Hypermesies / konstant kvalme og opkastninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. september 2015

70121416

jeg søger med lys og lygte erfaring. 

Jeg er nu gravid for 6. Gang: 

født 2005 (Hypermesies fra uge 6)

abort 2006 (Hypermesies fra uge 6)

født 2011 (Hypermesies fra uge 6)

født 2012 (Hypermesies fra uge 6)

missed abort august 2015 (ingen kvalme)

ny gravid september 2015 

og nu er jeg ret nervøs, er ca 6+2 i dag, men ingen Hypermesies her det er skrækkeligt at have det, men det er en god indikator for mig. Jeg har kvalme, den kommer eftermiddag og aften sammen med enorm træthed. Jeg har ømme bryster, oppustet mave..

Er bare bange for at noget et galt

har i oplevet ikke at have Hypermesies i alle graviditeter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2015

Christine

70121416 skriver:

ny gravid september 2015 

og nu er jeg ret nervøs, er ca 6+2 i dag, men ingen Hypermesies her det er skrækkeligt at have det, men det er en god indikator for mig. Jeg har kvalme, den kommer eftermiddag og aften sammen med enorm træthed. Jeg har ømme bryster, oppustet mave..

Altså man siger jo at kvalme faktisk er et rigtigt godt tegn på at graviditeten holder. Men har selv fået et sundt barn uden at have vildt meget kvalme og så to lige så sunde hvor jeg troede kvalmen ville slå mig ihjel.

Jeg tror ikke man kan sige det så firkantet at det er skidt hvis du ikke har hypermesies endnu 

Sidst var jeg selv bekymret i uge 6 men 7+3 kom kvalmen for fuld styrke, så det er slet ikke sikkert du slipper denne gang!

Anmeld Citér

30. september 2015

sne190810

Jeg var rigtig hårdt ramt i min første graviditet med min datter i år 2010. Vågnede om natten, bare for at kaste op. Puha, jeg lovede mig selv dengang at jeg aldrig ville byde mig selv det igen. 

.. Dog bliver man jo klogere, og jeg er idag her knap 6 år efter gravid igen med mit andet barn. Jeg har haft meget let kvalme i første trimester, men INTET ift første graviditet. Har ikke kastet op en eneste gang. Jeg venter mig endnu en pige, så det er ikke engang fordi kønnet spiller en rolle, som nogle jo siger det gør. 

Så jo, graviditeter kan være meget forskellige og det kan sagtens lykkedes at fuldføre, selvom du har lidt meget i dine forrige graviditeter. :-) Er alle graviditeter med samme mand, om man må spørge? 

Tænker det måske også kan ha e noget at gøre med det, hormonmæasigt og sådan. 

Anmeld Citér

30. september 2015

Ina33

70121416 skriver:

ny gravid september 2015 

Jeg har selv lidt af ret slem hypermesis i 3 ud af 5 graviditeter. 2 gange har jeg altså ikke lidt af hypermesis, den ene endte i en sa, den anden er med termin om 1 mdr. 

Så ja det kan godt lade sig gøre at gennemgå en graviditet uden hypermesis selvom man måske tidligere har haft tendensen.

Anmeld Citér

30. september 2015

GrønStjerne

Jeg har haft normal kvalme de første to graviditeter og hyperemensis her i den sidste graviditet. Alle tre er samme køn..

Anmeld Citér

1. oktober 2015

70121416

Christine skriver:

Altså man siger jo at kvalme faktisk er et rigtigt godt tegn på at graviditeten holder. Men har selv fået et sundt barn uden at have vildt meget kvalme og så to lige så sunde hvor jeg troede kvalmen ville slå mig ihjel.

Jeg tror ikke man kan sige det så firkantet at det er skidt hvis du ikke har hypermesies endnu 

Sidst var jeg selv bekymret i uge 6 men 7+3 kom kvalmen for fuld styrke, så det er slet ikke sikkert du slipper denne gang!

Tak for dit svar. Det er bare så svært når sidste gang blev en missed abortion. 

Det er meget ambivalent 

Anmeld Citér

1. oktober 2015

70121416

sne190810 skriver:

Jeg var rigtig hårdt ramt i min første graviditet med min datter i år 2010. Vågnede om natten, bare for at kaste op. Puha, jeg lovede mig selv dengang at jeg aldrig ville byde mig selv det igen. 

.. Dog bliver man jo klogere, og jeg er idag her knap 6 år efter gravid igen med mit andet barn. Jeg har haft meget let kvalme i første trimester, men INTET ift første graviditet. Har ikke kastet op en eneste gang. Jeg venter mig endnu en pige, så det er ikke engang fordi kønnet spiller en rolle, som nogle jo siger det gør. 

Så jo, graviditeter kan være meget forskellige og det kan sagtens lykkedes at fuldføre, selvom du har lidt meget i dine forrige graviditeter. :-) Er alle graviditeter med samme mand, om man må spørge? 

Tænker det måske også kan ha e noget at gøre med det, hormonmæasigt og sådan. 

Godt du slipper denne gang det er nemlig ulidelidt at have, men en god indikator for mig

altså min første fra 2005 og den provokeret abort i 2006, er med min ex samlever. (Dreng) 

De "andre" er med min nuværende mand. (2 piger)

så for mit vedkomne har der heller ikke været forsegle på drenge/pige graviditet. 

Anmeld Citér

1. oktober 2015

70121416

Ina33 skriver:

Jeg har selv lidt af ret slem hypermesis i 3 ud af 5 graviditeter. 2 gange har jeg altså ikke lidt af hypermesis, den ene endte i en sa, den anden er med termin om 1 mdr. 

Så ja det kan godt lade sig gøre at gennemgå en graviditet uden hypermesis selvom man måske tidligere har haft tendensen.

Du giver mig dejligt håb. 

Og snart tillykke med din lille baby  det er så 4. Barn? Det vil denne også blive.

Anmeld Citér

1. oktober 2015

70121416

For at få ro, så napper jeg en tidlig scanning i morgen ved frokost tid

jeg vil efter beregning være 6+4 i morgen

Anmeld Citér

1. oktober 2015

FrkC

En af mine veninder havde stort set ikke skyggen af kvalme i første graviditet hvor hun fik en skøn pige, hun er nu gravid igen med termin i december og de første 16-18 uger var hun sygemeldt pga svær hyperemesis .. Ikke 2 graviditeter er ens 

Pøj pøj til jer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.