Gravid og jobsøgende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
3 svar
1 synes godt om
22. september 2015

Anonym trådstarter

Hej, 

jeg er nyuddannet, er på dagpenge, jobsøgende og er gravid i uge 9. 

Ved godt at ren juridisk er jeg ikke forpligtet til at fortale om graviditeten, men....jeg har meget svært ved det og føler at jeg fører en event. Kommende arbejdsgiver bag ved lyset...

jeg er gået lidt i stå og er lidt "halvhjertet" i  min jobsøgning 

er der andre som har været i min situation? Hvad har i selv  gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

sne190810

Anonym skriver:

Hej, 

jeg er nyuddannet, er på dagpenge, jobsøgende og er gravid i uge 9. 

Ved godt at ren juridisk er jeg ikke forpligtet til at fortale om graviditeten, men....jeg har meget svært ved det og føler at jeg fører en event. Kommende arbejdsgiver bag ved lyset...

jeg er gået lidt i stå og er lidt "halvhjertet" i  min jobsøgning 

er der andre som har været i min situation? Hvad har i selv  gjort? 

Det kunne være mig, som skrev dit indlæg. 

Jeg er gravid i 18.uge og har været ledig siden uge 10. Jeg var før det sygemeldt pga en arbejdsskade, og i løbet af den periode blev jeg så gravid (uplanlagt).

I starten skrev jeg gode og målrettede ansøgninger til hver enkelt stilling jeg søgte, uden at nævne i ansøgningen at jeg var gravid, og kom da også til samtale hos 3 ud af 6 stillinger. Men til hver samtale jeg var til, kunne man godt fornemme at interessen røg, så snart de fandt ud af jeg var gravid. Jeg er 2.gangs gravid, og havde hurtig en ok frembrusende mave, og eftersom mit job kræver uniform (som ville kunne afsløre graviditet) valgte jeg at være åben omkring det til mine jobsamtaler. 

Jeg har søgt adskillige jobs, bare inden for de sidste 2 uger har jeg søgt 12 stillinger! Har fået afslag på stort set halvdelen, og den anden halvdel regner jeg ikke med at høre fra. Jeg har valgt, efter at have været til de 3 første lettere ubehagelig samtaler, at skrive det direkte i min ansøgning at jeg er gravid. 

Det er hårdt og ikke en særlig skov situation at stå i :-( Og slet heller ikke, nu når jobcentret vil have jeg starter i Jobklub til oktober - der er jeg 22.uger henne  Det er jo ikke mine ansøgninger el. CV som er noget galt med (hvilke jeg i øvrigt har fået professionel hjælp til at udforme), det er jo min mave og kommende barsel. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at finde noget midlertidigt arbejde indtil min barsel. Så slipper du for at skulle lyve for en potentiel arbejdsgiver. Hvem ved måske er der et job der, når du er færdig med din barsel. Og om ikke andet, så går du i hvert fald ikke og spilder tiden på dagpenge. Det er bedre at lave noget relevant, selvom det ikke er fast arbejde.

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.