Sår :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
5 svar
1 synes godt om
30. september 2015

Anonym trådstarter

Skal bare lige ud med min frustration. 

Fik en dejlig datter for godt en uge siden og har idag opdaget at hun har fået et helt sår under den ene armhule og begyndende nede i lysken - og jeg har først opdaget det idag 

har det bare så dårligt med at jeg ikke har opdaget det. 

Nogen med en mirakelkur? Jeg har smurt hende med panthenol salve som jeg selv bruger til ømme brystvorter også og som plejer at være effektiv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2015

female

Anonym skriver:

Fik en dejlig datter for godt en uge siden og har idag opdaget at hun har fået et helt sår under den ene armhule og begyndende nede i lysken - og jeg har først opdaget det idag 

Nogen med en mirakelkur? Jeg har smurt hende med panthenol salve som jeg selv bruger til ømme brystvorter også og som plejer at være effektiv. 

Jeg har brugt zinksalve eller kartoffelmel. Synes faktisk kartoffelmel har den bedste virkning. 

Anmeld Citér

30. september 2015

Babyklokke

Zinksalve helede min søns rifter/sår med det samme :-D 

Anmeld Citér

30. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Stort tillykke med hende håber I alle hsr det godt. 

Ja man kan godt blive lidt forskrækket, men de sprækker vil opstå nogle gange nok forskellige steder på kroppen. 

Hvad end du behandler med så vil jeg berolige dig med at de helt små bebser heler helt utroligt hurtigt

Vask med en bløde klude evt stof(tøj - bomuld) og sørg for at duppe det helt tørt. 

Du kan bruge lidt zinksalve eller lidt kartoffelmel. 

Husk bare at gentage ved sengetid(morgen og aften som minimum). 

Du vil meget hurtigt se resultater. Og disse vil ikke udelukkende skyldes behandling men simpelthen fordi de heler så godt og hurtigt

Til forebyggelse, husk at taske og tørre hver dag sådanne steder som en del af morgenrutinen. Under hage, mellem fingre(hele hænder og fødder) armhulerne, lysken osv. 

Anmeld Citér

30. september 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Stort tillykke med hende håber I alle hsr det godt. 

Ja man kan godt blive lidt forskrækket, men de sprækker vil opstå nogle gange nok forskellige steder på kroppen. 

Hvad end du behandler med så vil jeg berolige dig med at de helt små bebser heler helt utroligt hurtigt

Vask med en bløde klude evt stof(tøj - bomuld) og sørg for at duppe det helt tørt. 

Du kan bruge lidt zinksalve eller lidt kartoffelmel. 

Husk bare at gentage ved sengetid(morgen og aften som minimum). 

Du vil meget hurtigt se resultater. Og disse vil ikke udelukkende skyldes behandling men simpelthen fordi de heler så godt og hurtigt

Til forebyggelse, husk at taske og tørre hver dag sådanne steder som en del af morgenrutinen. Under hage, mellem fingre(hele hænder og fødder) armhulerne, lysken osv. 

Tusind tak for de beroligende ord. Det hjalp lidt.

synes allerede her til aften at det ser pænere ud. 

Det er godt nok svært med alle de folder på så lille et menneske. Og så er hun sådan en dejlig en der sover rigtig meget, men det gør også at pusletiden ikke bliver så voldsom lang. 

Anmeld Citér

30. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Tusind tak for de beroligende ord. Det hjalp lidt.

synes allerede her til aften at det ser pænere ud. 

Det er godt nok svært med alle de folder på så lille et menneske. Og så er hun sådan en dejlig en der sover rigtig meget, men det gør også at pusletiden ikke bliver så voldsom lang. 

Det er godt det er i bedring

Ja jeg kan så godt forstå dig! Især syntes jeg at det var forfærdeligt at skulle tage sådan fat osv.

Men vi oplevede nemlig også at hun blev hudløs både i armhulen, men også under hagen. Så vi lærte det desværre på den hårde måde, at det ikke var der vi sprang over hvor gærdet var lavest

Men hvor lyder det da egentlig dejligt med sådan en lille sovetrold!  Huuuuusk at nyde hende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.