Cykle uden støttehjul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2015

A. Nonymsen

Moar2011 skriver:

min dreng har LÆNGE kørt på en balance cykel, det først i weekenden at den rigtige cykel har fanget hans hjerte 

burde vi tage dem nu eller ? (støttehjulene)

Det ville jeg gøre... Det var dobbelt arbejde når man skulle vænne min pige af med støttehjulene igen.. 

I vores tilfælde glemte hun at holde balancen, så jeg ville gå direkte over til cyklen uden støttehjul

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

jenny4

Min dreng på 3,5 kører fint på balancecykel men kan endnu ikke køre uden støttehjul. Han kan ikke koncentrere sig om at træde rundt, styre og holde balancen på samme tid, så han kører med støttehjul og nyder det 

Anmeld Citér

21. september 2015

Skouboe

min dreng har længe kørt på balance cykel, det først i weekenden han vil den rigtige-

Jeg ville ikke bruge støtte hjul så - sæt hans rigtige cykel så langt ned som den kan komme, og hvis han stadig ikke rigtigt tør, ville jeg overveje en lille, brugt 12 tommer cykel, indtil han føler sig sikker. Den er næsten samme størrelse som mange løbecykler, så han kan nemt nå jorden.

Der findes mange brugte i den størrelse - jeg tror vi gav 100 kr for vores.

Anmeld Citér

21. september 2015

Moar2011

Skouboe skriver:

Jeg ville ikke bruge støtte hjul så - sæt hans rigtige cykel så langt ned som den kan komme, og hvis han stadig ikke rigtigt tør, ville jeg overveje en lille, brugt 12 tommer cykel, indtil han føler sig sikker. Den er næsten samme størrelse som mange løbecykler, så han kan nemt nå jorden.

Der findes mange brugte i den størrelse - jeg tror vi gav 100 kr for vores.

Tror måske det er en 12

tommer han har det den sort/ orange fra Kvickly ..

Anmeld Citér

21. september 2015

Moar2011

A. Nonymsen skriver:

Det ville jeg gøre... Det var dobbelt arbejde når man skulle vænne min pige af med støttehjulene igen.. 

I vores tilfælde glemte hun at holde balancen, så jeg ville gå direkte over til cyklen uden støttehjul

Ja ka fornemme ude fra alle rådene at det vil være smarteste

Anmeld Citér

21. september 2015

Moar2011

dorthemus skriver:

Af med den....hvorfor vænne sig til noget der skal afvænnes igen snart?  Støttehjul  giver falsk tryghed og anbefales ikke af Dansk Cyklistforbund. ..de anbefaler til gengæld løbecykel 

Ja det vil jeg prøve han er rigtig go til en balance cykel nemlig .

Anmeld Citér

21. september 2015

Skouboe

Moar2011 skriver:

Tror måske det er en 12

tommer han har det den sort/ orange fra Kvickly ..

Det kan sagtens være, så er det jo perfekt

Anmeld Citér

21. september 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

I stedet for støttehjul havde vi en cykel pind, super nemt at gå til og han fik ikke nogen øv oplevelser, vi løb efter en måneds tid og efter det kunne han selv uden problemer, til hans egen overraskelse dog �� Han kunne uden problemer bruge hans balance cykel og det virkede som en naturlig overgang, balancen var helt i orden.

Han var 2 år og 11 måneder da han lærte at cykle selv

Anmeld Citér

21. september 2015

Ka+Ma=Be

Af med dem! de lærer det lynhurtigt og hjulene sinker kun deres udvikling

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.