Inkontinens :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er så ked af min situation, og bange for hvad fremtiden bringer. 

Sagen er den at jeg er gravid med mit andet barn, og er 19 uger henne. Jeg har svært ved at holde på vandet, hvis jeg hoster eller nyser. Det er ekstra slemt pt. da jeg er ramt af en ond forkølelse og derfor hoster dagen lang. 

I starten var det mest når jeg skulle tisse, og at jeg så havde svært ved at holde mig. Men nu er det så vidt, at selvom jeg LIGE har tisset, og så får et hoste anfald, så klemmer der sig alligevel en sjat tis ud. Altså hvor kommer det fra, har jo lige tisset :-( Det er aller værst når jeg er ude, for så Lan jeg ikke rigtig klemme mine ben sammen, for ligesom at "holde" på det, når jeg hoster/nyser. Og er træt af at gå og sjattisse i mine trusser dagen lang - det er ulækkert og uhygiejnisk. Så fra igår begyndte jeg st gå med bind på. 

jeg syntes det er så frusterende, og jeg har aldrig haft de her problemer før. Oplevede ikke det der minder om inkontinens i første graviditet, og har altid været en flittig person til at lave mine knibeøvelser. Ved også fra min kæreste at jeg er ret stram "dernede", når vi har sex og sådan. 

Jeg er bange for skulle lide af inkontinens i større og væree grad jo længere jeg kommer i denne graviditet og bagefter fødslen. Det gør mig aå ked af det! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2015

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Jeg er så ked af min situation, og bange for hvad fremtiden bringer. 

Sagen er den at jeg er gravid med mit andet barn, og er 19 uger henne. Jeg har svært ved at holde på vandet, hvis jeg hoster eller nyser. Det er ekstra slemt pt. da jeg er ramt af en ond forkølelse og derfor hoster dagen lang. 

I starten var det mest når jeg skulle tisse, og at jeg så havde svært ved at holde mig. Men nu er det så vidt, at selvom jeg LIGE har tisset, og så får et hoste anfald, så klemmer der sig alligevel en sjat tis ud. Altså hvor kommer det fra, har jo lige tisset :-( Det er aller værst når jeg er ude, for så Lan jeg ikke rigtig klemme mine ben sammen, for ligesom at "holde" på det, når jeg hoster/nyser. Og er træt af at gå og sjattisse i mine trusser dagen lang - det er ulækkert og uhygiejnisk. Så fra igår begyndte jeg st gå med bind på. 

jeg syntes det er så frusterende, og jeg har aldrig haft de her problemer før. Oplevede ikke det der minder om inkontinens i første graviditet, og har altid været en flittig person til at lave mine knibeøvelser. Ved også fra min kæreste at jeg er ret stram "dernede", når vi har sex og sådan. 

Jeg er bange for skulle lide af inkontinens i større og væree grad jo længere jeg kommer i denne graviditet og bagefter fødslen. Det gør mig aå ked af det! 

Jeg har det på samme måde jeg er dig lidt længere henne end dig... Og havde ingen problemer med dette i min første graviditet.. 

Men jeg har netop bestilt et sæt bækkenbundskugler, håber de kan hjælpe 

Anmeld Citér

19. september 2015

L-mor

Øv, hvor generende. Det er altså et ret almindeligt problem, selvom man sjældent hører om det, fordi alle holder det for sig selv.

jeg har kun et barn og har ikke selv haft problemer, men da jeg var gravid, gik jeg på et motionshold for gravide. Vi var meget blandede aldersmæssigt - de gamle blandt os var primært førstegangsfødende, de unge var andengangsfødende. Ingen af de gamle havde nogen problemer i graviditeten, men det havde de fleste af de unge (fra lidt problemer med at holde på vandet til bækkenbundsløsning). 

Vores underviser pointerede meget behovet for genoptræning EFTER hver graviditet. Selvom alt er gået godt og man ingen gener mærker, skal man træne sig for at kunne klare den næste graviditet - og alderdommen. Mange problemer med inkontinens hos kvinder i 60'erne, 70'erne, osv. skyldes manglende genoptræning efter graviditeter. 

Jeg lærte selv nogle værdifulde ting om at spænde op i bækkenbunden - både fortil (urin), midt på (skede) og bagtil (afføring). Din bækkenbund kan godt være stærk midt på, men svag fortil og bagtil.

Jeg ville finde et efterfødselshold med fokus på bækkenbunden - APA er fx rigtigt gode.

held og lykke.

Anmeld Citér

19. september 2015

Milas14

Jeg begyndte osse i min 3 graviditet at have meget svært ved at holde på 'vandet'..

Efter jeg havde født blev det ikke bedre og jeg har virkelig brugt meget tid på bækkenbundsøvelser! Jeg har sjippet en del og på den måde lært at holde på tisset ())...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.