Ægtepagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

515 visninger
7 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. oktober 2015

Anonym trådstarter

Vi skal giftes, og have lavet ægtepagt...

Da huset er hans betalt kontant....Vi har et fælles barn, og jeg et ved siden af...

Er der noget man skal være obs på?

Det vil være så ærgerligt at betale så meget og så bagefter erfare man ikke har fået alt med i starte.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2015

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Da huset er hans betalt kontant....Vi har et fælles barn, og jeg et ved siden af...

Det vil være så ærgerligt at betale så meget og så bagefter erfare man ikke har fået alt med i starte.  

Jeg vil råde jer til at rådeføre jer med den advokat, der skal udarbejde ægtepagten  Det I skal være opmærksomme på afhænger af, hvad det er I ønsker med ægtepagten 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Jeg vil råde jer til at rådeføre jer med den advokat, der skal udarbejde ægtepagten  Det I skal være opmærksomme på afhænger af, hvad det er I ønsker med ægtepagten 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym

Er det din eller din mands advokat der udarbejder ægtepagten? 

Jeg ville i hvert fald,  hvis jeg var dig, sørge for at en objektivt kan fortælle dig om de konsekvenser det har for dig :-) og om hvordan du kompenseres for ikke at gange bundet penge i et hus og dermed få noget af værditilvæksten. Du passer jo en investering du intet får ud af :-)

Anmeld Citér

4. oktober 2015

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Ja husk at få huset med. Det kan godt være at det er hans men i den tid du bor i det vil du jo være med til at passe det. Enten ved maling eller alm vedligeholdelse.  Medmindre han afholder alle udgifter til det ved feks nye vinduer osv. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er det din eller din mands advokat der udarbejder ægtepagten? 

Jeg ville i hvert fald,  hvis jeg var dig, sørge for at en objektivt kan fortælle dig om de konsekvenser det har for dig :-) og om hvordan du kompenseres for ikke at gange bundet penge i et hus og dermed få noget af værditilvæksten. Du passer jo en investering du intet får ud af :-)

Det er ingen af delene.... Vi har ganske enkelt valgt en der skal tilgode se os begge...

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Ja husk at få huset med. Det kan godt være at det er hans men i den tid du bor i det vil du jo være med til at passe det. Enten ved maling eller alm vedligeholdelse.  Medmindre han afholder alle udgifter til det ved feks nye vinduer osv. 

Jeg kræver der bliver skrevet et vis beløb ind hvis vi skulle gå hver til sit, så jeg ikke står uden tag over hovedet og manglende penge til at skabe et hjem...

Han forsørger mig, vedligeholdes mm står for hans regning.... 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Abracadabra

Dit spørgsmål er meget bredt og ukonkret. Dertil er der alt for meget, vi ikke ved.

Jeg tror ikke, at vi kan være 'obs' på nogle detaljer, din advokat overser. Du skal selvfølgelig huske på at sikre dig selv bedst muligt, men hvis din mand ejer huset og i øvrigt forsørger dig, så har du måske ikke så meget selvstændig økonomi at 'forhandle' med?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.