Overføring i terapi - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg har oplevet overføring i tidligere terapiforløb, men ikke så voldsomt som i det nuværende, hvor terapeuten igen og igen får mig til at føle mig ligegyldig, i vejen osv. Det er meget belastende og smertefuldt, men jeg er helt klar over, at det ikke handler om ham, og at det ikke er en løsning at stoppe terapien. 

Har andre oplevet lignende, og har I været helt åbne over for terapeuten om jeres følelser og reaktioner? 

Når jeg nu allerede føler mig til besvær og i vejen, er det svært at finde tillid til, jeg ikke bare bliver mere til besvær ved at fortælle om mine besværlige følelser. Hvor finder man det mod? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2015

Anonym trådstarter

14. september 2015

Anonym

Øv det er da ikke rart at du ikke føler tillid ved ham. Kan du ikke prøve at snakke med ham om det?

Anmeld Citér

14. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg har oplevet overføring i tidligere terapiforløb, men ikke så voldsomt som i det nuværende, hvor terapeuten igen og igen får mig til at føle mig ligegyldig, i vejen osv. Det er meget belastende og smertefuldt, men jeg er helt klar over, at det ikke handler om ham, og at det ikke er en løsning at stoppe terapien. 

Har andre oplevet lignende, og har I været helt åbne over for terapeuten om jeres følelser og reaktioner? 

Når jeg nu allerede føler mig til besvær og i vejen, er det svært at finde tillid til, jeg ikke bare bliver mere til besvær ved at fortælle om mine besværlige følelser. Hvor finder man det mod? 

Altså terapeuten er der jo for din skyld og ikke omvendt. Han lever så at sige af dig. Så du er brugeren og har "magten" og skal derfor ikke tænke om du er til "besvær" eller ej, det er din ret at være fuldstændig som du har brug for! Tal med ham om det. Måske går det væk, måske er i bare et dårligt match og så må du finde en anden. Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.