Gener forneden :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. september 2015

Anonym trådstarter

Ja jeg ved ikke helt hvor denne passer i kategori, men nu smider jeg den her. 

Fødte for halvandet år siden vores barn nr to, og har lige siden har følelsen af (ja ved det lyder ulækkert Sorry) men at når man slår i prut, det ligesom kommer fremad mod skeden...  Ud over dette er det også som om når man harværet på wc, lavet nr 2 og så tøre sig, at det kommer lige så meger fra skeden som  bagfra.

I starten efter fødsel slog jeg det hen med at det lige skulle hele helt. Men nu kan jeg ikke rigtig lukke øjnene mere for det...  Har fået tid hos egen læge til på fredag. Men ville lige hører jer om i kender til problemet og evt ved hvad der kan gørers ved det ? Eller om det mig der er helt skør, og det måske bare har ændret sig meget det hele dernede efter fødserne. ? 

Håber nogen vil svare er efterhånden lidt paranoid omkring mit underliv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Ja jeg ved ikke helt hvor denne passer i kategori, men nu smider jeg den her. 

Fødte for halvandet år siden vores barn nr to, og har lige siden har følelsen af (ja ved det lyder ulækkert Sorry) men at når man slår i prut, det ligesom kommer fremad mod skeden...  Ud over dette er det også som om når man harværet på wc, lavet nr 2 og så tøre sig, at det kommer lige så meger fra skeden som  bagfra.

I starten efter fødsel slog jeg det hen med at det lige skulle hele helt. Men nu kan jeg ikke rigtig lukke øjnene mere for det...  Har fået tid hos egen læge til på fredag. Men ville lige hører jer om i kender til problemet og evt ved hvad der kan gørers ved det ? Eller om det mig der er helt skør, og det måske bare har ændret sig meget det hele dernede efter fødserne. ? 

Håber nogen vil svare er efterhånden lidt paranoid omkring mit underliv.

Hvor meget bristede du?

Anmeld Citér

16. september 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvor meget bristede du?

Første fødsel bristede jeg helt (4grad). Det helede fint op og havde ingen gener efter det. 

Her anden gang bristede jeg kun meget lidt, fik det de kaldte et par sikkerheds sting for at sørge for det ikke sprang mere op efter den gamle bristning. ?

Anmeld Citér

16. september 2015

Manna

Jeg prutter også frem i skeden og det er da virkelig irriterende. Så vidt jeg husker gik det over efter første fødsel. Nu er det fem mdr efter nr to.

Det andet du beskriver oplever jeg ikke.

Godt du har tid v lægen

Anmeld Citér

17. september 2015

modesty

Første fødsel bristede jeg helt (4grad). Det helede fint op og havde ingen gener efter det. 

Her anden gang bristede jeg kun meget lidt, fik det de kaldte et par sikkerheds sting for at sørge for det ikke sprang mere op efter den gamle bristning. ?

Jeg tænker at det nok er på grund af den store bristning første gang at hudfolderne måske har lagt sig anderledes her anden gang, grundet arvæv o.s.v. Jeg fik en 3. grads bristning som også helede fint og har ingen gener haft, men man det ser og føles jo lidt anderledes dernede efter sådan en bristning. 

Hvordan ser det ud dernede når du kigger?

Anmeld Citér

17. september 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tænker at det nok er på grund af den store bristning første gang at hudfolderne måske har lagt sig anderledes her anden gang, grundet arvæv o.s.v. Jeg fik en 3. grads bristning som også helede fint og har ingen gener haft, men man det ser og føles jo lidt anderledes dernede efter sådan en bristning. 

Hvordan ser det ud dernede når du kigger?

Har ikke kigget  kan ikke lide tanken. 

Men kan godt være det skyldes det hele bare er blevet lidt anderledes dernede. Men er alligevel blevet lidt skræmt af alle de ting man hører om kvinders underliv efter fødsler, og når jeg så selv kan mærke en ændring så panikker jeg nok lidt. 

Anmeld Citér

17. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Har ikke kigget  kan ikke lide tanken. 

Men kan godt være det skyldes det hele bare er blevet lidt anderledes dernede. Men er alligevel blevet lidt skræmt af alle de ting man hører om kvinders underliv efter fødsler, og når jeg så selv kan mærke en ændring så panikker jeg nok lidt. 

Jeg synes at du skal kigge. Både på grund af den her konkrete situation, men også fordi det generelt er vigtigt at kende sit underliv - specielt når det har ændret form og følelse o.s.v. efter to fødsler. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.