Højseng/sovesofa - Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.058 visninger
12 svar
1 synes godt om
30. september 2015

Awd

Hej

Lidt udfra en debat/spørgsmål på fb angående alder omkring skift fra Højseng til sovesofa

Hvornår er man gammel nok til en sovesofa? Hvornår er man for stor til en Højseng?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2015

Muffinmus

Victoria fik en sovesofa da hun blev 6. Mest fordi hun tit har en veninde overnattende ��

Anmeld Citér

30. september 2015

Awd

MariaE skriver:

Victoria fik en sovesofa da hun blev 6. Mest fordi hun tit har en veninde overnattende ��

Okay, så er det måske slet ikke så tidligt når vores datter er 7 (syntes bare at man pludselig er blevet stor når man skal have sovesofa )

Man altså hun går jo også i 1. Klasse og gider ikke rigtig lege mere osv (pre teen)

Anmeld Citér

30. september 2015

Pikku Myy

Den gang jeg var barn/ung, havde sovesofaer elendige madrasser, så hvis kvaliteten stadig er den samme, vil jeg sige at der kommer til at gå lang tid inden min søn får en sovesofa. Lige nu sover han i en almindelig seng - ikke høj. Hvis kvaliteten er blevet bedre, vil I så ikke vise nogle eksempler? Vi går nemlig med tanker om en værelsesrenovering ...

Anmeld Citér

30. september 2015

Awd

Pikku Myy skriver:

Den gang jeg var barn/ung, havde sovesofaer elendige madrasser, så hvis kvaliteten stadig er den samme, vil jeg sige at der kommer til at gå lang tid inden min søn får en sovesofa. Lige nu sover han i en almindelig seng - ikke høj. Hvis kvaliteten er blevet bedre, vil I så ikke vise nogle eksempler? Vi går nemlig med tanker om en værelsesrenovering ...

Hvor gammel er din søn?

(For tænker det kan lige så godt være almindelig lav seng vi overvejer, mere skiftet fra Højseng til "stor pige" seng)

Og ja enig med madrasserne ikke var særlig gode, regner med man kan finde en der er ordentlig at ligge på i dag

Anmeld Citér

30. september 2015

Muffinmus

Med en god tyk topmadras kommer man langt

Anmeld Citér

30. september 2015

Pikku Myy

Awd skriver:

Hvor gammel er din søn?

(For tænker det kan lige så godt være almindelig lav seng vi overvejer, mere skiftet fra Højseng til "stor pige" seng)

Og ja enig med madrasserne ikke var særlig gode, regner med man kan finde en der er ordentlig at ligge på i dag

Han bliver 7 i oktober. Han har en sengeramme med madras. Han har for nylig sagt at han gerne vil have en flerpersoners boxmadras, men jeg tror mest at det er fordi han gerne vil hoppe i den. Da han fandt ud af hvor meget den ville fylde trak han lidt i land igen

Anmeld Citér

30. september 2015

Pikku Myy

MariaE skriver:

Med en god tyk topmadras kommer man langt

Skal den så tages af og opbevares når sengen er sofa? Den er måske ikke sofa så tit?

Anmeld Citér

30. september 2015

Muffinmus

Vi kan rulle den sammen og lægge bagved ryglænet når den er  sofa, mest hvis de vil bruge gulvet til leg. Ellers nyder hun generelt bare en stor seng. Og med plads til en veninde hvis de skal sove, selv om vi naturligvis også har ekstra madrasser til gæster hvis de hellere vil det.

Anmeld Citér

30. september 2015

Awd

Pikku Myy skriver:

Han bliver 7 i oktober. Han har en sengeramme med madras. Han har for nylig sagt at han gerne vil have en flerpersoners boxmadras, men jeg tror mest at det er fordi han gerne vil hoppe i den. Da han fandt ud af hvor meget den ville fylde trak han lidt i land igen

Haha det er også sjovt at hoppe i sengen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.