ideen om at starte en hunde dagpleje, som kun havde åbnet i dagtimerne, så ingen hunde pension. Men hvor hunden blev afleveret om morgen og hentet op af dagen. Må man overhovedet starte sådan noget op? Og er der mon nogen der vil benytte sig af det? Bare lige en sjov tanke ;-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2015

B&J

Det er jo en super ide for dem der arbejder sent. Og mange timer men om det findes jo det tror jeg et eller andet sted. Men tror man skal have noget at lave mere også for tror ikke man kan leve af det andet desværre 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Chellie

De findes allerede, men dem, jeg har haft kontakt til, er ikke nogen jeg selv ville sende min hund til. Min hund er en gnaven gammel dame, som trives bedst uden andre hunde, eller i det mindste kun med hunde som hun kender godt, og som helst er lige så store som hende selv (grand danois). De steder, jeg har talt med, har enten hundene stående i hundegårde hele dagen, eller også lukkes alle hunde sammen i ét rum, til fri leg. Hvilket er utrolig stressende, fordi det er en kunstigt sammensat flok, hvor der ikke er nogen indslusnings-fase eller noget. I min optik er det ikke optimale forhold, og i hvert fald min gamle tante ville nok foretrække at sove dagen væk derhjemme, i ro og mag, frem for at skulle bruge en hel dag på at holde hvalpe på afstand for at få fred.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Ideen lyder fin - jeg gad da godt selv arbejde der 

Men tror ikke du får ret mange til at betale for hundepasning sådan på fast basis, medmindre det er forholdsvis billigt - og så ville du jo skulle have 10-15 hunde førend det løb rundt. Og hvis du havde 10+ hunde ville jeg ikke have min hund hos dig...

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Abracadabra

Prøv at regn på økonomien. 

1. Du skal være placeret relativt centralt med en stor kundekreds. Ergo en høj kvadratmeterpris. 
  2. Du skal have ret meget plads.
  3. Du skal selv have en fuldtidsløn, for du skal jo stå til rådighed 7-17.

Hvor meget skal der så koste pr hund? Mindst 3000 pr hund pr måned, tænker jeg. Hvem vil give det? 

Jeg tror mere på hundelufter-tjansen. Men det er nok ikke noget, man kan leve af.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

loop

1. Hej ;-) .. Nogle der kender til hundedagpleje? Eksistere det overhovedet ? Kom bare til at tænke på ideen om at starte en hunde dagpleje, som kun havde åbnet i dagtimerne, så ingen hunde pension. Men hvor hunden blev afleveret om morgen og hentet op af dagen. Må man overhovedet starte sådan noget op? Og er der mon nogen der vil benytte sig af det? Bare lige en sjov tanke ;-)

Jeg vil gerne betale for at nogen kommer og lufter min hund, når jeg ikke selv kan have den med. Når vi er ude at rejse er den hos familie, hvor den er vant til at være.

Min hund er gammel, og som en anden også skriver, så har sådan nogle gamle madammer nogen særlige hensyn man må tage. Min hund gider kun hunde af samme race, som den selv, og få andre hunde.

Måske kunne man vænne hunde til sådan et koncept fra hvalp af, så de bliver en samlet flok med dertilhørende rangorden. Problemet vil så opstå, når en hund tages ud af dagplejen og der kommer en ny ind, så skal de finde en ny rangorden.

Det vil også kræve et kæmpestort udendørs areal hvor de kan løbe frit, så de kan komme væk fra hinanden, finde en rangorden. Der skal være plads til dem, der vil lege sammen, og dem der bare vil gå for sig selv og snuse rundt.

Ideen er bestemt god, men det kræver noget tænkning på, hvordan det rent praktisk kan lade sig gøre at skabe rammer, der ikke stresser hundene.

Mange tror fejlagtigt at hvis man slipper nogle vilkårlige hunde fri, eks i hundepark, så leger hundene. Det gør de kun sjældent, resten af tiden bliver hunden stresset, og det er synd.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

TNBC

Anonym skriver:

der var en med i Gintberg på kanten i torsdags... hun hentede selv hundene... så det kan man sagtens

Anmeld Citér

4. oktober 2015

A.n.onym.

Anonym skriver:

Min veninde har sine i "hundedagis" i sverige - det er sindssygt godt for dem og hundene - mener at de giver 2800 svenske for begge

Anmeld Citér

4. oktober 2015

EAF

Anonym skriver:

Kontakt Kolding Hundecenter - Gunne Berge. Hun har en hundedagpleje - udover pension. Hun har om nogen styr på det og elsker alle hendes hunde, hendes egne 8 og alle dem der kommer hos hende. Du kan sagtens få fif af hende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.