Måske et dumt spørgsmål - finansiering af bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da familie her inde ikke skal vide vi har arvet. 

Men jeg har arvet omkring 50.000, jeg sidder derfor og kigger på brugt bil, gennem forhandlere. Vi har kig på en Hyundai i10, men de lidt bedre af dem koster omkring 60-70.000. Jeg ville gerne nøjes med at bruge omkring 40.000. 

Når jeg kigger på finansiering ligner det at man max kan ligge en udbetaling på omkring 20%, jeg ville gerne ligge de 40.000 for ikke at sidde i for højt et afdrag for længe da vi er på su. Er det ikke en mulighed eller hvordan? 

Har aldrig købt bil før, så aner ingenting 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Men jeg har arvet omkring 50.000, jeg sidder derfor og kigger på brugt bil, gennem forhandlere. Vi har kig på en Hyundai i10, men de lidt bedre af dem koster omkring 60-70.000. Jeg ville gerne nøjes med at bruge omkring 40.000. 

Når jeg kigger på finansiering ligner det at man max kan ligge en udbetaling på omkring 20%, jeg ville gerne ligge de 40.000 for ikke at sidde i for højt et afdrag for længe da vi er på su. Er det ikke en mulighed eller hvordan? 

Man skal minimum lægge 20%, men du kan sagtens lægge mere.

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Man skal minimum lægge 20%, men du kan sagtens lægge mere.

Fedt, ved du om man bare aftaler det med forhandleren? 

Så bare et sted hvor man mindst skulle låne 50.000 (det var så for en helt ny bil) og det synes jeg ikke jeg ville

Anmeld Citér

19. september 2015

Bebsen

Anonym skriver:

Jeg aner ikke noget om finansiering, men vil bare sige at i10 er en dejlig bil! 

Min er fra 2010, og jeg købte den da den havde kørt 17000 km, dvs billigere end fra ny, men stadig helt som ny  Har haft den i 4 år og ud af de 10 biler jeg har ejet, er det den jeg har haft længst, og været gladest for! Nej, det er ikke en luxus bil, men den kører så fint og uden problemer. Jeg har indtil videre fået skiftet bagbremser og forrude, olie og olie filter og ellers så kører den bare derud af. 

Jeg giver i øvrigt 899 i afdrag om måneden, ved en udbetaling på 20%.

Anmeld Citér

19. september 2015

loop

Anonym skriver:

Fedt, ved du om man bare aftaler det med forhandleren? 

Så bare et sted hvor man mindst skulle låne 50.000 (det var så for en helt ny bil) og det synes jeg ikke jeg ville

Du bestemmer selv hvor meget du lægger som udbetaling. Du kunne jo også betale hele bilen uden at låne nogen penge til det.

Nu skriver du selv, at du aldrig har købt en bil før. Husk at forhandle pris og tag en med ud at se på bilen, der selv har købt bil før. Tag hen på et værksted og få dem til at tjekke undervogn m.m.

Prøvekør forskellige biler, også af samme mærke, hvis det er kun er den du kan lide. Motoren kan gå forskelligt afhængig af hvem der har haft bilen.

Husk at tjekke hvor meget de forskellige biler koster i forsikring, vægtafgift, brændstof, reservedele m.m. Om i har råd til reperationer på bilen, når i er på su.

Det var lige de ting jeg kunne komme i tanke om.

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Du bestemmer selv hvor meget du lægger som udbetaling. Du kunne jo også betale hele bilen uden at låne nogen penge til det.

Nu skriver du selv, at du aldrig har købt en bil før. Husk at forhandle pris og tag en med ud at se på bilen, der selv har købt bil før. Tag hen på et værksted og få dem til at tjekke undervogn m.m.

Prøvekør forskellige biler, også af samme mærke, hvis det er kun er den du kan lide. Motoren kan gå forskelligt afhængig af hvem der har haft bilen.

Husk at tjekke hvor meget de forskellige biler koster i forsikring, vægtafgift, brændstof, reservedele m.m. Om i har råd til reperationer på bilen, når i er på su.

Det var lige de ting jeg kunne komme i tanke om.

Nu har jeg lige kigget igen, og når man udregner finansiering igennem de firmaer som forhandleren arbejder med, står der at man minimum skal låne 30.000 

Anmeld Citér

21. september 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Når du kan lægge så stor en udbetaling, ville jeg låne resten i banken i stedet, hvis forhandlerne ikke vil acceptere din udbetaling. Du er jo ikke tvunget til at få dit bilkøb finansieret af forhandleren, men kan betale som du vil. Jeg forventer, at jeg skal ud og skrive under på ny bil en af de kommende dage og vi har fortalt forhandleren, at han ikke skal finansiere købet, da vi selv har alle pengene.

Ellers vil jeg som en anden skriver også råde dig til at snakke med flere forhandlere, inden du køber, da der er stor forskel på, hvad man kan forhandle sig til både ang. pris og udstyr. Nu er det en billig bil, du køber, så der kan nok ikke forhandles ret meget på prisen, men den vi skal have har vi fået tilbudt fra 222.000 til 271.000, så der er noget forskel på den helt samme bil (helt ny og med samme ekstraudstyr). En del af forskellen ligger så også i den pris de vil give for vores "gamle" bil, men havde vi ikke undersøgt markedet og presset forhandleren, kunne vi være kommet til at betale 50.000 mere end vi nu gør.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.