Anonym skriver:
Hejsa folkens 
Vi er lidt i et dilemma herhjemme. og vil gerne høre erfaringer.
sagen er den at mig og min mand går på arbejde og skole 45km væk (I den samme by) vi kører 40 minutter hver vej to gange om dagen. Min mand er ved at uddanne sig til smed, og er blevet lovet arbejde der hvor han er i lære, når han er færdig. Efter sommerferien skal jeg endnu længere væk for at uddanne mig til sygeplejerske.
Min svoger siger så at han måske kan skaffe os et hus til leje i nærheden af den by hvor vi arbejder og går i skole, og det ville jo bare være SÅ dejligt at komme komme tættere på, så man ikke skal bruge så meget tid og penge på transport.
Men jeg er meget betænkelig ved det med at mine børn så skulle skifte skole og børnehave. Jeg kan ikke finde ud af med mig selv om det er en "unødvendig" flytning af dem, og om mig og min mand er for egoistiske overhovedet at overveje det? Det er jo i sidste ende også for at vi kan få mere tid sammen med dem, og for at de heller ikke skal have så lange dage i institution.
Er der nogen der har erfaringer med at børnene skulle flyttes og hvordan gik det?
Der skal virkelig meget til før jeg ville flytte mine børn fra deres skole. Hvis mine børn blev drillet, og det ikke kunne afhjælpes, ville jeg overveje det.
40 min. kørsel ville ikke være nok til at jeg ville flytte dem, medmindre vi var sikre på at blive boende det nye sted permanent (så sikker som man kan være).
Nu skriver du lejebolig. Er det ved en privat? For så ville jeg også have in mente, at vi måske ikke kunne leje det ret længe.
Anmeld
Citér