Hjælp til ægløsnings test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. september 2015

Sommerblomst21

Hej alle. Jeg nu gået i gang med ægløsnings teste hvor at finde ud af hvornår jeg helt præcis har ægløsning. Jeg har taget en her til morges og selvom test stregen ikke er nær så tydelige, som den anden er jeg alligevel blevet i tvivl. 

Hvad er jeres erfaring med ægløsnings teste? Er man ikke i tvivl når man har ægløsning, i forhold til kontrolstregen eller ser den ud som min gør nu. Lad mig endelig høre. Jeg er helt grøn på det område.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

Appelsin

Test stregen skal endten være ligeså tydelig som kontrol stregen eller tydeligere. Jeg tog en den 13 og den må være positiv, du kan se billedet. Jeg tog Ægløsningsteste i 5 dage og på dag nummer fem var den positiv. De andre dage så den ud som din. Noget med at der næsten altid vil være to streger igennem en cyklus fordi man altid har lidt LH i kroppen. Bliv ved med at tage en til to hver dag og helst på samme tidspunkt. 

Min blev positiv på cyklus dag nummer 13! Jeg kender ikke min cyklus. Jeg ved ikke om du kender din? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. september 2015

Sommerblomst21

Tak for svar. Jeg ville nemlig lige være sikker på, at test stregen skulle være lige så tydelig, og fedt med billede. Så giver det lidt bedre en ide for mig hvordan det skal se ud. Jeg kender heller ikke min cyklus. 

I forhold til en eller to test om dagen. Hvis man har taget en test om morgenen som ikke viser ægløsning, kan man så godt få et andet resultat fx 12 timer efter? Er nemlig i tvivl om jeg burde tage to test, eller om en er nok 

Anmeld Citér

16. september 2015

Appelsin

Hmmm ja det kan man sagtens, faktisk kan ægløsning være svært at fange på tests, nogle kvinder tester positivt og er par timer senere er den negativt, andre tester positivt flere dage i træk. Hvis du har råd og tests liggende vil jeg tage to om dagen, morgen og aften måske. Hvilken cyklus dag ef du på nu? Her er det også et eksperiment prøver det også for første gang, droppede p-piller i april og blev gravid lige efter, men det endte med en bio, blev gravid igen derefter men det endte med en MA og måtte så hoppe en cyklus over og er så begyndt at teste i denne her. Håber det fører til graviditet, men hvis ikke, har jeg da om ikke andet fundet ud af, hvor lang min cyklus er. Har også været ekstra opmærksom og faktisk kunne mærke ægløsningen! 

Anmeld Citér

16. september 2015

Sommerblomst21

Puha sikke meget du allerede har været igennem. Håber det snart lykkedes for jer!  altså, jeg tog lige en test her til aften. Men den viste ''svagere'' test streg end den jeg tog i morges. Men tænker ikke umiddelbart jeg allerede har ægløsning nu. Jeg startede min menstruation for præcis en uge siden og startede første gang med at teste i går. Tester simpelthen så tidlig fordi jeg ikke vil gå glip af chancen for hvornår det finder sted denne her cyklus. Jeg har købt mig 21 teste, så har nok indtil videre   Undre mig dog over noget andet. Har læst frem over tilbage på nettet, at det skulle være 'dumt' at tage testen om morgenen. Men må ærlig indrømme jeg er blevet lidt forvirret og hvad jeg skal og ikke skal. Ellers kan jeg først tage en test om eftermiddagen og igen om aftenen. Det ved jeg så ikke om det overhovedet er nødvendigt med så ''få'' timer imellem. Hvad gør du lige pt? Tager en eller to tester og hvornår på dagen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.