Fleid Leis :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.989 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
AKA Fried Rice (som jeg lurede det skulle smage, efter min ferie i thailand for hmmm.. efterhånden maaaaaaaange år siden hehe)

4 personer.

5 dl kogte ris (kogt 1 til halvanden)
noget kød i strimler, gris, kylling eller ko (i marinade af limefrugt og en god gang MAGGI!!! NAM og evt. lidt chilli)
en god håndfuld forårsløg i passende bidder
2-5 kugler helbladet optøet spinat eller tilsvarende frisk, (eller i mit tilfælde idag, skvalderkål eller brændenælder - hvad man nu har).
HVis man kan lide æg, så 1-3 æg, svitset inden du kommer kødet i, ellers så svitset vedsiden af, som kan drysses på (vores måde, da Tom ikke spiser æg).

Vedsiden af friske grønsager, der kan blandes i på tallerkenen, tomater, agurker... i hvertfald, hvis man har andet, så det

Derudover maggi (i stedet for soya) og lime og evt. chillisovs

Og vand med limesaft i... til at drikke til

Kødet svitses først, herefter forårsløg, spinat og ris til sidst det er dejligt at vende tomater uden indmad i, mens det er varmt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

linemus

Hvad mener du med Maggi? Er det bouillonterninger eller hvad? Jeg skal helst have sådan en opskrift skåret ud i pap

Anmeld

18. september 2009

kiroo

nu er min far gift med en fra thai, og der hedder det kowpat, ved ikke lige hvordan man staver det, hehe, men man spiser det tit uden kød. men så skal der æg i.. det er nemt at lave og man kan faktisk putte det i man har lyst til

Anmeld

18. september 2009

Moderator

linemus skriver:

Hvad mener du med Maggi? Er det bouillonterninger eller hvad? Jeg skal helst have sådan en opskrift skåret ud i pap

Maggi = flydende maggi på flaske. Man kan få det i små flasker i supermarkedet og i større flasker i din lokale thai eller når du køber ind i tyskland
Det er en slags soya, men smager rigtig godt i det.

Den der slags 'Fleid leis' , som jeg beskriver, det var det vi fik overalt, hvor vi var... Og det smagte stort set ens. Men jeg var heller ikke mange steder. Der er jo sikkert 1000 måder at lave det på. Men den der måde smager rigtig godt

Anmeld

18. september 2009

linemus

Ok, det må jeg lige skrive på huskesedlen, så skal vi ha' fried rice chicken i aften. Mmm, er spændt på om jeg kan lave det ordenligt - det ku' jo ligefrem være, det bragte minder frem. Håber familien gider spise det også...

Er der kun én slags flydende maggi?

Anmeld

18. september 2009

Moderator

linemus skriver:

Ok, det må jeg lige skrive på huskesedlen, så skal vi ha' fried rice chicken i aften. Mmm, er spændt på om jeg kan lave det ordenligt - det ku' jo ligefrem være, det bragte minder frem. Håber familien gider spise det også...

Er der kun én slags flydende maggi?

Uhhh jaaa Flied Leis Chicking!! hihi Uhmmm... Så kan man næsten lugte bankoks gader!! 

Ja, jeg har kun fundet en slags flydende maggi

Anmeld

18. september 2009

W&M <3

kiroo skriver:

nu er min far gift med en fra thai, og der hedder det kowpat, ved ikke lige hvordan man staver det, hehe, men man spiser det tit uden kød. men så skal der æg i.. det er nemt at lave og man kan faktisk putte det i man har lyst til

Jeg har lært og lave det af min fars kæreste som også er thai og der putter vi altid æg i, men vi bruger en svampe soya som jeg køber i asiatiske forretninger.
Men ellers er det også som du nævner med hvad man har lyst til og tit uden kød.

Vi fik som små det til morgen mad uden kød hjemme ved min far når vi besøgte dem.

Det er bare super lækkert .

Anmeld

18. september 2009

Moderator

WilliamsMor skriver:

Jeg har lært og lave det af min fars kæreste som også er thai og der putter vi altid æg i, men vi bruger en svampe soya som jeg køber i asiatiske forretninger.
Men ellers er det også som du nævner med hvad man har lyst til og tit uden kød.

Vi fik som små det til morgen mad uden kød hjemme ved min far når vi besøgte dem.

Det er bare super lækkert .

Grunden til at jeg ikke putter æg i, er at min mand ikke spiser æg. Men så har vi lavet den der variation med at drysse det på, bagefter. For Idun og jeg VIL HA æg

Også spiser han heller ikke kylling, så vi får det altid med noget andet... mmm

Anmeld

18. september 2009

linemus

Jeg blir bare mega sulten nu 

Anmeld

18. september 2009

Moderator

linemus skriver:

Jeg blir bare mega sulten nu 

Fnis... Jeg syns jeg er blevet sulten af baby.dk de sidste mange dage snart...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.