Hvad må man ? Er forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej er anonym da ikke mange ved jeg er gravid..

sagen er den at jeg er mega forvirret.

jeg er gravid i uge 5 lige nu. Jeg blev gravid med insemination og få nogle stikpiller da jeg ellers smider ægget få dage efter æl og får derved menstruation 2 dage efter æl. Det er Lutinus jeg får. 

Når men rådende er uendelige og jeg er ved at blive skør. For hvad må man som gravid og er der forskel på om man er naturlig gravid eller via hjælp?

jeg ved selv at rygning, alkohol og visse medicin skal man holde sig fra, men nogen siger at jeg ikke må løfte for tunge ting grundet insemination og skal passe på " spark i maven" ( en niece på 2 år) 

Så nogen der kan give mig vished ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

Anonym trådstarter

Slet ingen der ved noget ??? 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

ErDetSnartNU

Google er din ven - bare husk at bruge troværdige kilder som fx Sundhedsstyrelsen osv. Hvis du googler "kostråd gravid" og lignende kommer der en masse frem som du kan søge videre på hvis du er i tvivl. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Hej er anonym da ikke mange ved jeg er gravid..

sagen er den at jeg er mega forvirret.

jeg er gravid i uge 5 lige nu. Jeg blev gravid med insemination og få nogle stikpiller da jeg ellers smider ægget få dage efter æl og får derved menstruation 2 dage efter æl. Det er Lutinus jeg får. 

Når men rådende er uendelige og jeg er ved at blive skør. For hvad må man som gravid og er der forskel på om man er naturlig gravid eller via hjælp?

jeg ved selv at rygning, alkohol og visse medicin skal man holde sig fra, men nogen siger at jeg ikke må løfte for tunge ting grundet insemination og skal passe på " spark i maven" ( en niece på 2 år) 

Så nogen der kan give mig vished ? 

Alle gravide skal passe på at blive sparket i maven og alle gravide skal ikke løfte tunge ting.. Når først gravidteten har "sat sig", så skal man passe på det samme  

pas også på med for meget koffein, kunstige sødemiddel og tun  

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mht at løfte. Det er korrekt at man skal passe på. Og med det menes der at du ikke skal løfte en masse du ikke plejer. hvis du er vant til at løfte tungt til hverdag fx via jobbet, så er det ok at løfte stadigvæk - dog ikke helt vanvittige kg self.  Det vigtigste ift fysikken er at lytte til kroppen! Er der noget det gør ondt/føles ubehageligt, så stop!  

mht spark, tja. Jeg fuldførte nu fint en graviditet med en 2,5årig ved siden af der eeeelsker tumlelege. Igen, lyt til kroppen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.