Jeg fik symptomer, pletblødte og livmoderhalsen føltes øm når jeg sad ned. Fik konstateret HPV men hvilken ved jeg ikke, og svære celleforandringer. Fik lavet et keglesnit, herefter blev jeg tjekket engang mere, hvor de fandt ud af st alle forandringerne var væk og nu følger jeg standart program med hver tredje år! Der har intet været siden og er det først fjernet har man ikke HPV længere. Virus sidder kun på livmoder halsen. Der er stadigvæk stor chance for at det ville gå over af sig selv, men de anbefaler keglesnit for en sikkerhedsskyld. Det er ingen forstadie til kræft, men det kan blive 5-10år efter hvis man ikke får det fjernet eller er heldig og det fjerner sig selv! Ville klart anbefale keglesnit, er det væk, er det væk!! Og blev vaccineret bagefter! Dog kan man jo blive smittet igen, og ved kys viser nye studier. De fleste kvinder får det i løbet af deres liv og som regel skaffer kroppen det selv af vejen, men hos nogle få udvikler det sig til svære forandringer! Det skal nok gå, vær ik nervøs, det er et hurtigt indgreb med lokal bedøvelse hvis det skal fjernes 
Anmeld
Citér