-
Hej ;-) .. Nogle der kender til hundedagpleje? Eksistere det overhovedet ? Kom bare til at tænke på ideen om at starte en hunde dagpleje, som kun havde åbnet i dagtimerne, så ingen hunde pension. Men hvor hunden blev afleveret om morgen og hentet op af dagen. Må man overhovedet starte sådan noget op? Og er der mon nogen der vil benytte sig af det? Bare lige en sjov tanke ;-)
Jeg vil gerne betale for at nogen kommer og lufter min hund, når jeg ikke selv kan have den med. Når vi er ude at rejse er den hos familie, hvor den er vant til at være.
Min hund er gammel, og som en anden også skriver, så har sådan nogle gamle madammer nogen særlige hensyn man må tage. Min hund gider kun hunde af samme race, som den selv, og få andre hunde.
Måske kunne man vænne hunde til sådan et koncept fra hvalp af, så de bliver en samlet flok med dertilhørende rangorden. Problemet vil så opstå, når en hund tages ud af dagplejen og der kommer en ny ind, så skal de finde en ny rangorden.
Det vil også kræve et kæmpestort udendørs areal hvor de kan løbe frit, så de kan komme væk fra hinanden, finde en rangorden. Der skal være plads til dem, der vil lege sammen, og dem der bare vil gå for sig selv og snuse rundt.
Ideen er bestemt god, men det kræver noget tænkning på, hvordan det rent praktisk kan lade sig gøre at skabe rammer, der ikke stresser hundene.
Mange tror fejlagtigt at hvis man slipper nogle vilkårlige hunde fri, eks i hundepark, så leger hundene. Det gør de kun sjældent, resten af tiden bliver hunden stresset, og det er synd.
Anmeld
Citér