En god og sikker familiebil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. september 2015

Marmuccuself

Hej,

Vi er på udkig efter en ny familie bil. Vi tænker på en Vw Golf fra  http://allan-hansen.dk/ydelser/biler/brugte-vw-biler.

Har I andre forslag? Plads til barnevogn er ikke nødvendig, men gerne to barnestole og evt. tagbøjler til en tagboks. :-)

/Tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2015

Mor1986

Marmuccuself skriver:

Hej,

Vi er på udkig efter en ny familie bil. Vi tænker på en Vw Golf fra  http://allan-hansen.dk/ydelser/biler/brugte-vw-biler.

Har I andre forslag? Plads til barnevogn er ikke nødvendig, men gerne to barnestole og evt. tagbøjler til en tagboks. :-)

/Tak.

Jeg kan kun tale ud fra dem vi har haft. En Renault clio sport toure.. Der kan der også være barnevogn med i. Og plads til to børn.

og en Chevrolet Nubira St Car. Der er der også masser af plads i.

min mand har i dag en bette bil mens jeg kører i en Peugeot 207. På den er der ikke plads til barnevogn men der kan komme tagboks på. Og der kan sagtens sidde to børn bag i

Anmeld Citér

15. september 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan kun tale ud fra dem vi har haft. En Renault clio sport toure.. Der kan der også være barnevogn med i. Og plads til to børn.

og en Chevrolet Nubira St Car. Der er der også masser af plads i.

min mand har i dag en bette bil mens jeg kører i en Peugeot 207. På den er der ikke plads til barnevogn men der kan komme tagboks på. Og der kan sagtens sidde to børn bag i

Vi har også en Renault Clio Sports Tourer (i hvert fald nogle uger endnu), og omkring pladsen til 2 børn, så kommer det an på, hvor lange ben man har. Jeg har en mand med lange ben, og det er fysisk umuligt for ham at køre bilen, hvis der er en autostol bag ham, da sædet ikke kan køres langt nok tilbage, så den bliver skiftet ud. Det er ellers en fin bil med et godt og rummeligt bagagerum.

Vi har ikke selv kigget på VW, da vi har sat et max på 300.000 for en fabriksny bil, så de har ikke noget, vi kan bruge i vores prisklasse, men det skulle være et godt mærke. Jeg vil anbefale at prøve jeres autostole i den bil, I overvejer at købe. Det har vi gjort her i forbindelse med vores jagt på ny bil, og er blevet noget overrasket over, hvor meget de egentlig fylder (især en bagudvendt spædbarnsstol med isofix base). Det fik fjernet nogle muligheder fra vores liste, hvor vi ellers synes, at der så ud til at være ok plads indtil stolen kom ind.

Anmeld Citér

15. september 2015

hekran

Jeg tænker ikke familiebil, når jeg hører Golf

Men vi har også en større familie på to voksne og fire børn på 2, 4, 6 og snart 8 år. 

Vi købte en Citroen C4 Grand Picasso for 4 år siden og vi elsker den. Den er rummelig, økonomisk og meget alsidig mht at rykke frem og tilbage med sæder. Da vi havde brug for det, kunne vi have to barnevogne i den.

Elsker den bil <3

Anmeld Citér

15. september 2015

gokkelok

Skal den være ny og hvad med pris?

Anmeld Citér

15. september 2015

De3Guldklumper

Vi har haft VW Passat st.car i knap 8 år men den skulle skiftes ud pga familieforøgelse. Vi ville gerne ha haft en VW Touran eller sahran men det var pengene ikke til og det blev i stedet for til en Citroën C4 gran Picasso som vi også er super glade for. 

Anmeld Citér

15. september 2015

Mamacita til 2 piger

Vi har en Seat Altea XL. Den er fantastisk. Masser af benplads. Plads til to Cybex Pallas. Kæmpe bagagerum, jeg har haft en emmaljunga big star supreme og en teutonis klapvogn i samtidig.. 

Men ellers generelt Seat. Vi har altid haft VW men måtte sande at det blev for dyrt. Så valget faldt på Seat. De er i øvrigt bygget af VW ligesom skoda og Audi.  

Anmeld Citér

15. september 2015

gokkelok

Skoda superb  

perfekt hvis man har lange ben. Vi kan sidde med strækte ben foran, mens der også kan sidde en voksen bagved, også med strækte ben. Derudover har den kæmpe bagagerum! Man kan snildt have både barnevogn og klapvogn med. Det er også de. Største bil i sin klasse. 

Men hvis det skal være en golf størrelse, ville jeg vælge en Skoda Octavia eller en Seat, man får altså bare mere for pengene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.