Er det svært pga overvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2015

Anonym trådstarter

Vi har efterhånden forsøgt i 1,5 år at lave baby nr 2, og det vil bare ikke lykkes for os. Jeg er noget større nu end jeg var da jeg blev gravid med den første, så tænker om overvægt virkelig betyder så meget for om man kan blive gravid? 

Jeg vil så gerne tabe mig 20 kg -jeg vil også være tilfreds med 12 - men det er bare så svært at tage sig sammen når man får lyst til Chips og chokolade hver gang man får menstruation :-( 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2015

Krussedulle

Anonym skriver:

Vi har efterhånden forsøgt i 1,5 år at lave baby nr 2, og det vil bare ikke lykkes for os. Jeg er noget større nu end jeg var da jeg blev gravid med den første, så tænker om overvægt virkelig betyder så meget for om man kan blive gravid? 

Jeg vil så gerne tabe mig 20 kg -jeg vil også være tilfreds med 12 - men det er bare så svært at tage sig sammen når man får lyst til Chips og chokolade hver gang man får menstruation :-( 

Jeg ved ikke om det udelukkende er overvægten der kan gøre det svært for nogen. 

Jeg er selv overvægtig, og blev gravid i 2 cyklus. så hvis jeg skulle bruge mig selv som en sammenligning, så ville jeg tro, at der kunne spille flere ting ind.

sender lige en krammer med på vejen 

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Jeg ved ikke om det udelukkende er overvægten der kan gøre det svært for nogen. 

Jeg er selv overvægtig, og blev gravid i 2 cyklus. så hvis jeg skulle bruge mig selv som en sammenligning, så ville jeg tro, at der kunne spille flere ting ind.

sender lige en krammer med på vejen 

Hvor er det dejligt for dig at det gik så stærkt :-)

Anmeld Citér

20. september 2015

Mor til 3 piger

Jeg kender det så godt!! Jeg er så heldig, at have 3 vidunderlige små piger. Før min første graviditet var jeg overvægtig, og der var rigtig meget rod i min cyklus, så min læge mente også vægttab ville være vejen frem.....Vi havde forsøgt i 1,5 år, så jeg var villig til alt, og efter ca. 15 tabte kilo blev jeg gravid.... 

Før jeg blev gravid med 2 og 3 barn måtte jeg også smide en masse kilo før det lykkes, men jeg blev gravid. Jeg har stadig svært ved at holde vægten i dag, men jeg blevet meget bedre til det!! Tænker også det kan være fordi, der er nok at se til med 3 aktive piger

Anmeld Citér

20. september 2015

Carina:-)

For nogen har både vægt og alder stor betydning

Men kender selv en på 40 der blev gravid selv om hun vejede 140+

Og andre meget kraftige piger der også er blevet gravide med det samme og igen andre over 40 der er belvet gravide med det samme osv

Men for andre kan ganske få kg gøre en kæmpe forskel .

Eller det at de er blevet få år ældre siden sidst også kan have betydning ( Selvfølgelig ikke hvis du er helt ung,så betyder et par år ingenting)

Og nogen kan bare ikke selv om der intet er 

Kroppen er lunefuld og psyken spiller også meget ind og går du og er ked af at det ikke lykkedes og stresser over det kan det også have betydning. 

Jeg ville starte op med at skifte livsstil og se om det hjælper,og om ikke andet så skader det ikke at tabe sig lidt 

Anmeld Citér

20. september 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

Hej du.

Først lige et 

Overvægt kan påvirke chancerne for at blive gravid hos nogen kvinder i form af PCO. PCO gør at kvindens cyklus er meget uregelmæssig. Måske får hun slet ikke mens. Det betyder færre ægløsninger i løbet af et år.

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg håber ikke at min alder betyder noget, for jeg er kun 25  Jeg ved godt at jeg har god tid til at få de børn jeg skal have, men jeg ville nu gerne have flere inden den store bliver alt for gammel - han er tre nu. 

Jeg er begyndt at gå med ham i børnehave de dage jeg har studiedage, men vi skal til at flytte et stykke væk og får derefter knap 4 km til børnehaven, så jeg ved at det desværre ender med at jeg starter bilen og kører.. 

Jeg vil rigtig gerne bare gå en tur for at gå, men jeg er meget alene med min søn, så synes det bliver lidt kedeligt i længden.. 

Jeg har desværre meget svært ved at finde motivation når jeg har en meget presset hverdag - jeg tager af sted kl 6.30 og er først hjemme kl 16-16.30 de fleste dage. I øjeblikket går min ugentlige studiedag med at pakke flyttekasser og læsning.. 

Det er alt sammen dårlige undskyldninger, det ved jeg godt! Men hvor er det bare svært at komme i gang når man ikke har nogen der støtter op omkring det 

jeg ved at jeg har ægløsning da jeg har testet for det siden jul.. Min cyklus er dog ikke regelmæssig og svinger mellem 19 og 35 dage..

Men tak for svar alle sammen :-)

Anmeld Citér

20. september 2015

L-mor

Jeg ville blive tjekket for PCO, hvis jeg var dig. Og hvis du bor på Sjælland, ville jeg bede om en henvisning og gå til Bjarne Stigsby i Høje Taastrup. Køb evt. "Spis dig gravid' og se, om det passer på dig.

held og lykke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.