Boligstøtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. september 2015

Anonym trådstarter

Kan i svare mig på, hvad boligstøtte og ferie har med hinanden at gøre?

Jeg har fået et smæk fra år 2014 (hele året) på 5200. påtrods af de hjalp og at jeg var ledig. så jeg printet ALT ud fra 2014 og nogen tal som bolig støtten havde regnet med, kunne jeg ikke finde nogen som helst steder 

Hvilket jeg ikke kunne forstå, og derved tog kontakt til dem.

1: de havde regnet min års indtægt forkert ud, dengang de hjalp med det, hvilket er min egen fejl eftersom jeg skal tjekke op på deres arbejde. (sagde hun)

2: så blev hun ved med at snakke om en lønseddel fra 2014 med ferie dage på, hvor hun mener jeg har holdt ferie med feriepenge og løn. 

hvilket jeg ikke har, da jeg stadigvæk gerne skulle have de ferie dage til gode.

Jeg forstod ikke sammenhængen i det hun vil fremtil og blev faktisk mere og mere irritabel på mig og blev ved med den lønseddel fra 2014 med ferie dage på, at det Evt. kunne mindske mit smæk men ikke det hele af beløbet

what to do?

samtidlig med det, fandt man ud af de os havde lavet en fejl fra 2015, så hvis ikke jeg havde bet hende om at tjekke den også med de rigtige tal havde jeg fået endnu et smæk, på trods af jeg lige havde søgt på ny  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

loop

Anonym skriver:

Kan i svare mig på, hvad boligstøtte og ferie har med hinanden at gøre?

Jeg har fået et smæk fra år 2014 (hele året) på 5200. påtrods af de hjalp og at jeg var ledig. så jeg printet ALT ud fra 2014 og nogen tal som bolig støtten havde regnet med, kunne jeg ikke finde nogen som helst steder 

Hvilket jeg ikke kunne forstå, og derved tog kontakt til dem.

1: de havde regnet min års indtægt forkert ud, dengang de hjalp med det, hvilket er min egen fejl eftersom jeg skal tjekke op på deres arbejde. (sagde hun)

2: så blev hun ved med at snakke om en lønseddel fra 2014 med ferie dage på, hvor hun mener jeg har holdt ferie med feriepenge og løn. 

hvilket jeg ikke har, da jeg stadigvæk gerne skulle have de ferie dage til gode.

Jeg forstod ikke sammenhængen i det hun vil fremtil og blev faktisk mere og mere irritabel på mig og blev ved med den lønseddel fra 2014 med ferie dage på, at det Evt. kunne mindske mit smæk men ikke det hele af beløbet

what to do?

samtidlig med det, fandt man ud af de os havde lavet en fejl fra 2015, så hvis ikke jeg havde bet hende om at tjekke den også med de rigtige tal havde jeg fået endnu et smæk, på trods af jeg lige havde søgt på ny  

Hvis jeg var i din situation, ville jeg skrive derind. Skrive alt hvad du mener omkring sagen og begrunde hvorfor du ikke mener du skal betale noget tilbage. Vedlæg evt. relevante bilag og bed om at de giver et skriftligt svar tilbage. Så får du noget konkret du kan forholde dig til og evt klage over.

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Hvis jeg var i din situation, ville jeg skrive derind. Skrive alt hvad du mener omkring sagen og begrunde hvorfor du ikke mener du skal betale noget tilbage. Vedlæg evt. relevante bilag og bed om at de giver et skriftligt svar tilbage. Så får du noget konkret du kan forholde dig til og evt klage over.

Jeg har sendt den lønseddel hun blev ved med at snakke om i fredags. Ringet der til igen idag for at høre om de havde modtaget det. 

For vil gerne se hvad de kommer frem til, for tror jeg går vider med det. Men tiden går og går.

Synes det hele r unfair os fordi de 3gange i år 2014 sender et brev om at de har regulere min støtte efter min indtægt. 

Hvor til damen i fredags bare siger at det min egen pligt at følge op på deres arbejde 

Anmeld Citér

22. september 2015

hesøth

Skriv til dem - og bed om svar på skrift.

Alting på skrift så du kan bevise det senere....

Anmeld Citér

22. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har sendt den lønseddel hun blev ved med at snakke om i fredags. Ringet der til igen idag for at høre om de havde modtaget det. 

For vil gerne se hvad de kommer frem til, for tror jeg går vider med det. Men tiden går og går.

Synes det hele r unfair os fordi de 3gange i år 2014 sender et brev om at de har regulere min støtte efter min indtægt. 

Hvor til damen i fredags bare siger at det min egen pligt at følge op på deres arbejde 

Ved intet om ferie, andet end feriepengene måske er højere end dagpenge og du derfor i en måned har haft en højere indkomst.

men til det om du skal tjekke op - det er desværre rigtigt. Mår du modtager afgørelsen om støtte (og det gælder alt form for støtte), så skal du tjekke at alle oplysninger er korrekte. Du skal selv sagt ikke lave beregningerne, men du skal tjekke om din indkomst og andet der er relevant er oplyst korrekt.

Anmeld Citér

22. september 2015

loop

Anonym skriver:

Hvorfor bliver du ved med at ringe?

Du kan intet bevise, hvis du ikke har det på skrift. Du kan ikke engang bevise, at de trækken tiden ud.

Jeg har ikke andre råd, end at man altid(ikke kun denne situation), sørger for at have alting på skrift. For din egen skyld. Hvis der er noget du ikke lige kan huske, kan du nemt gå tilbage og læse det. Du kan ikke ringe og spørge, "hvad sagde du sidst vi talte sammen". Det er ikke engang sikkert, at du får den samme person i røret.

Hvis du har det på skrift og du har svært ved at forstå det, kan du vise det til nogen, der kan hjælpe dig. Det er svært, at hjælpe andre, ud fra en tlf-samtale.

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Hvorfor bliver du ved med at ringe?

Du kan intet bevise, hvis du ikke har det på skrift. Du kan ikke engang bevise, at de trækken tiden ud.

Jeg har ikke andre råd, end at man altid(ikke kun denne situation), sørger for at have alting på skrift. For din egen skyld. Hvis der er noget du ikke lige kan huske, kan du nemt gå tilbage og læse det. Du kan ikke ringe og spørge, "hvad sagde du sidst vi talte sammen". Det er ikke engang sikkert, at du får den samme person i røret.

Hvis du har det på skrift og du har svært ved at forstå det, kan du vise det til nogen, der kan hjælpe dig. Det er svært, at hjælpe andre, ud fra en tlf-samtale.

Øhh for at tjekke op på om jeg havde fået sendt den lønseddel til dem korrekt. ( da hun sendte en hel vejledning i det) 

jeg har mine dukomenter. + at der r en tidsfrist på hvor langtid jeg har til at sende sagen højre op og få andre til at kigge dagen igennem erko så ska der jo til at ske noget hvis jeg ska ku nå det.

har ved søde grød ikk bare tænkt mig og smile og betale. Når min mavefornemmelse siger at noget ikk stemmer.

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Skriv til dem - og bed om svar på skrift.

Alting på skrift så du kan bevise det senere....

Ja. Nu skal de kigge min lønseddel igen den hun bete om. 

Og venter svar på den, men hvis man ska vente svar på alt, så render tidsfristen fra mig  

skal jeg stille mine spørgsmål over mail, r det det du mener?

Anmeld Citér

22. september 2015

loop

Anonym skriver:

Ja. Nu skal de kigge min lønseddel igen den hun bete om. 

Og venter svar på den, men hvis man ska vente svar på alt, så render tidsfristen fra mig  

skal jeg stille mine spørgsmål over mail, r det det du mener?

Det er det jeg mener med de indlæg jeg har skrevet til dig. (Nu var det godt nok ikke mig du citerede her).

Derfor skrev jeg også "hvorfor bliver du ved med at ringe".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.