Når du kan lægge så stor en udbetaling, ville jeg låne resten i banken i stedet, hvis forhandlerne ikke vil acceptere din udbetaling. Du er jo ikke tvunget til at få dit bilkøb finansieret af forhandleren, men kan betale som du vil. Jeg forventer, at jeg skal ud og skrive under på ny bil en af de kommende dage og vi har fortalt forhandleren, at han ikke skal finansiere købet, da vi selv har alle pengene.
Ellers vil jeg som en anden skriver også råde dig til at snakke med flere forhandlere, inden du køber, da der er stor forskel på, hvad man kan forhandle sig til både ang. pris og udstyr. Nu er det en billig bil, du køber, så der kan nok ikke forhandles ret meget på prisen, men den vi skal have har vi fået tilbudt fra 222.000 til 271.000, så der er noget forskel på den helt samme bil (helt ny og med samme ekstraudstyr). En del af forskellen ligger så også i den pris de vil give for vores "gamle" bil, men havde vi ikke undersøgt markedet og presset forhandleren, kunne vi være kommet til at betale 50.000 mere end vi nu gør.
Anmeld
Citér