Hej allesammen :-)
Min kæreste og jeg nærmer os så småt tiden for hvornår vi vil begynde vores projekt baby. Problemet er, at jeg nok lidt er typen der problematiserer alt - især økonomien er jeg meget bekymret for, når vores familie skal udvides.
Min kæreste er pædagog og har fast arbejde men kun en meget lille opsparing (vi arbejder på det, da det er mig der har økonomisk sans
). Jeg selv er kandidatstuderende (netop startet) og har derfor kun en su dog med noget tillæg i form af studiearbejde ved siden af. Jeg har en stor opsparing samt en rest af min børneopsparing.
Vi bor i et lejerækkehus med plads til baby, så vi behøver ikke flytte og har heldigvis også bil. Det er derfor "kun" babyudstyr samt den daglige økonomi jeg er bekymret for, om vi får råd til.
Jeg ved slet ikke om man kan svare på disse spørgsmål, men mange af mine bekymringer går bl.a. på, hvor meget ekstra vi skal kunne lægge om måneden til "babys udgifter" når barnet er født?
Hvor meget bør man spare op inden baby bliver født? Hvad havde I sparet op/hvis overhovedet noget? Og hvad gik denne opsparing til?
Det er mit første barn så vi har ikke så meget vi kan genbruge, udover lidt tøj fra da min kæreste havde små børn (det kan dog kun bruges hvis vi får en pige
) men jeg tænker, at nogle ting kan vi sagtens købe brugt.
Ok, det blev lidt langt. Jeg håber, at nogen holdt ud 
Anmeld
Citér