Hej,
Jeg har siden min fødsel 8. Maj haft stærkt nedsat appetit.
Jeg går til undersøgelser for at udrede problemet.
Jeg prøver at spise mange små måltider og ellers at drikke godt med saft og sødmælk.
Er der andet jeg kan gøre?
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med dit barn som nu er 4 måneder.
Du har nedsat appetit og svært at få spist det du skal. som jeg læser er der en der udredning i gang, og det er rigtig godt.
Hvis jeg kom på besøg hos dig som din sundhedsplejerske ville jeg nok snakke med dig om ,hvordan du egentlig har det.
Var det en hård fødsel, får du sovet nok, er du ked af det, har du ondt nogen steder?. Kan du overkomme at være mor, hvordan trives du. kommer du udenfor, er du i mødre gruppe ?. Har du et netværk, har du venner?
Det er ofte når baby nærmer sig de 4 måneder, tingene er blevet lidt nemmere ,at trætheden melder sig.
Ved selvfølgelig ikke noget om, hvordan du har det. Din nedsatte appetit kan hænge sammen med både noget fysisk, samt hvis du er udmattet.
Hvis der er noget, du genkender, vil det være en rigtig god ide at få fat i din sundhedsplejerske, egen læge eller en anden kompetent person, og få en snak.
Det du gør med små hyppige måltider er fint. du kan overveje at om fordelingen af kulhydrater, protein og fedtstof er den rigtige. Du kan købe energidrik på apoteket til at give noget mere.
Håber du snart får et bedre og udredningen går godt.
held og lykke med det hele.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk