Gravid og jobsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
3 svar
1 synes godt om
22. september 2015

Anonym trådstarter

Hej, 

jeg er nyuddannet, er på dagpenge, jobsøgende og er gravid i uge 9. 

Ved godt at ren juridisk er jeg ikke forpligtet til at fortale om graviditeten, men....jeg har meget svært ved det og føler at jeg fører en event. Kommende arbejdsgiver bag ved lyset...

jeg er gået lidt i stå og er lidt "halvhjertet" i  min jobsøgning 

er der andre som har været i min situation? Hvad har i selv  gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

sne190810

Anonym skriver:

Hej, 

jeg er nyuddannet, er på dagpenge, jobsøgende og er gravid i uge 9. 

Ved godt at ren juridisk er jeg ikke forpligtet til at fortale om graviditeten, men....jeg har meget svært ved det og føler at jeg fører en event. Kommende arbejdsgiver bag ved lyset...

jeg er gået lidt i stå og er lidt "halvhjertet" i  min jobsøgning 

er der andre som har været i min situation? Hvad har i selv  gjort? 

Det kunne være mig, som skrev dit indlæg. 

Jeg er gravid i 18.uge og har været ledig siden uge 10. Jeg var før det sygemeldt pga en arbejdsskade, og i løbet af den periode blev jeg så gravid (uplanlagt).

I starten skrev jeg gode og målrettede ansøgninger til hver enkelt stilling jeg søgte, uden at nævne i ansøgningen at jeg var gravid, og kom da også til samtale hos 3 ud af 6 stillinger. Men til hver samtale jeg var til, kunne man godt fornemme at interessen røg, så snart de fandt ud af jeg var gravid. Jeg er 2.gangs gravid, og havde hurtig en ok frembrusende mave, og eftersom mit job kræver uniform (som ville kunne afsløre graviditet) valgte jeg at være åben omkring det til mine jobsamtaler.