Dilemma, hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
7 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2015

Mila88

Hej allesammen på baby.dk

Jeg har brug for et godt råd, da jeg står og er lidt i tvivl om hvordan jeg lige skal gribe en situation an og håber på nogle input smiley

Skal prøve at gøre det så kort som muligt, here goes..

Sagen er den, at jeg er i et ressourceforløb hos kommunen, og jeg har lige i tirsdags fået en praktik aftale på plads, som jeg virkelig ser super meget frem til at komme i gang med smiley 

Jeg starter i min praktik på mandag den 28.

I går fik jeg så brev om tid til NF som så er mandag den 5. oktober, dvs. mandag ugen efter min praktikstart. Jeg har ringet ind og forsøgt at få en anden tid til NF men der var helt booket op og fuldstænsig umuligt med en ny tid desværre.

Og her kommer mit dilemma så; hvad skal jeg gøre når jeg ikke kan komme i praktik pga. min NF? Her tænker jeg hvad jeg dog lige skal sige til praktikstedet?

Hverken mit praktiksted eller personerne tilknyttet mit ressourceforløb ved at jeg er gravid, da jeg ligesom de fleste andre gerne vil over NF inden jeg siger noget.

Hvad ville i andre gøre, hvis i stod i mine sko? Hvad kan man lige sige?

Glæder mig til at høre fra jer smiley

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2015

TNBC

Mila88 skriver:

Jeg har brug for et godt råd, da jeg står og er lidt i tvivl om hvordan jeg lige skal gribe en situation an og håber på nogle input smiley

Sagen er den, at jeg er i et ressourceforløb hos kommunen, og jeg har lige i tirsdags fået en praktik aftale på plads, som jeg virkelig ser super meget frem til at komme i gang med smiley 

I går fik jeg så brev om tid til NF som så er mandag den 5. oktober, dvs. mandag ugen efter min praktikstart. Jeg har ringet ind og forsøgt at få en anden tid til NF men der var helt booket op og fuldstænsig umuligt med en ny tid desværre.

Og her kommer mit dilemma så; hvad skal jeg gøre når jeg ikke kan komme i praktik pga. min NF? Her tænker jeg hvad jeg dog lige skal sige til praktikstedet?

Hverken mit praktiksted eller personerne tilknyttet mit ressourceforløb ved at jeg er gravid, da jeg ligesom de fleste andre gerne vil over NF inden jeg siger noget.

Hvad tid er det på dagen?

Hvis det er sådan at du slet ikke kan komme eller at det vil tage det meste af dagen fra praktikken, ville jeg tage en snak med praktik pladsen, ved godt at du gerne vil vente, men NFen er snart, så ville hellere være ærlig og finde en løsning med stedet.

Anmeld Citér

24. september 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Du siger til praktikstedet at du har en lægeaftale. Når de tager en praktikant i ressourceforløb, så bør de være orienteret om at du kan have særligt behov i den retning. Hvis det går godt til nakkefoldsscanningen (hvilket det selvfølgelig gør) så giver du både din sagsbehandler og dit praktiksted besked om graviditeten.

Nu ved jeg ikke hvorfor du har fået ressourceforløb, men ofte tildeles de jo til mennesker som er meget langt fra arbejdsmarkedet og har udfordringer der kræver en koordineret indsats fra flere centre i kommunen for at få en hverdag til at hænge sammen. I den forbindelse vil jeg foreslå at du inddrager kommunen i graviditeten tidligt, så det kan indtænkes i ressourceforløbet og du kan få den eventuelle ekstra støtte som du kan få brug for.

Tillykke med graviditeten og held og lykke med praktikken

Anmeld Citér

24. september 2015

Mila88

Jeg har besluttet mig for, at jeg til praktikstedet vil sige at jeg har fået en tid hos en speciallæge, som jeg forgæves har forsøgt at flytte og at jeg derfor desværre ikke kan komme i praktik til den aftalte tid den mandag. Og så vil jeg høre, om vi enten kan gøre sådan, at jeg evt. møder ind senere den dag eller om jeg kan komme om tirsdagen i stedet, da jeg jo meget gerne vil opfylde mine timer smiley

Det betyder meget for mig at fortælle om min graviditet når jeg selv synes jeg er klar til det, kan helt tydeligt mærke, at det uden tvivl er det jeg har det bedst med. I sær også når jeg slet ikke har pligt til at fortælle noget så tidligt smiley 

Men i hvert fald rigtig mange tak for jeres input smiley

Anmeld Citér

24. september 2015

klmf

Sig du har en aftale på sygehuset som du desværre ikke kan rykke. De har ikke krav på at vide hvilken afdeling du skal besøge. 

Anmeld Citér

24. september 2015

FruStolpe

Mila88 skriver:

Jeg ville sige det som det er. At du har en tid på sygehuset.  De har ikke krav på at vide til hvad 

Og tillykke med både baby og praktikplad 

Anmeld Citér

24. september 2015

Mila88

FruStolpe skriver:

Jeg ville sige det som det er. At du har en tid på sygehuset.  De har ikke krav på at vide til hvad 

Og tillykke med både baby og praktikplad 

Det vil jeg gøre, det er jo også sandt nok  Ved ikke hvorfor jeg egentlig har tænkt at jeg skulle fortælle hvad det er jeg helt præcist skal  For du har ret, de har ikke krav på at vide til hvad

Tusind tak  Jeg glæder mig SÅ meget til NF  

Anmeld Citér

24. september 2015

SandraXOXO

Du siger jo bare sandheden, du har en vigtig tid på sygehuset som du forgæves har forsøgt at rykke, om det på nogen måde kan lade sig gøre at møde senere/ tidligere/ dagen efter Hvis de spørg hvad du skal siger du bare at det er noget personligt og slutter den der. De skal ikke have det atvide før du er klar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.