Overvægtig gravid / fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. september 2015

Milse

Hej alle. 

Jeg er idag 38+2 og fødslen nærmer sig og jeg glæder mig! Jeg er til gengæld begyndt at blive lidt nervøs omkring det hele, og omkring de komplikationer der kan komme når man er overvægtig og skal føde. Så vil MEGET gerne høre jeres historie .. 

Jeg har selv taget 7 kg på under graviditeten, og synes ikke det er så slemt igen. Hvor meget har i andre taget på? 

Også lige til at slutte på, har i så ikke lyst til at dele et mavebillede?  Synes bare gravide maver er så fine! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

Benjamins'mor

Milse skriver:

Hej alle. 

Jeg er idag 38+2 og fødslen nærmer sig og jeg glæder mig! Jeg er til gengæld begyndt at blive lidt nervøs omkring det hele, og omkring de komplikationer der kan komme når man er overvægtig og skal føde. Så vil MEGET gerne høre jeres historie .. 

Jeg har selv taget 7 kg på under graviditeten, og synes ikke det er så slemt igen. Hvor meget har i andre taget på? 

Også lige til at slutte på, har i så ikke lyst til at dele et mavebillede?  Synes bare gravide maver er så fine! 

Min anden graviditet var jeg overvægtig, jeg tog kun 4 kg på da jeg tabte 10 kg i starten. Jeg havde ingen komplikationer overhovedet men min fødsel gik derimod stærkt. Fik første ve 17.55 vandet gik 19.45 og jeg fødte 20.22. Sprækkede dog en del, men det kan jo ske overvægtig eller ej.

Anmeld Citér

16. september 2015

Babydrøm

Milse skriver:

Hej alle. 

Super flot mave du har 

Mit svar kan nok ik bruges til så meget, da jeg ikke har født endnu, jeg er 26+5 idag, men jeg har tænkt de samme ting, da mit BMI er på 30, og bliver godt nok lidt nervøs for fødslen mm. Jeg har allerede taget ca 10 kg på  det er jeg godt nok ik glad for!  

Jeg følger lige din tråd for at hører de andres fortællinger  

Al held og lykke med det hele  

Du må gerne se min mave  

Anmeld Citér

19. september 2015

Katia Juul Skovgaard

Milse skriver:

Hej alle. 

Hejsa..

Nu er det godt nok over 2 år siden jeg fødte, men jeg vil da gerne dele min historie alligevel
Jeg havde et BMI på 27 da jeg blev gravid og endte med at tage 33 kg på, jeg fik voldsomt meget vand i kroppen (Som i voldsomt, cirka 15-20 liter) 

Sønnens fødsel var lang, 34 timer i det hele, men jeg har aldrig hørt det skulle være overvægten der var årsag til det?
Bækkenløsning, livmoder der ikke slappede af efter hver ve, epidural der sløvede veerne, hjertelyd der faldt og en baby der ikke stod så dybt som først antaget... Det tog tid, men ud kom han jo og der var ingen på noget tidspunkt der vurderet at et kejsersnit kom på tale?

Pøj pøj med det hele, der venter dig dit livs oplevelse 

(Billedet er taget 39+2 og jeg fødte 5 dage senere, på terminsdagen)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.