Eksperthjælp: De tog min søn fra mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.335 visninger
2 svar
11 synes godt om
20. september 2015

Linda Stæhr

Kan det være rigtigt at kommunen har lov til at tage min søn på 5 mdr. væk fra mig De siger jeg ikke er enget til at være mor for ham. men nu har jeg 3 andre Børn. En dreng på 7 år og en pige på 8 år og en dreng på 9 år pige på 8 og drengen på 9 er der kun 9/10 mdr. s forskæl på og årt efter fik jeg min søn på 7 år. altså 3 blee børn, på samme tid. og der var der ikke nogle som kom og sage noget om at jeg ikke hun finde ud af at være mor for dem. men da jeg har fået en dreng mere godt nok 7 år efter. kommer de og tager ham fra mig. og siger at jeg ikke enget mig til at være mor for ham.. kan i hjælpe mig med med hvad jeg skal eller kan gøre nu for at få min søn på 5 mdr. hjem igen hurtigst muligt Med venlig Hilsen Lene

Lindas svar

Kære Lene

Sikke forfærdeligt at opleve at blive erklæret uegnet til at være mor overfor sin 5 måneders søn!

Du spørger til et emne, hvor jeg ingen juridisk viden har, beklager. Jeg vil derfor bede alle jer læsere, der VED noget om disse sager svare i stedet.

Jeg vil dog sige dette: Jeg forstår fuldt ud dit behov for at ønske din søn tilbage. Men en situation som denne KRÆVER at man kigger indad om der er noget der skal ændres eller noget der bør være anderledes i eget liv.

Jeg skriver virkelig ikke dette for at træde på dig, tværtimod. Jeg siger bare, at hvis du skal gøre dig forhåbninger om at få din søn tilbage, så er jeg sikker på at kommunen kræver at se forandinger i dit liv, der muliggør at de ændrer opfattelse. En forandring, som kommunen tydeligt skal kunne få øje på, måske i forhold til de andre børn også, for at bevise forandringen.

Hvis du vælger at gøre dette, så vil jeg anbefale dig, at spørge dine andre børns pædagoger om hjælp, og simpelthen lytte nøje til, om der er noget du kan gøre, for at vise positive forandringer i jeres liv sammen.

Et andet punkt er at du ikke må stå alene med denne udfordring. Både for at du ikke knækker under alle disse udfordringer, men også for at dine andre børn ikke må lide under en mor, der har det svært. Jeg vil derfor anbefale dig at snakke godt med nogle af dine bedste venner eller fortrolige, så du får hjælp og støtte til den tid der er foran dig.

Jeg ønsker dig, din lille søn og resten af dine børn alt det aller bedste - hvad det så end er.

Venlig hilsen Linda Stæhr

Familierådgiver v. Trivsel i familien.dk

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

L-mor

Jeg kan måske bidrage lidt til forklaringen ift. TS's spørgsmål. 

En tvangsanbringelse kræver en individuel afgørelse for det barn, der anbringes. Man tager altså udgangspunkt i det enkelte barns trivsel i familien. Der er stor forskel på de behov en baby og et syvårigt barn har. En syvårig vil derfor kunne trives under nogle forhold, som en nyfødt vil have svært ved at trives under, ligesom en 16-årig kan trives i et hjem, en 7-årig har svært ved at leve i. Hertil kommer at en nyfødt er i hjemmet hele tiden, mens større børn er ude af hjemmet typisk 7-9 timer om dagen. Og hertil kommer det enkelte barns individuelle behov, som jo kan spænde fra sygdomme og handicaps til personlige præferencer og behov i forhold til hverdagens indretning.

Familiens sammensætning har betydning for, hvilke ressourcer barnet kan trække på. Hvis TS har en anden partner i dag, kan det fx have betydning for kommunens vurdering af den nyfødtes hjemmemiljø, ligesom evt. samværsaftaler for de ældre børn (med deres far) kan have betydning både for børnenes trivsel og for deres hjemmiljø.

Med hensyn til de konkrete begrundelser for anbringelsen af TS's barn: En tvangsanbringelse baserer sig på en skriftlig afgørelse, hvori begrundelsen for anbeingelsen skal fremgå. Der vil typisk indgå en nærmere beskrivelse af barnets trivselsproblemer og de forhold i hjemmet, som kommunen vurderer bidrager til problemerne. Jeg vil foreslå, at TS beder om et møde med kommunens sagsbehandler (barnets sagsbehandler) ogbeder om at få gennemgået afgørelsen, herunder de forhold i hjemmet, som kommunen har lagt til grund for anbringelsen.

Anmeld Citér

21. september 2015

alenemor42

Problemet lader til at ts ikke har forstået hvorfor,  jeg ville kontakte en advokat som kan agere bisidder også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.