Hvor mange ml skal han spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. september 2009

iln

Ja... jeg er i vildrede.

Har i dag investeret i en brystpumpe og har lig malket 70 ml. ud. planen er så når han vågner her til eftemiddag så at give ham mme og det jeg har malket ud til aftensmad. Derefter vil jeg malke ud igen til natten.

Men hvor meget skal sådan en lille en spise? En gav mig et regnestykke hvor man benytter hans vægt g 6 måltider i døgnet. Det blev til 120 ml pr måltid som jeg altså synes lyder af alt for meget af en lille fyr på "kun" 4,2 kg.

Nogen der kan hjælpe? Og til dem der har malket ud - hvor tit gør I det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

oo

ja sorry, jeg ved jo absolut intet om den slags, der var bare lige to ting der slog mig ved det her indlæg:

1) HOLD OP hvor er han bare skøøøøn ham Silas!

2) hmmm, jeg har ikke lyst til at amme (hvis den tid skulle komme) pga alt muligt fortidsgøgl og bryster og berøring og fyha, men det er da vildt smart at malke ud og give det i sutteflaske, så barnet stadug får modermælken! det havde jeg ikke lige tænkt på man kunne

Anmeld

17. september 2009

Klumpe-dumpe

iln skriver:

Ja... jeg er i vildrede.

Har i dag investeret i en brystpumpe og har lig malket 70 ml. ud. planen er så når han vågner her til eftemiddag så at give ham mme og det jeg har malket ud til aftensmad. Derefter vil jeg malke ud igen til natten.

Men hvor meget skal sådan en lille en spise? En gav mig et regnestykke hvor man benytter hans vægt g 6 måltider i døgnet. Det blev til 120 ml pr måltid som jeg altså synes lyder af alt for meget af en lille fyr på "kun" 4,2 kg.

Nogen der kan hjælpe? Og til dem der har malket ud - hvor tit gør I det?

Hej Søde,

Det er altså rigtig nok at Silas skal spise 120ml pr. måltid hvis det er 6 måltider i døgnet....   Du skal  tage vægte i gram og div. antal måltider pr døgn. (I bund og grund er det 1/6 del af hans vægt han skal spise CA!!!! Ida det er kun ca husk at i et måltid kan det være han spiser 150 i et andet måske kun 90....)

Husk du må altså gerne ringe hvis du er tvivl om noget

Anmeld

17. september 2009

Ni-ko-li-ne

ja den er god nok... det er 120 ml pr. måltid i gennemsnit... men som Trine skriver spiser de oftest ikke det samme hver gang... og så længe han tisser så går det hele

Anmeld

17. september 2009

iln

Tjuhl skriver:

ja sorry, jeg ved jo absolut intet om den slags, der var bare lige to ting der slog mig ved det her indlæg:

1) HOLD OP hvor er han bare skøøøøn ham Silas!

2) hmmm, jeg har ikke lyst til at amme (hvis den tid skulle komme) pga alt muligt fortidsgøgl og bryster og berøring og fyha, men det er da vildt smart at malke ud og give det i sutteflaske, så barnet stadug får modermælken! det havde jeg ikke lige tænkt på man kunne

Hvor er det bare dejligt at høre, at andre også synes ens søn er dejlig Det betyder bare rigtig meget for mig.

Jeg har virkelig forsøgt - nogle vil sige ikke nok, da der kun er gået 14 dage - men jeg kan bare ikke. Hver gang han skal have mad er det ikke forbundet med noget dejligt men noget, der gør ondt, skal overstået og så sviner det helt vildt når man skal bruge de skide brikker.
Jeg har malket ud 3 gange i dag og så supplere jeg med mme. Ved godt at modermælken er det bedste og også derfor jeg malker ud, men jeg vil også gerne have lidt "fritid" og synes pumpen er meget tidskrævende.

Mon ikke han bliver et sundt og rask og barn uden en masse skavanker selvom han får både mm og mme.

Men når din tid kommer - for det gør den - så synes jeg helt klart du skal benytte dig af denne mulighed, når du heller ikke har det godt med amning.

Anmeld

17. september 2009

iln

malucca09 skriver:

Hej Søde,

Det er altså rigtig nok at Silas skal spise 120ml pr. måltid hvis det er 6 måltider i døgnet....   Du skal  tage vægte i gram og div. antal måltider pr døgn. (I bund og grund er det 1/6 del af hans vægt han skal spise CA!!!! Ida det er kun ca husk at i et måltid kan det være han spiser 150 i et andet måske kun 90....)

Husk du må altså gerne ringe hvis du er tvivl om noget

Synes bare det virker meget til sådan en lille mand.

Men vi må se hvor meget han vil spise. Han skal i hvert fald ike sulte!

Skal nok give lyd fra mig hvis jeg har nogle spørgsmål  der dukker jo rigtig mange i løbet af en dag når man ikke en ski forstand har på sådan et lille væsen endnu

Anmeld

17. september 2009

Klumpe-dumpe

iln skriver:

Synes bare det virker meget til sådan en lille mand.

Men vi må se hvor meget han vil spise. Han skal i hvert fald ike sulte!

Skal nok give lyd fra mig hvis jeg har nogle spørgsmål  der dukker jo rigtig mange i løbet af en dag når man ikke en ski forstand har på sådan et lille væsen endnu

ja det virker af meget...

Da jeg fik Malucca startede hun ud med 11 ml, hver 3 time. -og så steg det som hun tog på...  Da hun var på 13 ml talte jeg med en "veninde" som blev  ved med at sige jamen det må da være 130 ml du mener... hehe.

Men man ved jo ikke hvor meget de spiser ved brystet, så derfor når det kommer over i en flaske ser det MEGA voldsomt ud.... Sys jeg også det gjorde fra sprøjte som M jo startede med (Sprøjtede det jo i en sonde) og så over på flaske

Hilsen en meget klog Trine  undtaget når det kommer til eget barn, for hun gør slet ikke som bøgerne skriver

Anmeld

18. september 2009

iln

malucca09 skriver:

ja det virker af meget...

Da jeg fik Malucca startede hun ud med 11 ml, hver 3 time. -og så steg det som hun tog på...  Da hun var på 13 ml talte jeg med en "veninde" som blev  ved med at sige jamen det må da være 130 ml du mener... hehe.

Men man ved jo ikke hvor meget de spiser ved brystet, så derfor når det kommer over i en flaske ser det MEGA voldsomt ud.... Sys jeg også det gjorde fra sprøjte som M jo startede med (Sprøjtede det jo i en sonde) og så over på flaske

Hilsen en meget klog Trine  undtaget når det kommer til eget barn, for hun gør slet ikke som bøgerne skriver

Tror også det er fordi jeg sammenligner med de 20 ml. han startede med at få i sonden og på glas.
Mors dreng er jo slet ikke så lille mere og har derfor brug for mere næring (svært at forstå)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.