Anonym skriver:
Jeg er blevet skruk igen. Det kommer og går. Jeg har 2 børn på 3 og 5 år. Min mand og jeg har 2 gange været i tvivl om vi skulle have flere. Men er blevet enige om vi stopper. Vi skal ikke have flere børn. Men jeg er ikke sikker på jeg er færdig med at få børn
Hvordan pokker finder man ud af om man har taget den rigtige beslutning?
Jeg er rigtig skruk og tænker meget på om vi skulle havde en til.
Til jer med 3 eller flere børn. Vare jeres planlagt? Var I enige? Var I sikre i jeres valg om flere børn eller nu hvor I måske ikke skal have flere? Hvornår stopper den skruk-hed?
Hejsa
Kan godt forsøge at svare. Vi har fået nmmer 3 for 5 mdr. siden. Jeg kunne simpelthen ikke forlig mig med tanken om ikke at skulle have nummer 3. Min kæreste sagde nej nej nej. Men puha var skruk, såret over han bare sagde nej og ked af aldrg at skulle opleve et lille mirakel igen. Sidste sommer sagde min kæreste ja, han havde besluttet at han ikke troede jeg nogen sinde oprigtigt ville kunne få drømmen om nummer 3 væk og han var bange for at om 15 år ville jeg blive vred og bitter på ham fordi jeg opgav. SÅ ja vi var eninge da det skete og i dag hvor vi står med nummer 3 er vi meget enige.
De ting der betød meget for mig var de bløde værdier, det min kæreste tænke var økonomi, han ville ikke have et 3. barn på bekostning af at der skulle gå noget fra de 2 andre. Han var bange for at vi ville blive begrænset også synes han bare det er mega mange penge at lægge 6000 i børnepasning om mdr. og det er det da også, men kærligheden og lykken over nummer 3 opvejer det økonomiske.
Jeg bliver stadig lidt trist i maven over tanken om aldrig at stå med to streger aldrig dfte den første babyduft, aldrig se mit barn for første gang MEN jeg er færdig jeg er velsignet med 3 børn og alt min energi skal bruges der. Men jeg er roligere og jeg har fået fred efter jeg har fået nummer 3 så var det det rigtige valg - Helt sikkert. Er det hårdt, mega, kan der mærkes forskel på 2 og 3 børn JA, men igen det værd.
Anmeld
Citér