At være tilknyttet familieambulatoriet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
5 svar
2 synes godt om
22. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er anonym, da jeg ikke lige er klar til at stå frem. 

Jeg er gravid, og pga tidligere mindre misbrugsproblemer, er jeg blevet tilknyttet Familieambulatoriet. Jeg går udover det, også i et udvidet forløb for sårbare gravide. 

Men er der nogle som kan fortælle mig, om jeres oplevelser ved at gå i et familieambulatorie? Hvordan foregår det, og hvad skal man der? 

Ikke at jeg har noget at skjule for dem, men jeg må indrømme jeg er lidt nervøs for det. Bange for blive bedømt på noget som er sket tidligere i mit liv, og at det kan have konsekvenser for mig og mit kommende barn Men ved ikke om jeg bare over-føler det hele lidt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

Loa

Er sikker på du kun går der for at være sikker på alt er ok med dig og babyen.

Og så man kan sikre at du få den rette hjælp, såfremt der skulle være noget.

Er sikker på de ikke gør det for at pege fingre eller noget, men udelukkende give dig den hjælp du evt. kunne have brug for.

Anmeld Citér

22. september 2015

70121416

Loa skriver:

Er sikker på de ikke gør det for at pege fingre eller noget, men udelukkende give dig den hjælp du evt. kunne have brug for.

Jeg er helt enige. 

Tag som en håndsrækning og kyndige fagpersoner. Har en bekendt som også er der pga tidligere misbrug og ADHD, hun er så glad for det  hendes søn går der også, for at forske arveligheden, og de har altid dejlige hyggedage

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Ja, det er også det min fornuft fortæller mig. Nogle gange overmander de dumme tanker bare, og jeg bliver lidt urolig ved tanken om det. 

Jeg var til samtale idag med en fødselslæge, som også sagde at jeg skulle være helt rolig, da det netop var for at hjælpe mig og se vil det bedste. Og at der være tilbud om både psykiater pg psykolog hjælp.  

Det hele virker bare så voldsomt, når man skal sidde og snakke/fortælle om ens misbrug, psykiske sygdom og sådan, for kan jo godt høre at udefra set det kan lyde og se voldsomt ud. Men sådan føler jeg det jo ikke, for mig er det en normal verden, som jeg har sat sammen for at kunne fungere. 

Puha.. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

70121416 skriver:

Jeg er helt enige. 

Tag som en håndsrækning og kyndige fagpersoner. Har en bekendt som også er der pga tidligere misbrug og ADHD, hun er så glad for det  hendes søn går der også, for at forske arveligheden, og de har altid dejlige hyggedage

Det bliver jeg glad for at høre, at hun er. 

Jeg tror nu også det bliver godt, bliver bare overmandet af dumme tanker og usikkerheden over for det ukendte nogle gange.

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Andre med erfaring?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.