Nivende plukkeveer, grund til bekymring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
5 svar
2 synes godt om
3. oktober 2015

Spiloppi

hej damer - jeg er 22+0 og førstegangsgravid, hvorfor jeg ikke aner om hvad der føles normalt/unormalt. Jeg har en del plukkeveer dagligt, hvilket jeg kan læse mig frem til er helt normalt. MEN jeg kan også læse at de ikke må gøre ondt, og det synes jeg er lidt svært. For hvad er ondt? Synes nemlig at de niver hver gang, altså som i at jeg tydeligt kan mærke dem, men de gør ikke ondt som i at jeg skærer ansigt eller puster når de kommer, de er heller ikke regelmæssige eller noget. Har lige været i behandling for blærebetændelse, så er opmærksom på dette. Hvad er jeres erfaringer? Er det ok og "normalt" at de niver lidt og kan mærkes tydeligt? Er lidt bekymret nemlig for at livmoderhalsen begynder at modne for tidligt!! Men er måske bare overbekymret?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2015

Spiloppi

Slet ingen??

Anmeld Citér

4. oktober 2015

MortilM

Havde/har et job hvor jeg det meste af tiden står eller går, havde plukveer fra omkring uge 14. Jo længere jeg kom hen jo flere, og det blev oftere og oftere nødvendigt at jeg tog en pause. Men plukveer i sig selv er jo ikke farligt, med mindre de gør ondt eller bliver regelmæssige. Havde det lidt på samme måde som dig da jeg bestemt godt kunne mærke dem men ikke havde smerte. Hvis du er meget bekymret så ring til fødegangen, ellers vent til du kan få fat i din læge/jordmoder... men som sagt, plukveer er helt normalt, jeg ville ikke være så bekymret. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

stm2812

Spiloppi skriver:

hej damer - jeg er 22+0 og førstegangsgravid, hvorfor jeg ikke aner om hvad der føles normalt/unormalt. Jeg har en del plukkeveer dagligt, hvilket jeg kan læse mig frem til er helt normalt. MEN jeg kan også læse at de ikke må gøre ondt, og det synes jeg er lidt svært. For hvad er ondt? Synes nemlig at de niver hver gang, altså som i at jeg tydeligt kan mærke dem, men de gør ikke ondt som i at jeg skærer ansigt eller puster når de kommer, de er heller ikke regelmæssige eller noget. Har lige været i behandling for blærebetændelse, så er opmærksom på dette. Hvad er jeres erfaringer? Er det ok og "normalt" at de niver lidt og kan mærkes tydeligt? Er lidt bekymret nemlig for at livmoderhalsen begynder at modne for tidligt!! Men er måske bare overbekymret?! 

Jeg blev sygemeldt i første graviditet i uge 17 pga plukkeveer, og her 2. Gang var jeg blevet det omkring uge 20, hvis ikke jeg havde været sygemeldt pga opkast. Min erfaring er, at er du i tvivl, så gør de ikke ondt de må gerne nive og være ubehagelige. Men er du meget usikker så synes jeg du skal tage far i din jordmoder og snakke med hende

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Spiloppi

stm2812 skriver:

Jeg blev sygemeldt i første graviditet i uge 17 pga plukkeveer, og her 2. Gang var jeg blevet det omkring uge 20, hvis ikke jeg havde været sygemeldt pga opkast. Min erfaring er, at er du i tvivl, så gør de ikke ondt de må gerne nive og være ubehagelige. Men er du meget usikker så synes jeg du skal tage far i din jordmoder og snakke med hende

Ok tak for svar det var da tidligt at blive sygemeldt, øv! Men nej de gør nemlig ikke rigtigt ondt, er glad for du siger at de godt må være ubehagelige for der er nok nærmere det jeg føler! Prøver også at slappe meget af når der kommer mange 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

stm2812

Spiloppi skriver:

Ok tak for svar det var da tidligt at blive sygemeldt, øv! Men nej de gør nemlig ikke rigtigt ondt, er glad for du siger at de godt må være ubehagelige for der er nok nærmere det jeg føler! Prøver også at slappe meget af når der kommer mange 

Der er heller ikke rigtig andet at gøre. Og så er det jo en fantastisk undskyldning for at slappe af men hvis du begynder at få ondt og dufår brug for at stoppe op når de kommer, så kontakt jm. Hellere end gang for meget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.