Købe nye madrasser til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville i købe nye madrasser?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

432 visninger
7 svar
2 synes godt om
18. september 2015

LykkeB

Hej alle.

Sagen er den at vi står og skal have en lillebror i slut november. Min søn er 3 år og planen var egentlig at alle hans "gamle" madrasser skulle genbruges til lillebror. Altså til vuggen, liften, barnevognen og tremmesengen. Madrasserne har været ret dyre og de ser stadig så nye ud. Men nu er jeg kommei i tvivl, da jeg hører rundt omkring, at brugte madrasser kan frembringe allergi men også vuggedød!  Hvad ville i gøre? Ville i bruge storebrors madrasser, eller investere i så mange nye? 

Hilsen Line. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Tror ærlig talt ikke det betyder så meget. Der er dog nok nogle producenter der er glade for at folk tror det.. Desuden viser megen ny forskning at allergi bliver værre i et sterilt miljø. Min gamle mor siger at børn skal "spise" et kg. Skidt om året, jeg er tilbøjelig til at tro der er noget om det skulle du vælge at købe nye madrasser, så køb bare de billige tynde, babyer er så lette at det ikke gør nogen forskel om de ligger på diverse specialskum og fjedre, det er endnu en skrøne nemlig

Anmeld Citér

18. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville bruge storebrors Madresser. 

Det ville være totalt spild af penge at købe nye og det er noget være pjat at det kan give vuggedød !! 

Allergi er vist kun sengetøj man siger men det er vist andres sengetøj da det jo giver det samme når det er søskende 

Jeg har selv tingt mig at bruge storesøsters både sengetøj og Madresser til lillesøster 

Anmeld Citér

18. september 2015

Roselil

18. september 2015

Bshizzle

Hvorfor spilde penge på noget som stadig er pænt og velholdt?! 

Vask betrækket og luft madrassen.. Så er den god som ny. 

Der er 6 år mellem mine drenge, og jeg har da genbrugt barnevogn, lift samt tøjet. 

Anmeld Citér

18. september 2015

LykkeB

Tak for jeres svar. Jeg tror også bare at lillebror skal have storebrors madrasser 

Anmeld Citér

18. september 2015

Looni

LykkeB skriver:

Hej alle.

Sagen er den at vi står og skal have en lillebror i slut november. Min søn er 3 år og planen var egentlig at alle hans "gamle" madrasser skulle genbruges til lillebror. Altså til vuggen, liften, barnevognen og tremmesengen. Madrasserne har været ret dyre og de ser stadig så nye ud. Men nu er jeg kommei i tvivl, da jeg hører rundt omkring, at brugte madrasser kan frembringe allergi men også vuggedød!  Hvad ville i gøre? Ville i bruge storebrors madrasser, eller investere i så mange nye? 

Hilsen Line. 

Lillebror kommer jo til at få storebrors "bakterier" uanset hvad, så om nogen af hans "allergifremkaldende stoffer" sidder i madrassen også, gør vist ikke den store forskel.

Og så skal du tænke på, at der mellem selve madrassen og lillebror jo højst sandsynligt vil være både lagen, tisselagen og lillebrors tøj det meste af tiden, så sandsynligheden for at der skulle ske en negativ påvirkning af lillebror pga brugt madras er nærmest ikke-eksisterende  - her kommer lillebror inden for de næste 4 uger, og han skal altså også genbruge alle storebrors ting INKL. Madrasser 

Anmeld Citér

19. september 2015

Mullesmith

LykkeB skriver:

Hej alle.

Hilsen Line. 

Hvis madrasserne var brugt til andre end mine egne børn så ja men ellers nej 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.