At flytte børnene til en ny by?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

De fik først beskeden da beslutningen var truffet og vi havde fundet et hus i den nye by vi skulle flytte ind i. 

Så kørte vi nemlig en tur til byen og viste dem hvor vi nu skulle bo. Det gav dem meget at de havde et hus at forholde sig til. 

Det var en god ide. Tror også det er for meget for dem hvis de skal være med til at tage beslutningen. De skal jo slet ikke forstå de forskellige grunde der kan være til at man vælger at flytte.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Det var en god ide. Tror også det er for meget for dem hvis de skal være med til at tage beslutningen. De skal jo slet ikke forstå de forskellige grunde der kan være til at man vælger at flytte.

I min verden er det slet ikke en beslutning de skal være med til. Det er et spørgsmål de slet ikke kan håndtere og slet ikke skal håndtere  

det er en voksen beslutning uanset hvad det ender med

Anmeld Citér

16. september 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

I min verden er det slet ikke en beslutning de skal være med til. Det er et spørgsmål de slet ikke kan håndtere og slet ikke skal håndtere  

det er en voksen beslutning uanset hvad det ender med

Jeg kunne ikke være mere enig med dig ��

Anmeld Citér

16. september 2015

jenny4

Umiddelbart tænker jeg at I måske skal være lidt mere fremtidstænkende. Pt er det jo kun en lovning på job din mand har fået, men meget kan ske så det glipper. Og din udd er jo også midlertidig så hvad så når du er færdig? Er det så jobmuligeder til dig i den nye by? 

Hvis I vælger at rykke børnene ud af deres vante rammer så synes jeg I skal bestræbe jer på kun at skulle gøre det en gang således at det nye sted er der hvor I har tænkt jer at bosætte jer under deres opvækst (og ja selvfølgelig kan der komme ting der ændrer dette undervejs og så må i forholde jer til det), men jeg synes I skal tænke på om flytningen er den rette også på den lange bane.

Anmeld Citér

16. september 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Umiddelbart tænker jeg at I måske skal være lidt mere fremtidstænkende. Pt er det jo kun en lovning på job din mand har fået, men meget kan ske så det glipper. Og din udd er jo også midlertidig så hvad så når du er færdig? Er det så jobmuligeder til dig i den nye by? 

Hvis I vælger at rykke børnene ud af deres vante rammer så synes jeg I skal bestræbe jer på kun at skulle gøre det en gang således at det nye sted er der hvor I har tænkt jer at bosætte jer under deres opvækst (og ja selvfølgelig kan der komme ting der ændrer dette undervejs og så må i forholde jer til det), men jeg synes I skal tænke på om flytningen er den rette også på den lange bane.

Den har også været med i vores overvejelser. Vi ville faktisk flytte tættere på jobmuligheder. Både indenfor smedefaget som min mand er indenfor, og sygeplejen som jeg skal indenfor.

Men der bliver bestemt heller ikke gjort noget før det er snakket igennem både på kryds og tværs. vi laver hver vores liste med fordele og ulemper og snakker dem igennem og så tager vi den derfra.

Anmeld Citér

16. september 2015

loop

Anonym skriver:

Hejsa folkens

Vi er lidt i et dilemma herhjemme. og vil gerne høre erfaringer.

sagen er den at mig og min mand går på arbejde og skole 45km væk (I den samme by) vi kører 40 minutter hver vej to gange om dagen. Min mand er ved at uddanne sig til smed, og er blevet lovet arbejde der hvor han er i lære, når han er færdig. Efter sommerferien skal jeg endnu længere væk for at uddanne mig til sygeplejerske.

Min svoger siger så at han måske kan skaffe os et hus til leje i nærheden af den by hvor vi arbejder og går i skole, og det ville jo bare være SÅ dejligt at komme komme tættere på, så man ikke skal bruge så meget tid og penge på transport. 

Men jeg er meget betænkelig ved det med at mine børn så skulle skifte skole og børnehave. Jeg kan ikke finde ud af med mig selv om det er en "unødvendig" flytning af dem, og om mig og min mand er for egoistiske overhovedet at overveje det? Det er jo i sidste ende også for at vi kan få mere tid sammen med dem, og for at de heller ikke skal have så lange dage i institution.

Er der nogen der har erfaringer med at børnene skulle flyttes og hvordan gik det?

Der skal virkelig meget til før jeg ville flytte mine børn fra deres skole. Hvis mine børn blev drillet, og det ikke kunne afhjælpes, ville jeg overveje det.

40 min. kørsel ville ikke være nok til at jeg ville flytte dem, medmindre vi var sikre på at blive boende det nye sted permanent (så sikker som man kan være).

Nu skriver du lejebolig. Er det ved en privat? For så ville jeg også have in mente, at vi måske ikke kunne leje det ret længe.

Anmeld Citér

16. september 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Der skal virkelig meget til før jeg ville flytte mine børn fra deres skole. Hvis mine børn blev drillet, og det ikke kunne afhjælpes, ville jeg overveje det.

40 min. kørsel ville ikke være nok til at jeg ville flytte dem, medmindre vi var sikre på at blive boende det nye sted permanent (så sikker som man kan være).

Nu skriver du lejebolig. Er det ved en privat? For så ville jeg også have in mente, at vi måske ikke kunne leje det ret længe.

Det er et hus vi vil kunne leje ubegrænset og måske endda med forkøbsret. 

Anmeld Citér

16. september 2015

alenemor42

Det sgi sjældent børn dør af at flytte

Der vil sikkert ikke være jubel fra ungerne. .. men unger tilpasser sig fint og nemt når det sker.

I vil alle få mere tid sammen osv. Win win

Børn er altså ikke så sarte så go for it !!!

Anmeld Citér

16. september 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg ville alligevel være forsigtig, hvad hvis de sætter huset til salg og i ikke er klar til at købe, eller i synes det er for dyrt. Hvis i tager beslutningen om at leje huset, er det måske en god ide, at blive skrevet på venteliste til noget andet. Bare for en sikkerheds skyld, det er jo heller ikke ret dyrt. Men jeg vil også helst altid gå med livrem og seler, det er jo slet ikke sikkert i har det sådan.

I hvert fald held og lykke med beslutningen

Anmeld Citér

16. september 2015

loop

Anonym skriver:

Der er også noget med at der er forskel på forkøbsret og forkøbsaftale. Kender i hvert fald et par der kom gevaldigt i klemme engang, da ejeren af det udlejede hus, pludselig selv ville bebo huset. -De havde en forkøbsret nedskrevet, men det hjalp ingenting, de blev nød til at flytte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.