Når lægerne ikke er enige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. september 2009

Henri84

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre...
Lidt forhistorie:
Elias er næsten altid syg med diverse virusser og astmatisk bronchitis i tide og utide (læs mere eller mindre konstant)... Han er blevet fulgt af en privat praktiserende børnelæge her i byen, som står for hans medicinering, udredning osv... Indtil videre har han fået taget blodprøver med henblik på allergi udredning, de var negative...
Vi har så lige været indlagt på børnafdelingen i en anden by som vi snart flytter til... Her var lægen slet ikke enig i den behandling Elias får lige nu, og var i øvrigt også i tvivl om diagnosen, og mente der skulle lungerøngten og flere blodprøver til, MEN han ville ikke gøre noget så længe han bliver fulgt af den anden børnelæge!!
Nu er vi udskrevet igen, men er faktisk ret ked af det, for har jo nu 2 læger som er uenige, og den ene læge vil ikke gøre noget for ham så længe han bliver fulgt af den anden... Og jeg vil jo bare have han har det så godt som muligt...
Men hvad gør jeg?? Ringer til den nuværende børnelæge og siger vi ikke ønsker at blive fulgt mere af hende, og så ser om jeg kan få en læge til at lave en henvisning til børneafd. eller hvad??
På den anden side sys jeg heller ikke det ville være fedt med flere måneders ventetid igen, når nu han bøvler stort set dagligt... Så skal vi selv stå med ansvaret så længe jo...
Hvad gør vi??
Vil jo bare min søn det bedste, og er så ked og frustreret over det her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

kiroo

puha den er svær, syntes det er lidt mærkeligt at nr.2 læge ikke ville gøre noget, når han nu ikke mener det samme som den første. Man skulle da tro at han ville din søns bedste. hvad med at ringe til embedslægen, det kunne være de kunne svar på din spørgsmål.. håber snart der er en læge der tager sig sammen og finder ud af hvad din lille dreng fejler.

knus her fra.. og en masse held og lykke

kitt 35+6 og med keshia på snart 5år..

Anmeld

18. september 2009

Henri84

Sys også det noget rod lige nu Kan jo tydeligt se at den behandling børnelægen har sat i gang ikke virker tilfredsstillende, men må jo snakke med hende om det til kontrol tirsdag...

Anmeld

18. september 2009

Kristina V

Kan forstå det er Kolding du har været på i et andet indlæg.

Jeg er selv fra Kolding og vi har været tæt knyttet til deres børneafd.
Vi startede med at blive indlagt da vores datter var 10 dage, og så fortsatte det sådan i lidt over et år, med at komme ud og ind af sygehuset.
til sidst blev vi tilknyttet en læge på Kolding, som så satte vores datter i udredning for det som hedder immundefekt (selvom vi også gik ved vores (prak. læge i Feld). Vi fik lavet en masse aftaler om at når hende temp kom op over 38,5 skulle vi komme ind, og skulle til en masse lunge prøver, nyre prøver osv.
Pointen: synes hele vejen igennem at det var rigtig behageligt at være partient. Vi blev infomeret fint, og hvis ikk, stampede jeg i gulvet og så fortalte de. Tror bare man ska st rigtig fast på sine principper om at de SKAL informere dig om ting, og hjælpe dig videre..
Vores prak. læge og lægen på Kolding var heller ikk enige om det hele, men det er jo med at dække de små poder ind, så man kan udelukke...

Føler med dig og de ting i gennemgår som familie lige nu. Det er ikk en let ting af holde det hele sammen. Håber på den lille mand ender med at blive rask...

/Kristina 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.