Hånden er hævet op, 4 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.044 visninger
13 svar
1 synes godt om
23. september 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Her til morgen fandt vi ud af knægten havde en hævet hånd, da han beklagede sig over han var lidt øm i den. 

Vi sendte ham i børnehave og tænkte at han nok bare havde slået sig, eller lidt stødt den eller noget.

Men her til aften ser vi på den igen, han klager ikke over den, men den er altså hævet mere op her til aften. 

Jeg ringer til vagtlægen som siger til os at bliver den værre eller er det der stadig i morgen så skal han tjekkes, men han var ikke bekymret som det så ud nu.

Det varmt, det hævet, ømt og det kløer meget. Men knægten klager ikke. 

Hvad kan det dog være sket? Har han slået den? Er han blevet stukket eller bidt af en dyr? Eller måske spist noget han ikke kunne tåle? Har I set noget lignende?

Har vedhæftet billeder af hånden som den så ud da jeg kom hjem fra skole og her til aften

Billede to er hans anden hånd, bare til sammenligning. 

De billeder hvor huden giver genskær er fordi han har fået kløe stillende creme på

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2015

Mamacita til 2 piger

skovrup skriver:

Her til morgen fandt vi ud af knægten havde en hævet hånd, da han beklagede sig over han var lidt øm i den. 

Vi sendte ham i børnehave og tænkte at han nok bare havde slået sig, eller lidt stødt den eller noget.

Men her til aften ser vi på den igen, han klager ikke over den, men den er altså hævet mere op her til aften. 

Jeg ringer til vagtlægen som siger til os at bliver den værre eller er det der stadig i morgen så skal han tjekkes, men han var ikke bekymret som det så ud nu.

Hvad kan det dog være sket? Har han slået den? Er han blevet stukket eller bidt af en dyr? Eller måske spist noget han ikke kunne tåle? Har I set noget lignende?

Har vedhæftet billeder af hånden som den så ud da jeg kom hjem fra skole og her til aften

De billeder hvor huden giver genskær er fordi han har fået kløe stillende creme på

Jeg var nok taget på skadestuen. Det kan jo være så meget. En infektion, brud, forstuvning eller andet..  

Det ser voldsomt ud, og jeg er ellers ikke en pyldremor. Har han blå striber op ad armen? :/ 

Anmeld Citér

23. september 2015

Aspek

Det ligner meget nældefeber, en allergisk reaktion. Hvis I har en antihistamin kunne I overveje at prøve at give ham sådan en- dog tjek lige indlægsseddel ift alder. Måske bare en halv pille.

sådan ser et nældefeberangreb i hvert fald ud her i huset - kronisk nældefeber, og i samarbejde med hudlæge tages der abtihistaminer når det viser sig. 

Stakkels dreng, håber snart det bliver bedre.

Anmeld Citér

23. september 2015

Christine

skovrup skriver:

Jeg synes det ligner et bid/stik fra et insekt 

Anmeld Citér

23. september 2015

Skovrup

sessen1984 skriver:

Jeg var nok taget på skadestuen. Det kan jo være så meget. En infektion, brud, forstuvning eller andet..  

Det ser voldsomt ud, og jeg er ellers ikke en pyldremor. Har han blå striber op ad armen? :/ 

Kigger lige efter blå striber om lidt. Han har altså ikke ondt i den, den er øm, men det virker ikke som om det gør sådan ondt.

Lægevagten var slet ikke bekymret..... Men synes også det ser lige lidt voldsomt ud

Anmeld Citér

23. september 2015

Skovrup

Aspek skriver:

Det ligner meget nældefeber, en allergisk reaktion. Hvis I har en antihistamin kunne I overveje at prøve at give ham sådan en- dog tjek lige indlægsseddel ift alder. Måske bare en halv pille.

sådan ser et nældefeberangreb i hvert fald ud her i huset - kronisk nældefeber, og i samarbejde med hudlæge tages der abtihistaminer når det viser sig. 

Stakkels dreng, håber snart det bliver bedre.

Han fik meget ofte nælde feber fra han var to måneder til han blev 3 år, han har ikke haft så mange problemer med det her inden for det sidste år, men det plejer at være hele kroppen han får nælde feber. Vi har anti histamin, men de plejer aldrig rigtig og hjælpe. Nu sover han endelig og håber sådan at det bliver bedre, jeg er simpelthen bare på bar bund om det er det ene eller det andet

Anmeld Citér

23. september 2015

Valle81

Sådan hæver min drengs hånd på, når han har fået et myggestik på hånden.

Det et sket to gange��

Anmeld Citér

23. september 2015

Skovrup

Christine skriver:

Jeg synes det ligner et bid/stik fra et insekt 

Hvis fx han bliver stukket af en myg, så hæver områder hvor myggen har stukket op og ligner han har en knap under huden som selvfølgelig kløer.

Men synes det her ser anderledes ud, hævelsen er fordelt på hele hånd ryggen og kløen er på hele hævelsen

Men jeg er så meget på bar bund med hensyn til hvad det kan være....

Anmeld Citér

23. september 2015

Skovrup

Valle81 skriver:

Sådan hæver min drengs hånd på, når han har fået et myggestik på hånden.

Det et sket to gange��

Han plejer også at hæve meget på ved myggestik, men det ligner slet ikke det her han har på hånden, da myggestik plejer at være afgrænset til en hævelse på størrelse med en mellem str knap og kløen der omkring, men det her er over hele hånd ryggen......

Det svært at helt se hvad det kan være

Anmeld Citér

23. september 2015

Pikku Myy

skovrup skriver:

Hvis fx han bliver stukket af en myg, så hæver områder hvor myggen har stukket op og ligner han har en knap under huden som selvfølgelig kløer.

Men synes det her ser anderledes ud, hævelsen er fordelt på hele hånd ryggen og kløen er på hele hævelsen

Men jeg er så meget på bar bund med hensyn til hvad det kan være....

Umiddelbart vil jeg også sige allergisk reaktion. Jeg er allergisk overfor myggestik, og min hånd kunne sagtens se sådan ud efter et stik eller 2. Det kan godt hæve så meget op at man ikke rigtig kan se selve stikket. Jeg tager antihistamin når det sidder på fx hånden.

Jeg synes bare ikke rigtig årstiden passer ...

P.S. Jeg har fået at vide på apoteket at der godt kan være forskel på virkningen af forskellige antihistaminer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.