Let nedsat sædkvalitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
6 svar
1 synes godt om
15. september 2015

jwib

Hej alle søde kvinder :-)

Okay.... Så nu har jeg efterhånden læst om rigtig mange kvinder der er bekymrede for om de overhovedet kan blive naturligt gravide, fordi deres kæreste har nedsat sædkvalitet.

Jeg har ærligt ikke før tænkt at det skulle være UMULIGT for os, men nu hvor jeg selv har en kæreste med "let nedsat kvalitet", må jeg indrømme at jeg er begyndt at blive bekymret. Han fik at vide at der var 5. mio progressive sædceller/ml. 

Selvom vi ikke har været i gang forfærdeligt længe, kan jeg ikke undgå at tænke om det er fuldstændig naivt af mig at tro vi kan blive gravide på naturligt vis? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2015

esioul

jwib skriver:

Okay.... Så nu har jeg efterhånden læst om rigtig mange kvinder der er bekymrede for om de overhovedet kan blive naturligt gravide, fordi deres kæreste har nedsat sædkvalitet.

Jeg har ærligt ikke før tænkt at det skulle være UMULIGT for os, men nu hvor jeg selv har en kæreste med "let nedsat kvalitet", må jeg indrømme at jeg er begyndt at blive bekymret. Han fik at vide at der var 5. mio progressive sædceller/ml. 

Selvom vi ikke har været i gang forfærdeligt længe, kan jeg ikke undgå at tænke om det er fuldstændig naivt af mig at tro vi kan blive gravide på naturligt vis? 

Det kan i godt. Den er heldigvis ikke faretruende lav 

Anmeld Citér

16. september 2015

jwib

Åh, hvor dejligt at høre :-)

Så er jeg lidt mere forhåbningsfuld igen 

Anmeld Citér

16. september 2015

LilleMie

jwib skriver:

Min mand præsterede i et aflyst forsøg at gøre mig gravid med kun ca. 100.000 sædceller oprenset (så med meget nedsat sædkvalitet), desværre endte det med abort - men bare for at sige, at selv med meget mindre kan det lade sig gøre  Jeg tør dog ikke tro på, at det kan ske for os igen naturligt, når chancen er så lille...

Anmeld Citér

16. september 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Ja det kan i godt..:-)

Jeg blev gravid i 2011, endte med en MA desværre. fandt ud af at der var flere ting galt med mandens sædkvalitet,  så var i behandling i et år, intet skete...

Nu har vi lige afleveret den ældste på snart 2 i vuggestuen, og vores lille upser er 7 uger gammel ...  

Anmeld Citér

16. september 2015

CH2012

jwib skriver:

Er det baseret på en test?  For han kan have haft en dårlig dag...

Og ellers vil jeg bare give det råd, at I begge skal kigge på hvad I spiser - hvis I kan så forsøg at spis så økologisk som muligt, så lidt sukker som muligt, masser af grøntsager, godt kød, masser af gode vitaminer og mineraler...

Min mand fik konstateret let nedsat sædkvalitet, og jeg kan selvfølgelig ikk vide om han bare havde en dårlig dag.

Men efter at have levet efter at spise sådan og gået til akupunktur i et par måneder, fik han testet sin kvalitet igen og den var denne gang helt fin - og vi var blevet naturligt gravid 

Pøj pøj med det. Kan huske vi også var bekymret... Men tænker der er noget at kunne gøre - vi gik i hvert i krig 

Anmeld Citér

16. september 2015

jwib

Ih, hvor er I søde og opmuntrende :-) Det er bare super dejligt :-) 

Vi fik naturligvis taget en test, men om han havde en dårlig dag eller ej, det kan jeg ikke sige noget om :-)

Jeg holder modet højt og betrygger mig med at vi begge har alderen på vores side

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.