Privat klinik eller offentlig sygehus klinik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.386 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2015

Miss LT

Hej Piger

så fik vi endelig en afklaring på hvorfor vi ikke har kunne lave en baby; min mand har væsentlig nedsat sædkvalitet

Jeg testede ok med masser af æg og godt flow, altså ingen tegn på noget andet end en lang cyklus på 35 dage.

Vi har fået en henvisning til behandling, men nu er mit spørgsmål så hvor skal vi vælge? Som jeg læser på nettet, så er der ingen til kort ventetid i de private kliniker, imens der er 5 måneders ventetid på fx Herlev. 

Er der nogle fordele/ulemper ved at vælge de private ? Antager flere vælger de offentlige siden de har længere ventetid? Er der nogle ting mam får tilbudt på det offentlige som de ikke kan hjælpe med i det private?

Håber i kan hjælpe, for det er godtnok en jungle det her fertilitetsbehandling

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

esioul

Miss LT skriver:

Hej Piger

så fik vi endelig en afklaring på hvorfor vi ikke har kunne lave en baby; min mand har væsentlig nedsat sædkvalitet

Jeg testede ok med masser af æg og godt flow, altså ingen tegn på noget andet end en lang cyklus på 35 dage.

Vi har fået en henvisning til behandling, men nu er mit spørgsmål så hvor skal vi vælge? Som jeg læser på nettet, så er der ingen til kort ventetid i de private kliniker, imens der er 5 måneders ventetid på fx Herlev. 

Er der nogle fordele/ulemper ved at vælge de private ? Antager flere vælger de offentlige siden de har længere ventetid? Er der nogle ting mam får tilbudt på det offentlige som de ikke kan hjælpe med i det private?

Altså hvilken behandling skal i have? 

Jeg er ret sikker på det kun er inseminering i kan få gratis i det private og hvis kvaliteten er så nedsat at det er nytteløst med inseminering skal i have reagensglas. og så skal i i det offentlige.  

Anmeld Citér

2. oktober 2015

nielsen80

Miss LT skriver:

Hej Piger

Hvis I skal direkte i IVF/ICSI behandling(ved ikke hvor nedsat din mands sædkvalitet er), så er forskellen på det private og offentlige cirka 60000kr.

Behandling i det offentlige er gratis, hvor i betaler i det private.

Hend og lykke med de forestående behandlinger!

Anmeld Citér

2. oktober 2015

modesty

Miss LT skriver:

Hej Piger

Hvis han har væsentligt nedsat kvalitet, skal I vel i IVF? Det koster (mange) penge i det private. 

Ring rundt til de forskellige hospitaler i jeres område som tilbyder behandling, og hør hvad ventetiden er. Herlev, Hvidovre, Riget er i hvert fald nogle af dem. Hillerød vist også?

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Miss LT

Problemet er mest at vi ikke ved noget! Ingen læger har tid til os og får af vide vi skal væbne os med tålmodighed og vente på en indkaldelse... Men jeg vil da gerne have en snak med nogen? Aner ikke hvad "væsentlig nedsat" betyder, om det fx betyder vi nærmest ikke kan få børn, eller om det betyder direkte til reagensglas? 

Det hele er godtnok overvældende og uoverskueligt 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Bimse12

• Min kæreste og mig valgte at få en henvisning til Trianglen til at starte med. De er rigtige søde, og kommer med rigtig gode informationer. Vi fik taget blodprøver og min kæreste fik undersøgt sit sædkvalitet og det var meget nedsat, og vi fik at vide at vi skulle igennem icsi behandling. Vi valgt så at få en henvisning til Hvidovre da vi ikke lige har pengene til det private  pt. Og da vi ikke har børn sammen så kan vi få det gratis i det offentlige. Vi skal så til en samtale her i slutningen af oktober på Hvidovre. Og der er ikke så langt ventetid pt.  Håber det kunne hjælpe lidt 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Miss LT

Martan skriver:

• Min kæreste og mig valgte at få en henvisning til Trianglen til at starte med. De er rigtige søde, og kommer med rigtig gode informationer. Vi fik taget blodprøver og min kæreste fik undersøgt sit sædkvalitet og det var meget nedsat, og vi fik at vide at vi skulle igennem icsi behandling. Vi valgt så at få en henvisning til Hvidovre da vi ikke lige har pengene til det private  pt. Og da vi ikke har børn sammen så kan vi få det gratis i det offentlige. Vi skal så til en samtale her i slutningen af oktober på Hvidovre. Og der er ikke så langt ventetid pt.  Håber det kunne hjælpe lidt 

Tak og held og lykke!

Vi har også overvejet Trianglen, da flere skriver rigtig gode ting omkring dem og de ingen ventetid har. Og hvis man så efterfølgende godt må tage til det offentlige fordi det koster en formue på det private, så er det jo rigtig smart. Tak for svaret

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Bimse12

Tak

Jeg synes at de er rigtige gode til at fortælle om de forskellige behandlinger, Og efter man har været til en konsultation får man et hæfte med som beskrive alle behandlinger samt priser. De er virkelig professionelle og meget imødekommende. Og de sagde at vi kunne tænke over om vi ville i behandling hos dem eller en anden klinik, og hvis man ikke har penge pt så er de søde at sende en videre til det offentlige.

held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Frupederstrup

Hej. 

ALT i det offentlige er langsomt og man er lige ved at blive sindssygt, men når man er i gang er de sindssygt søde og gir sig tid til at forklare når man kommer. Vi fik også af vide min mand havde meget nedsat sædkvalitet og blev henvist til Skejby. Inden vi måtte tilmelde os til behandling skulle vi til et fælles møde med min 50 andre par der var ufrivillige barnløse og selvom det virker underligt var det faktisk rart at vide man ikke er alene om dette problem. Vi fik nej til behandling første cyklus men kom med i behandling på min 2. Cyklus efter vi fik lov at tilmelde os og vi har nu 5 dage til jeg skal ind og have en blodprøve og forhåbentlig er den positiv vi er blevet henvist til Icsi men hvor dårlig sædkvalitet ved vi ikke. Vi har dog fået af vide da vi var inde og få lagt æg op at det er fordi de små sædceller svømmer i ring og derfor bliver vi ikke gravide. Jeg er på en lang protokol og jeg syntes faktisk det er gået rigtig godt og har fået alt den vejledning vi havde brug for og sekretærene er også meget søde når vi ringer. Vi blev henvist til offentlig men så snart vi skal i gang med 2. Barn så bliver det privat for så må det offentlige ikke hjælpe mere så skal vi selv betale og puha det bliver dyrt imellem 25 og 75.000 kr alt efter hvor mange forsøg vi skal have 

puha den blev lidt lang men håber det hjælper dig lidt. Du skal prøve at lade dem styrer processen selvom det er svært at vente men de ved hvad de laver og tro mig den sværeste tid at gå og vente er når du får lagt æg op og til du skal have en graviditetstest for der ved man at ægget er befrugtet og det skal "bare" sætte sig fast

venlig hilsen en der kender dine bekymringer

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Miss LT

Frupederstrup skriver:

Hej. 

ALT i det offentlige er langsomt og man er lige ved at blive sindssygt, men når man er i gang er de sindssygt søde og gir sig tid til at forklare når man kommer. Vi fik også af vide min mand havde meget nedsat sædkvalitet og blev henvist til Skejby. Inden vi måtte tilmelde os til behandling skulle vi til et fælles møde med min 50 andre par der var ufrivillige barnløse og selvom det virker underligt var det faktisk rart at vide man ikke er alene om dette problem. Vi fik nej til behandling første cyklus men kom med i behandling på min 2. Cyklus efter vi fik lov at tilmelde os og vi har nu 5 dage til jeg skal ind og have en blodprøve og forhåbentlig er den positiv vi er blevet henvist til Icsi men hvor dårlig sædkvalitet ved vi ikke. Vi har dog fået af vide da vi var inde og få lagt æg op at det er fordi de små sædceller svømmer i ring og derfor bliver vi ikke gravide. Jeg er på en lang protokol og jeg syntes faktisk det er gået rigtig godt og har fået alt den vejledning vi havde brug for og sekretærene er også meget søde når vi ringer. Vi blev henvist til offentlig men så snart vi skal i gang med 2. Barn så bliver det privat for så må det offentlige ikke hjælpe mere så skal vi selv betale og puha det bliver dyrt imellem 25 og 75.000 kr alt efter hvor mange forsøg vi skal have 

puha den blev lidt lang men håber det hjælper dig lidt. Du skal prøve at lade dem styrer processen selvom det er svært at vente men de ved hvad de laver og tro mig den sværeste tid at gå og vente er når du får lagt æg op og til du skal have en graviditetstest for der ved man at ægget er befrugtet og det skal "bare" sætte sig fast

venlig hilsen en der kender dine bekymringer

Tusind tak for svaret. Det er så rart at høre om andre der kender til det - selvom jeg ville ønske ingen af os behøvede den her proces.

Det giver noget ro at de fleste har haft en god oplevelse og personalet har været søde og forstået den er en hård situation. 

Jeg må væbne mig med tålmodighed og finde ro i at det nok skal gå og alt kommer til den der venter

krydser fingre for din blodprøve er positiv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.