Navngivning inden dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Navngivning eller vente?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.056 visninger
5 svar
3 synes godt om
16. september 2015

Diosa85

Hej alle. Jeg er kommet lidt i tvivl hvorvidt man navngiver sit barn inden dåben? Normalt har jeg tænkt nej når man døber indenfor de 3 mdr. Men Tobias bliver først døbt til januar hvor han er 5 mdr. Skal han så bare gå uden navn og sygesikring indtil da eller ville i navngive ham selvom han skal døbes? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

Loa

Ville da bestemt vente. 

Ville ikke både navngive og døbe mit barn

Anmeld Citér

16. september 2015

k&k&k&k

Diosa85 skriver:

Hej alle. Jeg er kommet lidt i tvivl hvorvidt man navngiver sit barn inden dåben? Normalt har jeg tænkt nej når man døber indenfor de 3 mdr. Men Tobias bliver først døbt til januar hvor han er 5 mdr. Skal han så bare gå uden navn og sygesikring indtil da eller ville i navngive ham selvom han skal døbes? 

Personligt ville jeg vente! Han vil jo bare figurerer som "dreng" i offentlige systemer mens i og familie jo siger hans navn!

Min datter er født slut april og blev døbt i august og hun blev ikke navngivet inden, det er jo hvad man har det bedst med :-)

mine 2 drenge er til gengæld navngivet INDEN de er døbt da vi er flyttet til Sønderjylland hvor ALLE børn skal navngives også  

Anmeld Citér

16. september 2015

Julemusen

Jeg har fået mine navngivet indenfor to uger efter fødslen for at få sygesikringskort og dokumentation til oprettelse af børnekonto, hvor de så fik pengegaverne direkte sat ind til barnedåben i stedet for kontanter i kuvert. De er døbt da de var 3-4 måneder. 

Anmeld Citér

16. september 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Her i Sønderjylland hvor jeg bor skal barnet navngives inden det bliver 6 mdr. Også uanset om det skal døbes eller ej. Men at blive døbt betyder jo ikke at man får sit navn.... Det misforstår mange altså!! 

Anmeld Citér

16. september 2015

Kløver

Diosa85 skriver:

Vi har ventet, han har jo navn og ved lægen er det intet problem, de kan fint skrive navnet ind, gjorde de i dag ved min søn som er 5 uger. Tidligere hvor vi først fik attest efter dåben var det sværere men nu hvor man har en fødselsattest, er det ens dokumentation  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.