Påvist type 18 celleforandringer i livmoderen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
9 svar
7 synes godt om
29. september 2015

Muhmi

Hej tøser...

Længe siden for det første  

Bliver lige nødt til at bruge jer, for er i syv sind over hvad der skal ske nu, så hvis der er nogle af jer der har haft eller har celleforandringer af type 16 eller 18, altså HPV-virusset, kan forklare mig hvad der skal ske og hvilket stadie I var/er på og om I fik at vide i beskeden fra lægen om hvilket stadie I var/er på?

Er nok lidt skæv på de spørgsmål, men er rimlig rystet over beskeden som jeg fik i min E-konsultation i dag, håber I bærer over med mig..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

MetteT

Hmm... Ved ikke om mit svar er brugbart.. For ved ikke hvilken type celleforandringer jeg havde.. Er det noget nyt at man får det at vide? 

Jeg fik at vide at jeg havde svære celleforandringer og kom til gynækolog og fik lavet er keglesnit.. Nu får jeg et celleskrab en gang om året for at tjekke op på om der er opstået celleforandringer igen.. Det er 3-4 år siden jeg fik lavet keglesnit og der har ikke været noget siden.. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Kløver

Aner intet, men ville ikke forlade tråden uden at sende en stor krammer 

og dejligt at se dig tilbage �� 

Anmeld Citér

29. september 2015

Muhmi

MetteT skriver:

Hmm... Ved ikke om mit svar er brugbart.. For ved ikke hvilken type celleforandringer jeg havde.. Er det noget nyt at man får det at vide? 

Jeg fik at vide at jeg havde svære celleforandringer og kom til gynækolog og fik lavet er keglesnit.. Nu får jeg et celleskrab en gang om året for at tjekke op på om der er opstået celleforandringer igen.. Det er 3-4 år siden jeg fik lavet keglesnit og der har ikke været noget siden.. 

Bestemt, det er brugbart

Havde du nogle som helst symptomer?

Var du til gynækolog-undersøgelse først og så keglesnit bagefter eller fik du at vide i første prøve fra lægen/syghuset at du havde svære celleforandringer?

Godt at høre du er ok 

Anmeld Citér

29. september 2015

Muhmi

Årgangs Mor skriver:

Aner intet, men ville ikke forlade tråden uden at sende en stor krammer 

og dejligt at se dig tilbage �� 

Hvor er du sød, tusind tak 

Krammere er altid velkomne 

Anmeld Citér

29. september 2015

FruStolpe

Muhmi skriver:

Hej tøser...

Længe siden for det første  

Bliver lige nødt til at bruge jer, for er i syv sind over hvad der skal ske nu, så hvis der er nogle af jer der har haft eller har celleforandringer af type 16 eller 18, altså HPV-virusset, kan forklare mig hvad der skal ske og hvilket stadie I var/er på og om I fik at vide i beskeden fra lægen om hvilket stadie I var/er på?

Er nok lidt skæv på de spørgsmål, men er rimlig rystet over beskeden som jeg fik i min E-konsultation i dag, håber I bærer over med mig..

Jeg fik lavet den alm celleskrab hos egen læge som viste forandringer.  Derfra blev jeg henvist til gynækologisk på sygehuset som tjekkede 8g tog biopsier.  

De viste svære celleforandringer og jeg fik lavet et keglesnit.  Det var tilbage i 2009 og der har ikke været noget siden.  Jeg er tilbage og følger standart programmet med en prøve hver 3. År 

Anmeld Citér

29. september 2015

Appelsin

Jeg fik symptomer, pletblødte og livmoderhalsen føltes øm når jeg sad ned. Fik konstateret HPV men hvilken ved jeg ikke, og svære celleforandringer. Fik lavet et keglesnit, herefter blev jeg tjekket engang mere, hvor de fandt ud af st alle forandringerne var væk og nu følger jeg standart program med hver tredje år! Der har intet været siden og er det først fjernet har man ikke HPV længere. Virus sidder kun på livmoder halsen. Der er stadigvæk stor chance for at det ville gå over af sig selv, men de anbefaler keglesnit for en sikkerhedsskyld. Det er ingen forstadie til kræft, men det kan blive 5-10år efter hvis man ikke får det fjernet eller er heldig og det fjerner sig selv! Ville klart anbefale keglesnit, er det væk, er det væk!! Og blev vaccineret bagefter! Dog kan man jo blive smittet igen, og ved kys viser nye studier. De fleste kvinder får det i løbet af deres liv og som regel skaffer kroppen det selv af vejen, men hos nogle få udvikler det sig til svære forandringer! Det skal nok gå, vær ik nervøs, det er et hurtigt indgreb med lokal bedøvelse hvis det skal fjernes 

Anmeld Citér

29. september 2015

Muhmi

FruStolpe skriver:

Jeg fik lavet den alm celleskrab hos egen læge som viste forandringer.  Derfra blev jeg henvist til gynækologisk på sygehuset som tjekkede 8g tog biopsier.  

De viste svære celleforandringer og jeg fik lavet et keglesnit.  Det var tilbage i 2009 og der har ikke været noget siden.  Jeg er tilbage og følger standart programmet med en prøve hver 3. År 

Ok... Det er dejligt at høre historier hvor det går godt  
Gjorde det ondt?

Fik du at vide der ikke var noget ondartet i din første prøve som lægen sagde svaret på? 

Anmeld Citér

29. september 2015

Muhmi

Appelsin skriver:

Jeg fik symptomer, pletblødte og livmoderhalsen føltes øm når jeg sad ned. Fik konstateret HPV men hvilken ved jeg ikke, og svære celleforandringer. Fik lavet et keglesnit, herefter blev jeg tjekket engang mere, hvor de fandt ud af st alle forandringerne var væk og nu følger jeg standart program med hver tredje år! Der har intet været siden og er det først fjernet har man ikke HPV længere. Virus sidder kun på livmoder halsen. Der er stadigvæk stor chance for at det ville gå over af sig selv, men de anbefaler keglesnit for en sikkerhedsskyld. Det er ingen forstadie til kræft, men det kan blive 5-10år efter hvis man ikke får det fjernet eller er heldig og det fjerner sig selv! Ville klart anbefale keglesnit, er det væk, er det væk!! Og blev vaccineret bagefter! Dog kan man jo blive smittet igen, og ved kys viser nye studier. De fleste kvinder får det i løbet af deres liv og som regel skaffer kroppen det selv af vejen, men hos nogle få udvikler det sig til svære forandringer! Det skal nok gå, vær ik nervøs, det er et hurtigt indgreb med lokal bedøvelse hvis det skal fjernes 

Okay, fordi jeg fik foretaget den der celleskrab da jeg fik taget min spiral ud.. Grunden til jeg fik taget spiralen ud var fordi jeg var blødt siden jeg fik den i for halvandet år siden.. Sådan, pletblødt hver dag og har været enorm øm i mit underliv ligeså længe...

Ved ikke om det har noget med spiralen at gøre, men det lyder da egentlig pænt ens.

Okay, så det gør ikke ondt efter man har fået keglesnit?

Anmeld Citér

29. september 2015

FruStolpe

Muhmi skriver:

Ok... Det er dejligt at høre historier hvor det går godt  
Gjorde det ondt?

Fik du at vide der ikke var noget ondartet i din første prøve som lægen sagde svaret på? 

Det var ubehageligt, men det gjorde ikke ondt ondt 

Jeg fik svaret pr brev fra min læge. Og der stod bare at der var celleforandringer og at jeg skulle kontakte dem for at blive henvist til gynækologisk amb.  Altså celleforandringer er jo "kun" et forstadium til cancer. Og det er jo slet ikke sikkert at det bliver til kræft, også derfor man jo normalt ser tiden an hvis det er moderate forandringer.  ☺

Som lægen der lavede keglesnit på mig sagde "hvis man er uheldig, så kan det udvikle sig til cancer om 10-20-30 år, hvis man ikke gør noget "  

Det skal nok gå 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.