3 årig holder på afføringen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.490 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. september 2015

Meandu

Håber at nogen kan hjælpe og komme med nogle gode råd. Min søn har været forstoppet næsten hele sit liv. Nu har vi fundet ud af at han godt kan have aff. Men at han holder sig. Han har lavet 10 dage i træk hver dag. Det har vi aldrig prøvet. Igen Idag er han begyndt at holde sig. Han vil ikke lave i bleen. Kun på wc. Nu siger han at han heller ikke vil lave på wcet. Og han holder sig. Vi har prøvet med belønning og gaver. Virker kun her og nu. Jeg har prøvet at fortælle historier, læst bøger osv. På toilettet. Er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan vi kan motivere ham til at have afføring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det eneste der hjalp var at han fik en behandling med Movicol efter at være blevet tjekket af læge, og børneafdelingen på hospitalet...

Det gjorde at han ikke kunne holde sig da det bliver blødt, og derfor oplevede han at det ikke gjorde ondt når han skulle af med det...

det tog nok 2-4 mdr førend vi kom ind i en god rutine, og hans spisning blev bedre og vi kunne trappe ud af det igen uden problemer..

Vi har efterfølgende kun en gang måtte genoptage Movicol, da vi med råd fra SP, mente han havde fået en lille rift i tarmen lige ved åbningen og derfor begyndte at holde sig fordi det gjorde ondt uden han selv kunne sætte ord på det...

Så mit allerbedste råd er at hvis det ikke hjælper med hyggetid på toilettet få en snak med SP eller læge og bliv undersøgt for der kan godt være noget galt uden at de kan sige det...

smårifter kan godt opstå ved at de f.eks. piller sig i numsen, får tørret for hårdt eller et sandkorn der lige kommer ned i bleen...

Anmeld Citér

29. september 2015

moaren

Meandu skriver:

Håber at nogen kan hjælpe og komme med nogle gode råd. Min søn har været forstoppet næsten hele sit liv. Nu har vi fundet ud af at han godt kan have aff. Men at han holder sig. Han har lavet 10 dage i træk hver dag. Det har vi aldrig prøvet. Igen Idag er han begyndt at holde sig. Han vil ikke lave i bleen. Kun på wc. Nu siger han at han heller ikke vil lave på wcet. Og han holder sig. Vi har prøvet med belønning og gaver. Virker kun her og nu. Jeg har prøvet at fortælle historier, læst bøger osv. På toilettet. Er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan vi kan motivere ham til at have afføring?

Min ældste søn havde en periode hvor han holdte sin afføring tilbage og det var efter en omgang maveinfluenza, hvor han havde haft diare nogle gange, hvilket han var rigtig ked af. Vi snakkede med lægen om det og hun sagde, at vi skulle sørge for at hans afføring var så tilpas blød, at han ikke kunne holde det tilbage. Så vi gav Movicol Junior over en kort periode, indtil han fandt ud af at det altså ikke var "farligt" at lave i bleen. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Meandu

Tak for jeres svar min dreng er på movicol og har en meget blød aff. Oplever ikke at det gøre ondt på ham når han skal lave. Tænker at der må ligge noget psykisk bag det. Måske alle de mane undersøgelser han har været igennem. Eller for stort fokus på hans aff. Det er frustrerende ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.