Kære du
Hvor er det en svær situation - Øv! Misbrug er noget fanden har skabt, og det er så uendelig vigtigt at du passer på dig selv og jeres barn lige nu.
Misbrug går ikke 'over af sig selv" og langt de færreste kan klare det på egen hånd, selvom de gentagende gange forsøger at overbevise både sig selv og deres nærmeste. De nærmeste vil som regel også gerne tro på det, trods gentagende beviser på det modsatte.
Jeg tror at du skal stille dig selv spørgsmålet: kan du leve med den nuværende situation og vil du lade et barn vokse op som det ser ud nu?
Hvis dit svar er nej, så skal du træffe den svære beslutning om at sætte ham stolen for dørene én gang for alle. Han skal i behandling, hvis han ønsker at I skal blive sammen som familie. Hvis han nægter, er din eneste anden mulighed at beskytte jeres barn bedst muligt ved at gå.
Jeg vil foreslå at du kontakter en misbrugsråsgiver, som kan give dig gode råd til at tackle samtalerne med din kæreste og støtte dig i at holde fast. De kan findes på nettet og flere tilbud er gratis.
Til sidst - det er en lorte situation, men du har den rette indstilling og jeg synes at din tilgang er moden og fornuftig. Husk på at det er din dømmekraft som "bestemmer" hvad der er ret og rimeligt. Hans dømmekraft er desværre sat ud af spil lige nu, grundet hans afhængighed.
Held og lykke til jer!
Anmeld
Citér