Over termin og meget forkølet, råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.380 visninger
9 svar
3 synes godt om
3. oktober 2015

Tullemulle

Hej, jeg har det virkelig skidt med min forkølese, jeg kan slet ikke være nogen steder! Min næse er total stoppet til, og min hals er øm og kilder helt vildt så jeg hoster det er bare slet ikke rart når man kan føde når som helt (hvordan skulle jeg kunne lave vejrtrækningsøvelser når jeg ikke kan få vejret) 

alt virker bare uoverskueligt 

har i nogle gode råd mod forkølese? 

40+3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2015

A.n.onym.

Jeg ville prøve at købe et "næsehorn" til at skylle næsen igennem med - det er vildt effektivt på mig ihvertfald - god fødsel 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Tullemulle

MommyK skriver:

Jeg ville prøve at købe et "næsehorn" til at skylle næsen igennem med - det er vildt effektivt på mig ihvertfald - god fødsel 

Tusind tak for svar! Har man så ikke mere snot i næsen efter man har brugt sådan en? Og hvor køber man sådan en henne?

Anmeld Citér

3. oktober 2015

A.n.onym.

Man køber det på apoteket eller måske i matas? - det skyller hele systemet igennem og giver lidt luft

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Tullemulle

MommyK skriver:

Man køber det på apoteket eller måske i matas? - det skyller hele systemet igennem og giver lidt luft

Okay tusind tak for hjælpen 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Mortiltrepiger

Pebermynte olie i en kop the og jeg lover dig du kan trække vejret

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Smil

Profilbillede for Smil
Tullemulle skriver:

Hej, jeg har det virkelig skidt med min forkølese, jeg kan slet ikke være nogen steder! Min næse er total stoppet til, og min hals er øm og kilder helt vildt så jeg hoster det er bare slet ikke rart når man kan føde når som helt (hvordan skulle jeg kunne lave vejrtrækningsøvelser når jeg ikke kan få vejret) 

40+3

Saltvandsnæsespray er også godt - det kan købes på apoteket ��

Anmeld Citér

3. oktober 2015

modesty

40+3

Køb en næsespray. Det er vitterligt det eneste der hjælper. De fraråder det vist til gravide, men helt ærligt, jeg ville ikke tøve et sekund med at bruge det hvis jeg var så snottet når jeg skulle føde.

Dt holder i en god håndfuld timer. De andre muligheder virker meget kortvarigt.

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Babilooo

Alm næsespray. To pust og du har energi til fødslen. Det er ikke noget der skader baby. Læger anbefaler det ikke fordi det ofte misbruges - flere gange dagligt. 

Slavandsdråber virker ikke - eller det gjorde det bestemt ikke på mig. 

Du kan kombinere det med en portion panodil eller lignende. Du skal jo have kræfterne og luft til processen.

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Looni

Ifølge min jordemoder, i min sidste graviditet, er kroppen så smart indrettet, at den for det meste vil udskyde igangsættelse af fødsel, hvis kroppen ikke er på toppen (som fx ved influenza/slem forkølelse) 

- med dette menes ikke at kroppen skal være 100% frisk før fødslen går i gang, men at den normalt vil vente til forkølelsen fx ikke er på sit højeste, men er aftaget lidt igen, og kroppen derfor ikke længere er så afkræftet. 

- ved ikke om det er en trøst, eller dum ting at få af vide når man er Over termin, og bare gerne vil have sin baby ud snart,   - men tænker at det er meget rart at vide, at man højst sandsynligt slipper for en fødsel mens snotten er på sit højeste! 

Og kan af gode grunde ikke hverken be- eller afkræfte denne teori, men det lyder i mine øre ret sandsynligt, at kroppen er ret klog anlagt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.