Min dreng lider ikke af forstoppelse nej - men han har mange smerter når han skal af med afføring så det er han i udredning for!
Jeg var også ret nervøs da min dreng skulle igennem det og det er ikke en fornøjelse. Han blev også ked af det undervejs men han klarede det så fint.
Jeg stod ved ham hele tiden og jeg underholdt så godt jeg kunne - prøvede at snakke om noget andet, lave lidt sjov og ellers bare rose ham og fortælle hvor sej han var. Vi havde aftalt vi skulle i toys r US bagefter hvor han måtte vælge noget legetøj så vi talte omhvad han ville vælge osv.
Undervejs i undersøgelsen skal barnet vendes på ryggen og begge sider så der sker der jo noget andet selvom det heller ikke er behageligt.
Og så kan man selv - og barnet - følge med i hvad de kan se inden i og det fulgte vi også lidt med i.
Min dreng havde en lille elefant med som bla kom med på skærmen ind i mellem fordi den er af metal og han holdt sin hånd på maven - der var lægerne ret imponerede over at han havde en elefant i maven:-)
Jeg fortalte min dreng hvorfor han skulle have undersøgelsen og han vil gerne af med smerterne så det motiverede ham også lidt!
Og husk endelig bleer! Og evt en belønning til bagefter:-)
Held og lykke med det - det skal nok gå - men jeg kender alt til bekymringerne før, under og efter. Jeg håber undersøgelsen kan give jer svar!
Anmeld
Citér