Hvordan kan det være...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
8 svar
4 synes godt om
16. september 2015

Appelsin

At et par gør alt rigtigt... Og alligevel ikke bliver gravid?

har selv været det to gange, en bio og en MA. Blev gravid i første forsøg begge gange, men måtte hoppe en cyklus over efter MA da det ik forløb helt nemt og jeg først fik besked på at alt var ude den 25 august. 

Fik mens den 28 august, ægløsning den 13 august og er nu på cyklus dag nummer 19 og vildt bange for at der nu går 100år før der sker noget!! 

Nu jeg blev så nemt gravid begge gange, kan jeg jo ikke antage det som en selvfølge at jeg bliver det igen! Bliver 32 næste måned og må tilstå at jeg er kommet i panik alderen! 

Men man hører så tit om al de her par der prøver i flere måneder, og når ægløsning er der... Hvorfor sker der intet?? Jeg bliver nervøs når jeg gentagne gange læser om det!!

hvad synes i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

Appelsin

Ingen der har en ide?

Anmeld Citér

16. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tror ikke helt at jeg forstår hvad du spørger om - der kan jo være 1000 forskellige årsager til at det ikke lykkes at blive gravid i en given cyklus? Også selvom man er blevet gravid før...

Det anslås at et sundt og raskt par har ca. 25 % chance for graviditet, såfremt de rammer det rigtige tidspunkt for æggeløsningen - og selv derfra er der jo mange ting som kan gå galt i den komplicerede proces. 

Derudover påvirkes chancerne selvfølgelig af sædkvalitet, æggene, evnen til befrugtning og implementering, osv. 

Det er det nærmeste jeg kan komme på et svar - hvis det var det du mente? Rigtig meget held og lykke 

Anmeld Citér

16. september 2015

Appelsin

Ja det var det jeg mente! At der kun er 25% chance selvom alt er som det skal være er lidt skræmmende. Men mennesker er vidst også det mest ufrugtbare på denne her jord! Har beg hørt 

Anmeld Citér

16. september 2015

Appelsin

Ja det var det jeg mente! At der kun er 25% chance selvom alt er som det skal være er lidt skræmmende. Men mennesker er vidst også det mest ufrugtbare på denne her jord! Har beg hørt 

Og mange tak  Og i lige måde!

Anmeld Citér

16. september 2015

CutieKiwi

Appelsin skriver:

At et par gør alt rigtigt... Og alligevel ikke bliver gravid?

har selv været det to gange, en bio og en MA. Blev gravid i første forsøg begge gange, men måtte hoppe en cyklus over efter MA da det ik forløb helt nemt og jeg først fik besked på at alt var ude den 25 august. 

Fik mens den 28 august, ægløsning den 13 august og er nu på cyklus dag nummer 19 og vildt bange for at der nu går 100år før der sker noget!! 

Nu jeg blev så nemt gravid begge gange, kan jeg jo ikke antage det som en selvfølge at jeg bliver det igen! Bliver 32 næste måned og må tilstå at jeg er kommet i panik alderen! 

Men man hører så tit om al de her par der prøver i flere måneder, og når ægløsning er der... Hvorfor sker der intet?? Jeg bliver nervøs når jeg gentagne gange læser om det!!

hvad synes i? 

Jeg tænker at der er så mange ting der skal sidde lige i skabet for at blive gravid, og chancen er 25% pr. ægløsning hvis der ikke er fertilitetsproblemer

Derudover kan der skabes en mindre stressfaktor, ved at man brændende ønsker et barn/et barn mere. Og det tror jeg sagtens kan påvirke chancerne for at blive gravid.

Anmeld Citér

17. september 2015

Appelsin

Tak for dit svar !! 

Ja stressen er slem. Har selv været sygemeldt af to gange med det og der skal ikke så meget til, før jeg bliver stresset igen! Er også bange for at det kommer til at spænde ben for mig nu! Det er så ærgeligt at det bare ik sku være!! 

Anmeld Citér

17. september 2015

esioul

Appelsin skriver:

Ingen der har en ide?

Der er rigtig mange ting der piller ind eks. 

Ægkvalitet

Sædkvalitet

passage i æggelederne 

Anmeld Citér

17. september 2015

Babilooo

Et par kan få børn hele året - dyr får børn mår de er i en fertil periode (brunst osv.)

Vi har prævention i dag men tænk på hvor mange børn vi ville få hvis vi ikke havde det. Det er derfor folk endte med 7-10 børn tidligere. Ikke altid af lyst. Så 25 pct er faktisk ret højt.

kvindens alder

sædkvalitet 

slimhindeforhold 

spiller ind - kvinder er i dag meget ældre end tidligere. De fleste på 20-25 har ikke så store problemer som 35 +

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.