Hvor mange dage til indkøring i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej.

Min datter skal starte i vuggestue om nogle måneder, hvor hun næsten er 1 år. Jeg havde egentlig tænkt mig at sætte en uge af til selve indkøringen og derefter tage to feriedage i starten af den efterfølgende uge for at min datter kan have nogle korte dage dér og herefter være i vuggestue på fuld tid, men blive hentet tidligt 1-2 gange om ugen.

Men flere i min omgangskreds mener, at det er alt for lidt tid til indkøring, og fortæller at de var flere uger, ja måneder om at køre deres børn ind i vuggestue.

Jeg skal til at planlægge min restferie nu, og tænker om det hele virkelig skal bruges på indkøring,  så der ikke er mere tilbage til ferie og evt sygdom.

Hvad er jeres erfaringer?

Jeg havde sat to uger af og brugte en uge plus to dage. Det er mit indtryk at en uge godt kan være for lidt, men at to uger er fint i de fleste tilfælde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2015

Tvillingemor80

Jeg er vuggestuepædagog - og det svinger helt vildt meget fra barn til barn, hvor lang tid der er brug for.. Jeg har oplevet børn der kun har haft brug for 2 dage og nogle enkelte der har haft det svært 1-1½ mdr efter start.. 

Mest gennemsnitligt tror jeg er 1 uges indkørring, og hvis det er muligt, efterfulgt af 1-2 uger med mulighed for korte dage.. 

Anmeld Citér

25. september 2015

TR

Min søn skal starte i dp på torsdag og jeg har sat 1,5 måned af , og måske ferie derefter når min barsel slutter .. 

Men jeg har det også RIGTIG svært ved , at han skal starte og samtidig med er han født 11 uger for tidlig ..

så det hele skal ske i hans tempo ..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.